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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 366 (1985), S. 429-433 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Tube caecostomy ; Healing ; Complications ; Selbstheilende Coecalfistel ; Heilungsverlauf ; Komplikationen
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bei 83 Patienten wurde nach distalen Dickdarmresektionen eine Entlastung des Dickdarmes mit einer selbstheilenden Caecalfistel nach Stelzner vorgenommen. Neben 26 tiefen anterioren Resektionen wurden 54 anteriore Resektionen und 3 linksseitige Hemicolektomien entlastet. 10,8% der Fisteln mußten operativ verschlossen werden. Anastomoseninsuffizienzen traten in 3,8% der Fälle klinisch in Erscheinung. Die selbstheilende Coecalfistel erweist sich als wirksames Verfahren zur Anastomosenentlastung und zeigt eine geringere Eigenkomplikationsrate als die protektive Kolostomie. Kolostomie.
    Notes: Summary A retrospective study of 83 patients who underwent caecal fistula as described by Stelzner during the five-year period between 1979 to 1984 was carried out. 26 fistulas were performed after low anterior resection, 54 after anterior resection and 3 after left hemicolectomy. In 10.8% the operative closure of the fistula was necessary. An anastomotic insufficency could be recognized clinically in 3.8%. The overall complication rate was 21.7%. The caecal fistula seems to be an effective procedure with a lower complication rate than the temporary colostomy.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 366 (1985), S. 607-607 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Indication for operation ; Complications ; Rate of marginal ulcers ; Indikationsstellung ; Komplikationen ; Rezidivrate
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung In der Chirurgischen Uni-Klinik Göttingen wurden von 1976–1983 40 Patienten mit einem Ulcus pepticum jejuni diagnostiziert. Eine transthorakale Vagotomie wurde 12mal durchgeführt. Die Indikationsstellung richtete sich nach der Größe des Restmagens, der Magenentleerung, der Anamnese und dem Ausschluß endokriner Ursachen. Postoperative Komplikationen traten in 4 Fällen auf (Pleuraerguß, Dystelektase). 1 Patient verstarb an einer Oesophagusvaricenblutung. 3 Patienten wiesen Rezidive auf, 2 Nachresektionen waren erforderlich. Die transthorakale Vagotomie ist im Vergleich zur Nachresektion risikoärmer. Die Rezidivrate beträgt etwa 10%. Präoperative Diagnostik zum Ausschluß endokriner Störungen ist erforderlich.
    Notes: Summary At the Department of Surgery of the University of Göttingen, 40 patients were diagnosed from 1976–1983 as having a jejunal peptic ulcer. In 12 patients transthoracic vagotomy was performed, depending on the size of the remaining stomach, undisturbed passage, anamnesis, and exclusion of endocrine disorders. Postoperative complications were seen in 4 patients (pleural exudate, dystelectasis), and 1 patient died of gastrointestinal bleeding (liver cirrhosis). Marginal ulcers were seen in 3 patients; two re-resections were necessary. Transthoracic vagotomy showed a smaller rate of complications in comparison with re-resection. Marginal ulcers amounted to up to 10%. Preoperative exclusion of endocrine disorders in necessary.
    Type of Medium: Electronic Resource
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