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  • Digitale Medien  (3)
  • Thyroid carcinoma  (2)
  • Key words Small bowel transplantation  (1)
  • 1
    ISSN: 1432-2277
    Schlagwort(e): Key words Small bowel transplantation ; Split tolerance ; FK 506 ; Rat
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Notizen: Abstract Functional long-term allograft survival after experimental small bowel transplantation (SBT) is limited by chronic rejection. Initial application of high-dose FK 506 has been shown to induce stable long-term graft function. In order to examine whether this long-term function is associated with donor-specific tolerance, we analyzed the functional status of recipient T cells in vivo and in vitro. One-step orthotopic SBT was performed in the allogeneic Brown Norway (BN)-to-Lewis rat strain combination. FK 506 was given daily at a dose of 2 mg/kg from days 0–5 in the rejection model and from days 0–9 in the long-term functional model. Mean survival time in the rejection model was 98 ± 2.8 days. Histological examination of these small bowel allografts disclosed signs of chronic rejection. In contrast, all animals of the long-term functional model survived long term ( 〉 250 days) without clinical signs of chronic rejection. The latter model, furthermore, produced evidence of donor-specific tolerance. Whereas heterotopic Dark Agouti (DA) hearts were rejected regularly within 7 days, BN hearts survived indefinitely ( 〉 70 days). In vitro, mixed leukocyte reactivity of CD4 + T cells was similarly strong against donor (BN) antigens as against third-party (DA) antigens. The split tolerance revealed by our in vivo and in vitro results enabled acceptance of both the small bowel allograft without signs of chronic rejection and of donor-specific heart allografts.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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  • 2
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 382 (1997), S. 61-63 
    ISSN: 1435-2451
    Schlagwort(e): Familial adenomatous polyposis ; Gardner's syndrome ; Thyroid carcinoma ; Familiäre adenomatöse Polyposis ; Gardner-Syndrom ; Schilddrüsenkarzinom
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Beschreibung / Inhaltsverzeichnis: Zusammenfassung Wir berichten über eine 23jährige Patientin mit einem seit 5 Jahren bekannten Gardner-Syndrom, die ein bifokales, papilläres Schilddrüsenkarzinom entwickelte. Bei diesem kombinierten Vorliegen einer Polyposis coli mit einem Schilddrüsenmalignom handelt es sich um eine seltene, aber beschriebene Assoziation. Typischerweise liegt histologisch ein multifokaler, papillärer Tumor mit überwiegend guter Prognose vor. Betroffen sind fast ausschließlich Frauen der 2. Lebensdekade. Die Schilddrüsenmanifestation kann der Diagnose einer familiären Polyposis vorausgehen. Bei Patienten mit einer Polyposis coli sollte daher eine konsequente, routinemäßige, klinische Schilddrüsenkontrolle erfolgen, damit bei Verdacht auf das Vorliegen eines Malignoms unverzüglich eine nuklearmedizinische Abklärung, ggf. mit Punktion suspekter Befunde, durchgeführt werden kann. Kann ein Karzinom gesichert werden, u.U. durch eine intraoperative Schnellschnittdiagnostik, sollte— wegen der häufig angetroffenen Multizentrizität dieser Malignome— therapeutisch eine totale Thyreoidektomie mit Ausräumung der zentralen Lymphknotenkompartimente durchgeführt werden.
    Notizen: Abstract We report on the case of a 23-year-old female with a 5-year history of Gardner's syndrome, who developed a bifocal, papillary carcinoma of the thyroid. The combination of familial adenomatous polyposis with a thyroid cancer is a rare but well-documented association. Typically, histology reveals a multifocal, papillary tumour with a predominantly good prognosis. This type of carcinoma is almost exclusively confined to females in their second decade of life, and it may, in fact, precede the onset of the polyposis manifestation. Patients suffering from familial adenomatous polyposis should therefore undergo regular clinical examination of the thyroid gland. If a neoplastic lesion is suspected, immediate scintigraphic evaluation should be carried out, with fine-needle aspiration of equivocal foci if necessary, and/or intraoperative frozen section. When a carcinoma is found, total thyroidectomy with dissection of the central lymph compartments should be considered the treatment of choice because of the high likelihood of the tumour being multicentric.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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  • 3
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 382 (1997), S. 61-63 
    ISSN: 1435-2451
    Schlagwort(e): Key words Familial adenomatous polyposis ; Gardner's syndrome ; Thyroid carcinoma ; Schlüsselwörter Familiäre adenomatöse Polyposis ; Gardner-Syndrom ; Schilddrüsenkarzinom
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Beschreibung / Inhaltsverzeichnis: Zusammenfassung Wir berichten über eine 23jährige Patientin mit einem seit 5 Jahren bekannten Gardner-Syndrom, die ein bifokales, papilläres Schilddrüsenkarzinom entwickelte. Bei diesem kombinierten Vorliegen einer Polyposis coli mit einem Schilddrüsenmalignom handelt es sich um eine seltene, aber beschriebene Assoziation. Typischerweise liegt histologisch ein multifokaler, papillärer Tumor mit überwiegend guter Prognose vor. Betroffen sind fast ausschließlich Frauen der 2. Lebensdekade. Die Schilddrüsenmanifestation kann der Diagnose einer familiären Polyposis vorausgehen. Bei Patienten mit einer Polyposis coli sollte daher eine konsequente, routinemäßige, klinische Schilddrüsenkontrolle erfolgen, damit bei Verdacht auf das Vorliegen eines Malignoms unverzüglich eine nuklearmedizinische Abklärung, ggf. mit Punktion suspekter Befunde, durchgeführt werden kann. Kann ein Karzinom gesichert werden, u.U. durch eine intraoperative Schnellschnittdiagnostik, sollte – wegen der häufig angetroffenen Multizentrizität dieser Malignome – therapeutisch eine totale Thyreoidektomie mit Ausräumung der zentralen Lymphknotenkompartimente durchgeführt werden.
    Notizen: Abstract We report on the case of a 23-year-old female with a 5-year history of Gardner's syndrome, who developed a bifocal, papillary carcinoma of the thyroid. The combination of familial adenomatous polyposis with a thyroid cancer is a rare but well-documented association. Typically, histology reveals a multifocal, papillary tumour with a predominantly good prognosis. This type of carcinoma is almost exclusively confined to females in their second decade of life, and it may, in fact, precede the onset of the polyposis manifestation. Patients suffering from familial adenomatous polyposis should therefore undergo regular clinical examination of the thyroid gland. If a neoplastic lesion is suspected, immediate scintigraphic evaluation should be carried out, with fine-needle aspiration of equivocal foci if necessary, and/or intraoperative frozen section. When a carcinoma is found, total thyroidectomy with dissection of the central lymph compartments should be considered the treatment of choice because of the high likelihood of the tumour being multicentric.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
    BibTip Andere fanden auch interessant ...
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