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  • Malignant obstructive jaundice  (3)
  • Iatrogenic lesions of the biliary tract  (2)
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 349 (1979), S. 557-558 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Sunken drain ; Internal biliary tract drainage ; Malignant obstructive jaundice ; Verlorener Drain ; Innere Gallengangsdrainage ; Maligner Verschlußikterus
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bei über 4000 Gallenwegs-Eingriffen wurde bei 35 Kranken der verlorene Drain eingelegt 3mal wegen einer Carcinominfiltration von außen, 27mal wegen eines proximalen Hepaticuscarcinoms und 5mal wegen eines Echinococcus multilocularis. Die postoperative Letalität beträgt 8,5 %. Die Nachuntersuchungen zeigen, daß etwa ein Viertel der Carcinomträger innerhalb von 6 Monaten an der Grundkrankheit verstorben ist, daß aber auch 5 Patienten über die Beseitigung der Abflußbehinderung ihre schwere Carcinomkrankheit bis zu 21/4 Jahre überstanden haben. Bessere Erfolge bringt der verlorene Drain beimEchinococcus alveolaris. Hier wurden mehrjährige beschwerdefreie Intervalle beobachtet.
    Notes: Summary In over 4000 interventions on the biliary tract a sunken drain was inserted in 35 patients: 3 times because of carcinomatous infiltration from outside, 27 times because of a proximal hepatic carcinoma and 5 times because ofEchinococcus multilocularis. The postoperative mortality was 8.5 %. Follow-up examinations show that a little more than a quarter of carcinoma patients died of the primary disease within 6 months but also that 5 patients survived their serious cancer disease for up to 21/4 years after the removal of the drainage obstruction. The sunken drain gives better results in Echinococcus alveolaris. Trouble-free intervals of many years were observed.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 353 (1980), S. 105-119 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Iatrogenic lesions of the biliary tract ; Bilibiliary end-to-end anastomosis ; Reconstructive biliary tract surgery
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die iatrogenen Läsionen des Hepatocholedochus gehören zu den ernstesten Komplikationen der Oberbauchchirurgie. Sie stellen den Operateur vor schwierige Probleme: Erfolglose Rekonstruktionsversuche führen leicht zu irreparablen Leberschädigungen und kaum mehr beherrschbaren operativen Situationen; damit entscheidet die Korrekturoperation über das Schicksal des Kranken. Entgegen allgemeiner Ansicht versuchen wir auch bei größeren Defekten nach Mobilisation der Gallengangsstümpfe die ideale biliobiliäre End-zu-End-Anastomose über der dicken T-Drainage. Bei richtiger Mobilisation können sogar damit bis zu 4 cm lange Defekte des Hepatocholedochus überbrückt werden. Selbstverständlich erfordert die Präparation besonders des distalen Choledochusschenkels eine entsprechende operative Erfahrung. Wir haben bei 37 Patienten insgesamt 40 bilio-biliäre End-zu-End-Anastomosen durchgeführt. Die Kontroll- und Nachuntersuchungen ergeben, von einem Todesfall und 3 Restenosierungen abgesehen, in jeder Hinsicht zufriedenstellende Erfolge: Die geglückte bilio-biliäre End-zu-End-Anastomose ist jeder anderen Korrektur-Maßnahme überlegen.
