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  • 1
    ISSN: 1433-0458
    Keywords: Schlüsselwörter Tip-Link-Hypothese ; Lärmschwerhörigkeit ; Schalltrauma ; Tinnitus ; TTS ; Key words Tip link hypothesis ; Noise-induced hearing loss ; Tinnitus ; TTS
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Abstract Sound overexposure is known to cause damage to cochlear structures and can induce permanent or temporary hearing loss and tinnitus. Perhaps the most sensitive of these structures to sound overexposure are the tip links. In this paper the elecrophysiological effects of pharmacological destruction of the tip links of outer hair cells was investigated. Outer hair cells treated with elastase (20 U/mL) or BAPTA (5 mM) no longer responded to sinusoidal stimuli. In contrast to common belief, transduction channels opened due to loss of tip links. Such opened channels can allow K+ and Ca2+ to enter the cell from the endolymphatic space and could lead to permanent depolarization. This influx of cations caused by loss of tip links, together with the subsequent hair-cell depolarization, might be a source of sensorineural hearing loss and tinnitus associated with acoustic trauma.
    Notes: Zusammenfassung Eine extreme Lärmexposition ist bekannt dafür, Schädigungen des Gehörs hervorzurufen, die sich in permanenter oder temporärer Schwerhörigkeit und Tinnitus manifestieren können. Vor allem die Stereozilien der Haarsinneszellen stellen einen sensiblen Angriffspunkt dar: deren rämliche Ordnung und ihre Verbindungsfilamente (Tip-Links) können zerstört werden. In der vorliegenden Arbeit wurde die Auswirkung einer pharmakologischen Zerstörung der Tip-Links auf das elektrophysiologische Verhalten der Zelle untersucht. Es zeigte sich, dass die behandelten äußeren Haarsinneszellen nicht mehr mechanosensitiv für nasische Stimuli waren, was die Wichtigkeit der Tip-Links bei der Reiztransduktion unterstreicht. Entgegen der allgemeinen Erwartung gingen die mechanoelektrischen Transduktionskanäle aber in einen offenen Zustand über. Durch die permanent offenen Kannäle strömen dauerhaft hauptsächlich K+- und Ca2+-Ionen aus der Endolymphe in die Zelle ein und führen zu einer Depolarisation. Dieser durch den Verlust der Tip-Links verursachte Einstrom von Kationen und die Depolarisation der Zelle können ein Teil der Ursache einer dem Schalltrauma begleitenden Symptomatik wie Innenohrschwerhörigkeit und Tinnitus sein.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 2
    ISSN: 1432-2102
    Keywords: Schlüsselwörter ; Magnetresonanztomographie ; Flussmessung ; Koronararterie ; Koronare Bypassgefäße ; Key words ; MR imaging ; Flow quantification ; Coronary artery ; Coronary bypass grafts
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Purpose: To evaluate accuracy of velocity encoded cine MR imaging for determination of blood flow in coronary arteries and coronary bypass grafts. Materials and methods: 12 patients with 22 coronary bypass grafts underwent intraoperative flow quantification using the transit time ultrasound method. These values were compared to postoperative MR phase shift measurements. Flow measurements were performed preoperatively in 28 coronary arteries of 20 patients. For flow measurement, we used a velocity-encoded k-space segmented gradient echo sequence with a temporal resolution of 110 or 125 ms, respectively. 6–8 pase shift images could be acquired during one cardiac cycle. Results: There was a significant correlation between intraoperative and flow measurements using velocity-encoded MR imaging (r=0.74, p〈0.0001, t-test). Flow volumes determined by MR imaging were systemati-cally larger than those determined by the transit time ultrasound method. Mean flow in coronary arteries was reduced in severly stenosed vessels (〉70%) compared to normal vessels. Intra- and interobserver vari-ability were 10.5 and 15% (coronary bypass grafts), and 12.3 and 15.8% (coronary ar- teries), respectively. Conclusions: Velocity-encoded MR imaging enables determination of flow in coronary artery bypass grafts and coronary arteries. Future developments should aim at the improvement of spatial and temporal resolution of the method.
    Notes: Zusammenfassung Ziel: Es sollte die Genauigkeit der MR-Phasenkontrastmethode zur Ermittlung des Flusses in Koronararterien und koronaren Bypassgefäßen bestimmt werden. Material und Methode: Die MRT-Flussmessungen von 12 Patienten mit 22 Bypassgefäßen wurden mit intraoperativ mittels Ultraschalldurchflussmethode bestimmten Flüssen verglichen. Präoperativ wurden zusätzlich Flussmessungen in 28 Koronararterien von 20 Patienten durchgeführt. Zur MRT-Flussmessung wurde eine segmentierte 2D-Flash-Sequenz verwendet, die eine zeitliche Auflösung von 110 bzw. 125 ms aufwies. Dies ermöglichte die Akquisition von 6–8 Bildpaaren pro Herzzyklus. Ergebnisse: Es bestand eine signifikante Korrelation zwischen den Ergebnissen der intraoperativen und denen der postoperativen MRT-Flussmessung (r=0,76, p〈0,0001, t-Test). Das mit der MRT gemessene Flussvolumen lag über dem bei der Ultraschallmessung ermittelten. Die Bestimmung des mittleren Flusses in den Koronararterien zeigte deutliche Unterschiede zwischen Gefäßen mit höhergradiger Stenose (〉70%) und Gefäßen ohne Stenose. Die Intra- und Interbeobachtervariabilitäten betrugen 10,5 und 15% (Bypass) bzw. 12,3 und 15,8% (Koronararterien). Schlussfolgerungen: Die Phasenkontrastmethode ermöglicht – in Kenntnis ihrer Limitationen – eine relativ genaue Bestimmung des Blutflusses in Koronararterien und koronaren Bypassgefäßen. Weiterentwicklungen der Methode müssen eine verbesserte räumliche und zeitliche Auflösung zum Ziel haben.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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