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  • 11
    Electronic Resource
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    Oxford [u.a.] : International Union of Crystallography (IUCr)
    Acta crystallographica 52 (1996), S. 1399-1401 
    ISSN: 1600-5759
    Source: Crystallography Journals Online : IUCR Backfile Archive 1948-2001
    Topics: Chemistry and Pharmacology , Geosciences , Physics
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 12
    ISSN: 1439-0973
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary The epididymal, testicular, and prostatic tissue penetration of sparfloxacin, a new quinolone, was assessed in a rat model of acute epididymitis. Seventy-two hours after injection of 0.1 ml (106 cfu/ml) of anEscherichia coli suspension into the right epididymis via the right ductus deferens, a single oral dose of sparfloxacin 50 mg/kg body weight was administered. One, 2, 4, 8, 12, and 24 h after administration the animals were sacrificed and the sparfloxacin concentrations and “areas under the curve” (AUC0–24) in both epididymides, both testes, the prostate gland and in the serum were measured by bioassay. The highest mean AUC0–24 was found in the prostate gland, followed by left epididymis, right epididymis, serum, right testis, and left testis (190, 79, 60, 28, 12, and 9 mg/kg×h, respectively). Though there was no statistically significant difference in the sparfloxacin concentration of both epididymides (p=0.09), the mean AUC0–24 was significantly higher in the non-infected left epididymis (p〈0.0001). The AUC0–24 and sparfloxacin concentrations of the right infected epididymis were significantly higher than those observed in the serum (p〈0.0001). In both testes, the AUC0–24 and sparfloxacin concentrations were lower than in the serum (p〈0.0001), however, the concentration exceeded the MIC tenfold for approximately 20 h. It is concluded that the pharmacokinetic properties of sparfloxacin (goodin vitro activity, high penetration into the prostate gland, testes, infected and non-infected epididymides) make this drug a recommendable choice for the initial treatment of acute epididymitis caused byE. coli.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 13
    ISSN: 1439-0973
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Relevanz einer serologischen Diagnostik in der Abklärung männlicher Genitalinfektionen mitChlamydia trachomatis und ihre Bedeutung für die männliche Infertilität ist unklar. In einer prospektiven Studie untersuchten wir Serum- und Seminalplasmaantikörper gegenC. trachomatis von 131 konsekutiven Patienten (31: 20–57 Jahre) ohne Hinweis für eine akute Urethritis mit negativer urethraler Chlamydienkultur. Die Antikörperbestimmung wurde mit einem genusspezifischen r-ELISA durchgeführt. Bei Patienten mit positiven Seminalplasma-IgA wurde ein PCR-Nachweis auf Chlamydiengenom durchgeführt. Die Befunde wurden mit Standard-Ejakulatparametern nach WHO-Kriterien verglichen. Serum-IgG-Antikörper fanden sich bei 51 Patienten (38,9%), Serum-IgA-Antikörper bei 39 Männern (29,7%), beide Antikörper bei 25 Patienten (19%). Seminalplasma-IgG wurde bei 7 (5,3%), IgA bei 26 Patienten (19,9%), beide Antikörper bei fünf Männern (3,8%) nachgewiesen. Von den 26 Männern mit positiven Seminalplasma-IgA-Titern wiesen 12 keine Serum-IgA-Antikörper auf. Nur zwei der Patienten mit positiven Seminalplasma-IgA-Titern zeigten eine positive Chlamydien-PCR (8%). Männer mit Seminalplasma-IgA und/oder IgG-Antikörpern unterschieden sich bezogen auf die Standard-Ejakulatparameter nicht signifikant von Patienten ohne Antikörper. Einzige Ausnahme war der vermehrte Nachweis von paroxidase-positiven Leukozyten (p〈0,01). Es fand sich auch keine Assoziation zwischen den einzelnen Ejakulatparametern und der Höhe der Antikörpertiter. Der Nachweis von etwa 40% Chlamydienantikörpern im Serum ohne Assoziation zu Seminalplasmaantikörpern und ohne Zeichen einer klinischen Infektion scheinen eine urogenitale Infektionsanamnese widerzuspiegeln. Der alleinige Nachweis von Seminalplasma-IgA bei 12 von 26 Fällen ist eventuell durch eine lokale Antikörperreaktion bei klinisch inapparenter Infektion zu erklären. Entsprechend fand sich auch eine Assoziation zwischen Seminalplasma-IgA und Entzündungszeichen, während eine Assoziation zum Genom- oder Erregernachweis nicht nachgewiesen werden konnte. Es erscheint uns daher notwendig, die Bedeutung genusspezifischer Seminalplasma-IgA-Antikörper mit einem Spezies-spezifischen Mikroimmunfluoreszenztest zu reevaluieren und diese Befunde mit einem Genomscreening mittels PCR oderin situ Hybridisierung zu überprüfen.