    Notes: Summary Iatrogenic lesions of the hepatocholedochus are among the most serious complications of upper abdominal surgery. They present the surgeon with difficult problems: unsuccessful attempts to reconstruct easily lead to irreparable liver damage and situations which can no longer be controlled surgically. Consequently, the corrective operation decides the fate of the patient. Contrary to general opinion, we attempt the ideal bilibiliary end-to end anastomosis over the large T-drain after mobilization of the stump of the biliary tract even in larger defects. With proper mobilization, even defects of the hepatocholedochus up to 4 cm long can be bridged. Naturally, preparation of the distal limb of the bile duct requires adequate surgical experience. We have performed 40 bilibiliary end-to-end anastomoses in 37 patients. Examination and follow-up examinations showed, apart from one death and three reoccurrences of stenosis, satisfactory results in every respect: The successful bilibiliary end-to-end anastomosis is superior to all other corrective measures.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 355 (1981), S. 239-239 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Benign obstructive jaundice ; Malignant obstructive jaundice ; Operability ; Preoperative diagnostics ; Benigner Verschluß-Ikterus ; maligner Verschluß-Ikterus ; Operationsindikationen ; Präoperative Diagnostik
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Der Verschluß-Ikterus ist ein Symptom einer ernsten Erkrankung; ihm liegt ein multifaktorielles Geschehen zugrunde. Die für die erfolgreiche Therapie so notwendige Frühdiagnose ist oft nicht möglich, da es meist nur unbestimmte Frühsymptome gibt. Die einzig erfolgversprechende Therapie ist die kurative Operation. Dies bedeutet beim benignen Verschluß die Frühsanierung und beim malignen Verschluß die radikale Tumorentfernung.
    Notes: Summary Obstructive jaundice is a sign of serious disease; it is based on multifactorial events. Early diagnosis, which is of vital importance to successful treatment, is often impossible since in most of the cases there are only nonspecific prodromal symptoms. The only treatment promising success is the curative operation. In benign obstruction this means early sanitation, and in malignant obstruction eradication of the tumor.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 355 (1981), S. 291-298 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Malignant obstructive jaundice ; Operability ; Surgical management ; Maligner Verschluß-Ikterus ; Operationsindikation ; chirurgische Therapie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Der maligne Verschluß-Ikterus ist ausnahmslos eine lebensbedrohliche Erkrankung. Bei fehlender Frühsymptomatik ist fast ein Viertel der Kranken primär vollkommen inoperabel, und nur bei einem Fünftel der Tumor resezierbar. Auch bei operablen Fällen sind die Erfolge bescheiden; beim Papillencarcinom lassen sich die höchsten und längsten Überlebenszeiten erreichen. Die wesentliche Chance besteht in der entscheidenden Verbesserung und Verkürzung der präoperativen Diagnostik.
    Notes: Summary Malignant obstructive jaundice is invariably a disease endangering life. Since there are no prodromal symptoms, nearly one-fourth of the patients are primarily inoperable when seen, and in one-fifth is the tumor resectable. Even in operable cases success is moderate; the highest and longest rates of survival can be achieved with papillary carcinoma. A substantial chance lies in the decisive improvement and shortening of preoperative diagnostics.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 352 (1980), S. 559-559 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Iatrogenic lesions of the biliary tract ; Bilio-biliary end-to-end anastomosis ; Reconstructive biliary tract surgery ; Iatrogene Gallengangsläsion ; Bilio-biliäre End-zu-End-Anastomose ; Rekonstruktive Gallengangschirurgie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung In 9 Jahren konnten wir unter 75 Fällen mit iatrogenin Läsionen der extrahepatischen Gallenwege bei 37 der uns zugewiesenen Kranken insgesamt 40mal die bilio-biliäre End-zu-End-Anastomose durchführen. Bei 3 Patienten war unsere Anastomose nach Entfernung der T-Drainage restenosiert. Bei richtiger Mobilisation können bis zu 4 cm lange Defekte des Hepatocholedochus überbrückt werden. Die Nachuntersuchungen zeigen in über 80 % ausgezeichnete Erfolge. Die geglückte End-zu-End-Anastomose ist jeder anderen Korrektur-Maßnahme entschieden überlegen. Bei langstreckigen Defekten im Leberhilusbereich wird eine eigene Operationstechnik angegeben.
    Notes: Summary We have performed bilio-biliary end-to-end anastomosis 40 times in 37 of the 75 patients referred to us during 9 years for iatrogenic lesions of the extrahepatic biliary tract. In 3 patients our anastomosis was restenosed after removal of the T-drain. With proper mobilisation, defects of the hepatocholedochus up to 4 cm long can be bridged. Follow-up examinations showed excellent results in over 80%. Successful end-to-end anastomosis is decidedly superior to all other correction measures. An operative technique of our own for extensive defects in the region of the hepatic hilus is given.
    Type of Medium: Electronic Resource
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