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  • 11
    ISSN: 1433-044X
    Keywords: Key words Foreign-body reactions • Biocompatibility • Biodegradable implants • Classification • ; Osteolysis ; Schlüsselwörter Fremdkörperreaktionen • Biokompatibilität • Biodegradierbare Implantate • Klassifikation • Osteolysen
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Biodegradierbare Implantate finden zunehmend Einsatz in Unfallchirurgie und Orthopädie. Die Anzahl der erhältlichen Implantate und der dabei eingesetzten verschiedenen Polymere nimmt ständig zu, wobei die Biokompatibilität problematisch bleibt. Diese wird von einer Vielzahl verschiedener Faktoren beeinflußt. Lokale Fremdkörperreaktionen können bei der Verwendung biodegradierbarer Implantate auftreten und müssen klinisch dokumentiert werden. Um eine Vergleichsmöglichkeit verschiedener Implantate zu ermöglichen, ist ein standardisiertes Instrument zur Klassifizierung solcher Fremdkörperreaktionen erforderlich. Basierend auf unseren klinischen und experimentellen Erfahrungen wurde ein Klassifikationssystem entwickelt, das eine systematische Dokumentation gewährleistet. Hierzu werden Fremdkörperreaktionen in Osteolysen (O-0 bis O-4), extraartikuläre (EA-0 bis EA-4) und intraartikuläre (IA-0 bis IA-4) Weichteilreaktionen unterteilt.
    Notes: Summary Biodegradable implants are increasingly used in orthopedic and trauma surgery. Many different implants consisting of different biodegradable polymers are currently available. Different factors contribute to the biocompatibility of these implants, and local foreign-body reactions remain a matter of concern. Therefore, it is mandatory to document and compare the tissue reactions caused by various biodegradable implants in experimental or clinical studies. We have developed a standardized system of classification based on our previous experimental and clinical observations. Foreign-body reactions are differentiated into osteolyses (O-0 to O-4), extra-articular (EA-0 to EA-4) and intra-articular (IA-0 to IA-4) soft-tissue reactions.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 12
    ISSN: 1433-044X
    Keywords: Key words Metacarpal fracture • Analysis of literature • Conservative treatment • Operation ; Schlüsselwörter Mittelhandbruch • Literaturrecherche • Konservative Therapie • Operation
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Da auch heutzutage die Behandlung der Mittelhandbrüche kontrovers diskutiert wird, wurde eine Literaturanalyse durchgeführt, um die unterschiedlichen Therapien, Indikationen und deren Ergebnisse aufzuzeigen. Aus der Literatur vom 1. 1. 1984–31. 03. 1996 wurden Daten von 1602 nachuntersuchten Patienten verglichen; 522 operativ versorgte Patienten wurden mit Kirschner (K)-Drähten, Schrauben, Plättchen, Cerclage oder Minifixateur externe behandelt. Die konservativen Ansätze reichen von der Immobilisation bis hin zu unterschiedlichsten frühfunktionellen Methoden mit verschiedensten Hilfsmitteln oder gar ohne jede Fixation des Bruches. Die frühfunktionelle Therapie mit einem Brace kam bei 95 % zu sehr guten und guten Ergebnissen, hatte aber eine Therapieabbruchrate von bis zu 23 % aufgrund von lokalen Druckstellen und Hautnekrosen (3 %). Die teilweise Ruhigstellung mit unterstützendem Handcast, Tape etc. kam bei 94 % zu sehr guten und guten Ergebnissen. Hierbei traten keine Komplikationen auf. Jeweils 85 % sehr gute und gute Resultate erzielten die operativen Verfahren und die Immobilisationsbehandlung. Die Reposition von Mittelhandknochen (MHK)-V-Frakturen hatte nur bei 15 % der Patienten Erfolg. Metarkapalefrakturen mit Dislokationen unter 30 °, einer Verkürzung von weniger als 5 mm, einer Rotationsfehlstellung unter 10 °, keiner Gelenkstufe und ohne relevantes Weichteiltrauma benötigen nach unseren Ergebnissen keine Operation und sollten auch nach den Ergebnissen der Literaturrecherche frühfunktionell behandelt werden. Bei Überschreitung dieser Grenzen ist eine primäre operative Therapie gerechtfertigt. Die Immobilisation von Mittelhandfrakturen über mehr als 3–4 Wochen ist nicht sinnvoll.
