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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 358 (1982), S. 471-471 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Ileal resection ; Biliary secretion ; Cholesterol gallstone formation ; Ileumresektion ; biliäre Sekretion ; Cholesteringallensteinbildung
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Patienten mit Resektion des terminalen Ileums weisen eine erhöhte Incidenz von Cholesteringallensteinen auf. Zur Aufklärung des Mechanismus der Steinbildung wurde bei 5 Patienten mit Ileumresektion (mehr als 120 cm) und bei 5 Kontrollpersonen die biliäre Lipidsekretion über 24 h gemessen. Die biliäre Sekretion von Gallensäuren (GS), Phospholipiden (PL) und Cholesterin (CH) war bei den resezierten Patienten um 52 %, 53 % bzw. 47 % erniedrigt. Die Reduktion der CH-Sekretion war nicht so ausgeprägt wie die von GS und PL. Aus diesem Grunde war die Galle bei Ileumresezierten 14 h am Tag mit CH übersättigt, im Gegensatz zu 7h bei den Kontrollpersonen (p 〈 0,0s1).
    Notes: Summary Patients with resection of the ileum are at increased risk of forming cholesterol gallstones. In order to investigate the underlying mechanism of stone formation, biliary lipid secretion was measured for 24 h in five patients after ileal resection (more than 120 cm) and five controls. The biliary secretion of bile acid (BA), phospholipids (PL), and cholesterol (CH) in ileal resected patients was reduced by 52%, 53%, and 47%, respectively. The reduction in cholesterol secretion rate was not as much as that of BA and Pl. As a result, the bile in patients with ideal resection was supersaturated with CH for 14h in contrast to 7 h in control subjects (p 〈 0.01).
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 354 (1981), S. 273-279 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Duodenogastric reflux ; Quantification ; Gastric resection
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Der duoenogastrische Reflux wurde quantitativ bei den klassischen Magenresektionsverfahren (Billroth II — mit und ohne Enteroanastomose, Billroth I), sowie bei Magengesunden bestimmt. Insgesamt wurden 43 Magenresezierte und 6 Magengesunde untersucht. Die B II-Resezierten ohne Braunsche Enteroanastomose (n = 10) wiesen einen Reflux von 50,4 ± 4,1 % (SEM) der während der Untersuchung sezernierten Gallenmenge auf. Bei den B II-Resezierten mit Braunscher Enteroanastomose (n = 15) betrug der Reflux 21,5 ± 3,7 % (SEM), bei den B I-Resezierten (n =17) 23,1 ± 3,5 (SEM). Die magengesunden Kontrollpersonen (n = 6) wiesen einen Reflux von 0,5 ± 0,4% (SEM) auf.
    Notes: Summary The duodenogastric reflux was measured quantitatively in patients with classic gastric resections (Billroth I, Billroth II with and without enteroanastomosis) as well as in patients without gastric operations. A total of 43 patients with gastric resection and 6 without gastric operation were studied. Patients operated according to B II without Braun's enteroanastomosis (n = 10) had a bile reflux of 50.4 ± 4.1 % (SEM) during the study. Patients having been operated according to B II- with Braun's-enteroanastomosis (n = 15) and those having undergone B I-operation (n = 17) had a duodenogastric reflux of 21.5 ± 3.7 % (SEM) and 23.1 ± 3.5 % (SEM), respectively. In 6 control subjects without gastric operation bile reflux into the stomach averaged 0.5 ± 0.4 % (SEM).
    Type of Medium: Electronic Resource
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