    Notes: Summary The importance of a serological diagnostic workup in male genitourinary infections withChlamydia trachomatis and its relevance for male infertility is still under debate. In a prospective study, antichlamydial serum and seminal plasma antibodies of 131 consecutive patients (mean age 31: 20–57) without evidence of acute urethritis and with negative urethral chlamydial culture were investigated. The antibody determination was carried out with a genus specific rELISA. In patients with positive seminal plasma IgA, chlamydial genome was evaluated by polymerase chain reaction (PCR). The results were associated with standard semen parameters according to evaluated WHO guidelines. Specific serum IgG antibodies were found in 51 patients (38.9%), IgA in in 39 (29.7%); both antibodies were present in 25 patients (19%). Seminal plasma IgG was demonstrable in seven patients (5.3%), IgA in 26 (19.9%), and five patients were positive for both antibody classes (3.8%). Of the 26 men positive for specific seminal plasma IgA antibodies 12 did not demonstrate a serum antibody reaction. Only two patients with positive IgA titers in their seminal plasma showed a positive chlamydial genome reaction in PCR (8%). Men with antichlamydial seminal plasma IgA and/or IgG did not differ significantly in any of the standard semen sperm parameters from men testing negative for antibodies, with the exception of peroxidase positive leukocytes (p〈0.01), nor was there an association between any of the ejaculate parameters and any of the antibody titers. The data of about 40% antichlamydial serum antibody findings without a significant association with seminal plasma antibodies and no clinical signs of infection seem to reflect a history of urogenital infection. The unique presence of seminal plasma IgA in 12 of 26 cases may be caused by a local antibody response due to a “silent” infection. Thus, seminal plasma IgA was associated with signs of inflammation, whereas, there was no association with genome or pathogen demonstration. Therefore, it appears to be necessary to reevaluate genus-specific seminal plasma IgA antibodies with a species-specific microimmunofluorescence test and to compare these results with a genome screening using PCR orin situ hybridization.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 14
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    Oxford [u.a.] : International Union of Crystallography (IUCr)
    Acta crystallographica 51 (1995), S. 210-213 
    ISSN: 1600-5759
    Source: Crystallography Journals Online : IUCR Backfile Archive 1948-2001
    Topics: Chemistry and Pharmacology , Geosciences , Physics
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 15
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    Springer
    Der Gynäkologe 32 (1999), S. 71-72 
    ISSN: 1433-0393
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Douglas Saunders vom “North shore assisted reproductive technology programme, Sidney, Australien” ist der “senior author” des Artikels “Medical and developmental outcome at 1 year for children conceived by intracytoplasmic sperm injection” (Lancet, 1998; 351:1529–1534), der in der letzten Ausgabe von “Für Sie gelesen” wiedergegeben und diskutiert wurde. Es erscheint sehr interessant, daß hier ein Autor die Ergebnisse seiner eigenen Arbeitsgruppe hinterfragt. Da das Thema von großer Wichtigkeit, gerade auch in Deutschland ist, erscheint es sinnvoll, diese “ongoing debate” wiederzugeben.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 16
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    Springer
    Der Gynäkologe 32 (1999), S. 220-224 
    ISSN: 1433-0393
    Keywords: Key words Early pregnancy • Pregnancy outcome • Transvaginal ultrasound • Fetal heart rate • First trimester of pregnancy ; Schlüsselwörter Transvaginalsonographie • Frühschwangerschaft • Fehlgeburt • Fetale Herzfrequenz • Erstes Trimenon der Schwangerschaft • Embryo
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Durch den Einsatz der Transvaginalsonographie läßt sich bereits frühzeitig eine Beurteilung der zeitgerechten Schwangerschaftsentwicklung vornehmen. Diese reicht von der Darstellung einer intrauterinen Fruchthöhle, über den ersten Nachweis einer Embryonalanlage, der Dottersackentwicklung bis hin zur embryonalen Herzaktion als Vitalitätsnachweis der bestehenden Gravidität. Des weiteren erlaubt die sonographische Überwachung der Frühschwangerschaft eine Abgrenzung zur gestörten embryonalen Entwicklung. Aufgrund verschiedener Risikokonstellationen wie vaginaler Blutungen, intrauteriner Hämatome, einem erhöhten mütterlichen Alter, dem nicht zeitgerechten Schwangerschaftswachstum oder dem Auftreten einer frühen fetalen Bradykardie läßt sich eine Vorhersage hinsichtlich eines Abortgeschehens treffen.
