ISSN:
1435-2451
Keywords:
Primary gastric stump carcinoma
;
Total gastrectomy
;
Palliative surgery
;
Prognosis
;
Primäres Magenstumpfcarcinom
;
Totale Restgastrektomie
;
Palliative Resektion
;
Prognose
Source:
Springer Online Journal Archives 1860-2000
Topics:
Medicine
Description / Table of Contents:
Zusammenfassung Der Vergleich der Zeiträume 1949–1974 und 1975–1983 zeigt einen Wandel in der Therapie und Prognose primärer Magenstumpfcarcinome. Der Anteil der resezierbaren Stumpfcarcinome stieg von 23,4% im ersten Beobachtungszeitraum auf 66,7% im zweiten Zeitraum. Wurde von 1949–1974 in mehr als der Hälfte der resezierbaren Fälle eine subtotale Nachresektion durchgeführt, stieg die Zahl der totalen Restgastrektomien von 1975–1983 auf 85%. Nahezu die Hälfte aller Resektion wurden wegen Lymphknotenmetastasen oder einer Infiltration des Malignoms in die Leber als Palliativeingriffe vorgenommen. Im Gegensatz zum Magencarcinomrezidiv infiltriert das Magenstumpfcarcinom nach Ulcusresektion erst sehr spät das Jejunum, deshalb können auch große Malinome reseziert werden.
Notes:
Summary Comparision of the period 1949–1974 and 1975–1983 shows that treatment of primary gastric stump cancer after ulcer surgery has changed. The number of gastric stump resections increased from 23.4% in the first period to 66.7% in the second period. From 1949 to 1974, subtotal gastrectomy was performed in more than 50% of the resectable cases; in the second period, 85% of the resectable carcinomas were removed by total gastrectomy. Almost 50% of the resected stomachs had lymphnode metastases or infiltration of the liver by the tumor, so that the gastric resection was done as palliative operation. In contrast to recurrent gastric cancer, primary gastric stump cancer infiltrates the jejunum very late; therefore, large stump carcinomas are resectable.
Type of Medium:
Electronic Resource
URL:
http://dx.doi.org/10.1007/BF01836737
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