Library

feed icon rss

Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 375 (1990), S. 166-170 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: En-bloc esophagectomy ; Esophageal cancer ; Reconstruction
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung In einer prospektiven Studie wurde die einzeitige Speiseröhrenrekonstruktion mit der 4872 h nach Oesophagektomie durchgeführten verglichen. In beiden Gruppen (26/24 Patienten) wurde eine transthorakale en-bloc Oesophagektomie durchgeführt. Als weitere Vergleichsgruppe wurden 45 Patienten mit transmediastinaler Oesophagektomie and einzeitiger Rekonstruktion, die ebenfalls während der Studiendauer operiert wurden, herangezogen. Es ergaben sich in Hinblick auf postoperative Komplikationen (26,9%; 29,1%; 22,2%) and auf die postoperative 30-Tage-Letalität (0%; 4,1%; 2,1%) sowie die Kliniksletalität (3,2%; 4,1%; 4,2%) keinerlei Unterschiede. Somit führt die Rekonstruktion mit aufgeschobener Dringlichkeit zu keiner weiteren Risikoverminderung; andererseits stellt sie aber auch keine Risikoerhöhung dar, so daß sie in das Verfahrensspektrum der Oesophaguschirurgie aufgenommen werden kann.[/p]
    Notes: Summary In a prospective study direct reconstruction of the esophagus was compared to reconstruction 48–72 h after esophagectomy. In both groups (26/24) transthoracic en-bloc esophagectomy was performed. During the same time period of the study another group of 45 patients had transmediastinal esophagectomy and direct reconstruction and this group was also used as comparison. There were no differences concerning postoperative complications (26.9%; 29.1 %; 22.2%), postoperative 30-days mortality (0%; 4.1%; 2.1%), and hospital mortality (3.2%; 4.1%; 4.2%). Thus reconstruction with delayed urgency does not lead to a further decrease of risk; on the other hand there is also no increase of risk and therefore it can be included in the spectrum of procedures of esophageal surgery.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 372 (1987), S. 924-924 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Esophageal carcinoma ; En-bloc esophagectomy ; Mediastinal lymphadenectomy ; Esophagogastrostomy ; Oesophaguscarcinom ; En-bloc-Oesophagektomie ; Mediastinale Lymphadenektomie ; Oesophago-Gastrostomie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Der Film zeigt die Technik der en-bloc-Oesophagektomie beim Oesophaguscarcinom. Bei dieser Operationstechnik werden der Oesophagus nebst angrenzendem mediastinalem Lymph- und Fettgewebe inclusive der V. azygos und des Ductus thoracicus entfernt. Diese Ausräumung des Mediastinums führt zu einer mediastinalen Lymphadenektomie. Zusätzlich werden Ausmass und Technik der abdominellen Lymphadenektomie gezeigt. Die Rekonstruktion der Speisepassage erfolgt durch Mageninterposition mit cervicaler Oesophago-Gastrostomie.
    Notes: Summary The film shows the technique of en-bloc esophagectomy in esophageal carcinoma. With this surgical technique it is possible to resect the esophagus with the surrounding lymphatic and fatty tissue, including the azygos vein and the thoracic duct. This mediastinectomy leads to a regional lymphadenectomy. In addition, the extent and technique of abdominal lymphadenectomy are also shown. Reconstruction of the food passageway is done by gastric interposition with cervical esophagogastrostomy.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. More information can be found here...