    Notes: Summary Transvaginal ultrasound provides an early and accurate technique to assess first trimester pregnancy. Beginning with the demonstration of an intrauterine gestational sac, sonography enables further evaluation of normal pregnancy development, such as identification of the embryo, visualization of the yolk sac, and the presence of fetal cardiac activity as a reassurance of fetal viability. Furthermore it allows closed sonographic monitoring of early intrauterine pregnancy and distinction between normal and abnormal development of pregnancy. A prediction in terms of pregnancy outcome can be made regarding pregnancy complications or specific risks like vaginal bleeding, the demonstration of intrauterine hematoma, advanced maternal age, early growth delay or fetal bradycardia.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 17
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    Springer
    Der Gynäkologe 31 (1998), S. 305-306 
    ISSN: 1433-0393
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 18
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Gynäkologe 31 (1998), S. 353-359 
    ISSN: 1433-0393
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Zum Thema Die PGD (preimplantation genetic diagnosis = Präimplantationsdiagnostik) stellt eine Alternative zur konventionellen pränatalen Diagnostik dar. Sie gehört zum einen in den Bereich der molekulargenetischen Diagnostik, zum anderen in denjenigen reproduktionsmedizinischer Maßnahmen. Erstmalig werden sich auch solche Paare einer IVF (In-vitro-Fertilisation) sowie den vorbereitenden Maßnahmen unterziehen, die auch auf natürlichem Wege Eltern werden könnten. Die IVF ist die Voraussetzung dafür, daß dem Embryo Zellmaterial entnommen werden kann, um es einer molekulargenetischen Diagnostik zuzuführen. Der Ablauf der IVF-Behandlung ist ebenso wie mögliche Risiken durch eine ovarielle Überstimulation (OHSS), die Follikelpunktion und Mehrlingsschwangerschaften Gegenstand dieser Arbeit. Diese Risiken müssen jedoch denjenigen einer konventionellen pränatalen Diagnostik und einem evtl. resultierenden Schwangerschaftsabbruch gegenübergestellt werden. Aus verschiedenen Gründen ist die PCR (polymerase chain reaction) und FISH (fluorescence in situ hybridization) nicht mit derjenigen in einer herkömmlichen Diagnostik zu vergleichen. Insbesondere die PCR-Diagnostik beinhaltet Fehlermöglichkeiten durch Kontaminationen, Verlust des Zellmaterials oder „allele specific pre-amplification“ die zu einer Falschdiagnose führen können. Unter Berücksichtigung der Schwierigkeiten der PGD mag diese Technik für einige Paare die einzige Alternative zur dauerhaften Kinderlosigkeit sein. Mehrere hundert Zyklen konnten bisher durchgeführt werden, über 100 gesunde Kinder sind bereits geboren.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 19
    Electronic Resource
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    Springer
    Archives of gynecology and obstetrics 263 (1999), S. 25-28 
    ISSN: 1432-0711
    Keywords: Key words Ovarian abscess ; Heterotopic pregnancy ; IVF
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract  A patient is reported, who suffered from ovarian abscess after ovarian puncture of a functional ovarian cyst. The cyst has developed after administration of a GnRH agonist depot preparation in the preceeding luteal phase. She was planned to be stimulated for IVF according to the long luteal protocol. The abscess was removed by laparoscopy, and stimulation started two months later after administration of two further GnRH against depot preparations. The patient got pregnant after embryo transfer of three embryos, and a heterotopic triplet pregnancy, with intrauterine twins and a tubal singleton was established. Bilateral salpingectomy was performed, because of bilateral haematosalpinx and previously described bilateral tubal occlusion. The further pregnancy was uncomplicated.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 20
    Electronic Resource
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    Springer
    Der Internist 40 (1999), S. M201 
    ISSN: 1432-1289
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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