Library

feed icon rss

Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
  • 1
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Hip alloarthroplasty ; Infection ; Exchange operation ; Alloarthroplastik der Hüfte ; Infekt ; Austauschoperation
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung In einer retrospektiven Untersuchung wurden 207 Patienten (121 Frauen, 86 Männer, Durchschn. Alter 69,2 Jahre) mit infiziertem alloarthroplastischem Hüftgelenksersatz hinsichtlich therapeutischem Erfolg sowie funktioneller Spätergebnisse analysiert. Die Beurteilung der Hüftfunktion —ausgenommen Patienten mit Girdlestonehüfte — ergab überwiegend gute und zufriedenstellende Resultate ohne wesentliche Differenz zwischen den einzelnen Operationsverfahren. Während die einzeitige Austauschoperation eine hohe Reinfektionsrate (33%) zeigte, konnte diese beim zweizeitigen Vorgehen auf 10% reduziert werden. Der verzögerte zweizeitige Prothesenwechsel war jedoch mit einer hohen Krankenhausmortalität (lange Immobilisation) behaftet, so dass unser bevorzugtes Vorgehen der zweizeitige Prothesenwechsel mit frühzeitiger Reimplantation (〈4 Wochen nach Prothesenentfernung) darstellt.
    Notes: Summary In a retrospective study in 207 patients (121 females, 86 males; average age 69.2 years) with infected alloarthroplastic hip replacements, therapeutic success as well as functional long-term results were analyzed. In a majority of cases — except for those patients with Girdlestone operations — satisfactory or even good hip function was found regardless of the operative technique. While one-stage operations led to a reoccurrence of infection in 33% of cases, this could be reduced to 10% by use of the two-stage technique. Delayed two-stage exchanges, on the other hand, led to high hospital mortality (extended immobilization!). Thus, our procedure of choice is the two-stage exchange operation with early (i.e., less than 4 weeks after removal of infected material) reimplantation.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. More information can be found here...