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  • Operative treatment  (2)
  • Plattenosteosynthese  (2)
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 364 (1984), S. 363-368 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Plate Fixation ; Fractures of the Distal Radius ; Plattenosteosynthese ; Radiusfrakturen loco typico
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Plattenosteosynthese am distalen Radius ist indiziert bei: a) Flexionsfrakturen, b) irreponiblen Gelenkbrüchen, c) instabilen extraarticulären Extensionsbrüchen, d) Meißelfrakturen des Processus styloidens radii und des Os naviculare, e) Korrekturosteotomien nach fehlverheilten Frakturen. Es wird über die Spätergebnisse von 124 Plattenosteosynthesen berichtet. 73,4% hatten sehr gute und gute, 20,1% mäßige und 6,5% schlechte Ausheilungen. Es bestand eine enge Korrelation zwischen Röntgenbild und klinischer Funktion. Frühsekundäre Operationen (4.–14. Tag) zeigten die besten Resultate. Hohes Lebensalter wirkte sich sehr ungünstig aus.
    Notes: Summary Plating of the distal radius is indicated in: a) flexion fractures, b) irreducible intraarticular fractures, c) unstable extraarticular extension fractures, d) chisel fractures of the radial styloid process and the navicular bone, e) correction osteotomies after defective bone healing. The paper presents the final results of 124 radial plate fixations. 73.4% had excellent and good, 20.1% fair, and 6.5% bad results. There was a close correlation between radiologic appearance and clinical function. Early secondary surgery (4th–14th day) showed the best results. Old age had a highly negative influence.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 369 (1986), S. 763-764 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Calcaneus fractures ; Operative treatment ; Calcaneusfraktur ; Operation
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Von 103 Fersenbeinbrüchen wurden 27 operativ versorgt. Die Indikation zur Operation besteht bei: 1. Dislozierten Längs-, Quer- oder Abrißfrakturen des Tuber calcanei, 2. Impressionsbrüchen des Thalamus und 3. Berstungsbrüchen mit schwerer Pronations-Valgus-Fehlstellung. Die Frakturen des Tuber werden durch Schrauben-, K-Draht- oder Zuggurtungsosteosynthese stabilisiert, die Impressionsbrüche des Thalamus durch Schrauben oder Platten. Defekte werden mit autologer Spongiosa aufgefüllt. Bei Berstungsbrüchen kommen Platten oder eine Fixateur externe-Distraktion zur Anwendung. Die Nachbehandlung ist funktionell mit voller Belastung nach 12 Wochen. Bei 22 Nachuntersuchten war das Ergebnis 15mal sehr gut und gut, 4mal befriedigend und 3mal schlecht.
    Notes: Summary Of 103 fractures of the calcaneus 27 were treated operatively. Operation is indicated for displaced fractures of the calcaneal tuberosity, including tongue type fractures; joint depression fractures; and comminuted fractures with valgus dislocation in the pronated position. Fractures of the calcaneal tuberosity are stabilized with screws, pins, or cerclage. Joint depression fractures require screw or plate osteosynthesis. Defects are filled with autologous bone grafts. Comminuted fractures are treated by plating or external fixation. The postoperative management emphasizes function, with full weight-bearing after 12 weeks. Of 22 patients who were followed up 15 showed excellent or good, 4 satisfactory, and 3 poor results.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Skeleto-vascular lesions ; Operative treatment ; Acute ischaemia ; Knochen-Gefäss-Verletzungen ; Operation ; Akute Ischämie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bei kombinierten Knochen-Gefäss-Verletzungen der stammnahen Extremitätenabschnitte besteht nicht nur die Gefahr eines Gliedmassenverlustes, sondern sogar eine vitale Gefährdung. Die operative Versorgung muss so rasch wie möglich erfolgen. Dabei hat die Frakturstabilisierung Vorrang vor der Gefässrekonstruktion. Es wird über 39 Knochen-Gefäss-Verletzungen berichtet. Der wichtigste Einzelfaktor zur Verbesserung der Prognose ist die Verkürzung des Zeitintervalls zwischen Unfall und Wiederherstellung der Gefässstrombahn. Dies lässt sich erreichen durch Vermeidung aufwendiger Diagnostik, schnelle Frakturstabilisierung durch Fixateur externe, temporären Gefässanschluss durch intraluminären Shunt und ggf. durch simultanes Operieren. Wesentlich ist die Verhütung eines postischämischen Kompartment-Syndroms durch frühzeitige Fascienspaltung.
    Notes: Summary Combined sceleto-vascular lesions of the proximal parts of the extremities endanger not only the limb but also life. Operative treatment has to be carried out as soon as possible. Stabilisation of the fracture has priority over vascular reconstruction. This paper reports 39 skeleto-vascular lesions. The most important singular factor to improve the prognosis is the reduction of the time intervall between the accident and the restoration of regional blood flow. This can be achieved by avoiding time consuming diagnostic measures, quick stabilisation of the fracture by external fixation, temporary circulation by an intraluminal shunt, and by simultaneous operation. It is important to avoid a post-ischaemic compartment syndrome by early fasciotomy.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Plate fixation ; Bone screws ; Bone remodelling ; Cancellous bone graft ; Plattenosteosynthese ; Knochenschrauben ; Knochenumbau ; Spongiosaplastik
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Eine 5 Wochen alte Ulnafraktur wird 4 Wochen nach Plattenosteosynthese und autologer Spongiosaplastik bei einer verstorbenen 76jährigen Frau histologisch untersucht. Abgescherte Gewindegänge, initial als Mikrorisse zeigen die Gefahr der Überdrehung von Corticalisschrauben. Gut adaptierte Frakturlinien sind bereits durch Faserknochenbrücken stabilisiert, größere Lücken mit einem Faserknochennetz gefüllt. Corticaler Umbau findet vorwiegend im Plattenlager statt. Das Spongiosatransplantat zeigt tote Osteocyten und wird vom Lager her schrittweise mit Faserknochen vernetzt.
    Notes: Summary The 5-week-old ulna fracture of a 76-year-old woman was histologically examined 4 weeks after plate fixation and autologous cancellous bone grafting. Cortical bone screws run the risk of being overwound as was indicated by microcracks in most of the treads. Well-adapted fracture lines were already stabilized by woven bone, and larger gaps will be filled by a bony network. Bone remodelling was localized mainly under the plate. The cancellous bone graft was dead, but its bony integration proceeded from the surrounding tissue step by step.
    Type of Medium: Electronic Resource
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