    Notes: Summary As the treatment of metacarpal fractures is today still a controversial subject, we conducted an analysis of the literature in order to present the different therapy guidelines, indications, and their results. The data from the follow-up of 1602 patients was taken from literature which dated from 1 January 1984 to 31 March 1996. A total of 522 patients who underwent surgery received K-wires, screws or external minifixateur. The conservative approaches ranged from immobilization to various methods of mobilization with different aids or without fixation of the fracture. The mobilization in a brace provided good to excellent results in 95 % of the cases; however, the failure rate of therapy was 23 % because of local bruises and skin necrosis (3 %). The mobilization with handcast, tape etc. attained good to excellent results in 94 % of the cases. Here, no complications occurred. Both the immobilization treatment and the surgery provided good to excellent results in 85 % of the cases. The reposition of fractures of the fifth metacarpal was successful in only 15 % of the cases. Fractures with dislocations below 30 °, a shortening of less than 5 mm, no rotational displacement or that below 10 °, no articular incongruency, and no relevant soft tissue trauma do not need surgery according to our results and should be treated with early mobilization as suggested by the survey. Beyond these limits a primary surgical therapy is justified. The immobilization of metacarpal fractures over a period of more than 3–4 weeks is not necessary.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 13
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of orthopaedic and trauma surgery 114 (1995), S. 340-343 
    ISSN: 1434-3916
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract In a comparative, experimental examination of 60 human cadaver radii, the stability of various, widely used internal fixation procedures of a distal radius fracture loco typico using a dorsal wedge was determined. The use of 2.5-mm Kirschner wires (K-wires) delivered a 10% greater stability than 1.8-mm K-wires. The 2.7-mm polylactide rods achieved a slightly greater stability than 1.8mm K-wires under accurate pinning conditions. Polylactide rods (35 mm length, 2 mm diameter) and polyglycolide rods (60 mm length, 2 mm diameter) proved to be 20% less solid than 1.8-mm K-wires and almost 45% less than plate fixation. The short polylactide pins, however, did not have enough hold in the proximal cortical bone. The 2.7-mm polylactide rods (60 mm length) complied with the stability prerequisites necessary for comparable substitution for K-wires in distal radius fractures.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 14
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Unfallchirurg 99 (1996), S. 986-988 
    ISSN: 1433-044X
    Keywords: Schlüsselwörter Partielle mediane Sternotomie ; Wirbelkörpermetastasen ; Resorbierbares Nahtmaterial ; Key words Partial median sternotomy ; Spine metastases ; Absorbable suture
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: A modified method of access to the upper thoracic spine is presented based on a case report. The third and fourth thoracic vertebral bodies can be reached by partial upper sternotomy. This approach takes the local anatomic situation into account, thus avoiding the typical complications of complete sternotomy and reducing the postoperative pain. Closure was done using biodegradable sutures, achieving satisfactory stabilisation and a low rate of complications. In only 4 of 130 cases (3%) did a superficial wound infection occur. There was no case of deep infection, osteomyelitis or dehiscence of the sternum.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 15
    ISSN: 1433-044X
    Keywords: Schlüsselwörter Röntgenbilderpräsentation ; Aufhängung ; Lagerung ; Key words Presentation of X-ray pictures ; Suspension ; Storage
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Immediate presentation of the more significant X-ray pictures facilitates planning and supervision of therapy in trauma surgery and orthopedics. If a wire rope is stretched in front of the window X-ray pictures can be clipped onto it, which avoids time-consuming searches. Suspended filing boxes placed in each sickroom make appropriate storage of each patient's X-ray pictures possible. The expenditure for all this amounted to 100 DM for each two-bedded room. Wire ropes and boxes were technically easy to install with a minimum investment of time. The presentation of X-ray pictures considerably increased the patients' understanding of their illness. It was also very rare for X-ray pictures to get mixed up once this system had been instituted.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 16
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Unfallchirurg 103 (2000), S. 688-692 
    ISSN: 1433-044X
    Keywords: Schlüsselwörter Jockey ; Pferderennen ; Wirbelkörperfraktur ; Pathomechanismus ; Reitunfall ; Key words Jockey ; Equestrian sports ; Vertebral fracture ; Pathomechanism ; Horse-racing-related injury
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Abstract Two cases of severe spinal cord injuries to professional horse-racing jockeys are presented. There is only one comprehensive study conducted to ascertain the nature and incidence of injuries in the literature. The pathomechanism and surgical therapy of vertebral trauma in jockeys was analysed.
    Notes: Zusammenfassung Es werden zwei schwere Wirbelsäulenverletzungen bei professionellen Jockeys vorgestellt. Der Pathomechanismus wurde anhand einer Videoaufzeichnung des Unfallhergangs analysiert. Die aktuellen Therapiekonzepte werden nach Darstellung der Literatur diskutiert. Die schwere Wirbelsäulenverletzung des Jockeys ist ein Arbeitsunfall und bedarf der interdisziplinären Diagnostik und Therapie.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 17
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    The European physical journal 340 (1991), S. 281-286 
    ISSN: 1434-601X
    Keywords: 25.70.Cd ; 24.50.+g
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Physics
    Notes: Abstract The energy dependence of the one- and two-particle transfer reactions90Zr(16O,17O)89Zr,90Zr(16O,15N)91Nb and90Zr(16O,14C)92Mo was studied at bombarding energies of 80MeV, 138.2 MeV and 194.4 MeV. A comparison with one-step DWBA calculations shows good agreement for the one-particle transfers over the whole energy range. For the two-proton transfer reaction (16O,14C) the discrepancies between experiment and theory are large with an exponential decrease towards higher energies. Current theories are unable to describe this behavior.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 18
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 372 (1987), S. 926-926 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Ligament replacement ; Upper ankle joint ; Anatomy ; Biomechanics ; Bandplastik Oberes ; Sprunggelenk ; Anatomie ; Biomechanik
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bei chronischen Instabilitäten des oberen Sprunggelenks stellt sich die Indikation zum plastischen Bandersatz. Nach Darstellung der anatomischen Verhältnisse werden aus zahlreichen Operationsmethoden 3 beispielhafte Vertreter einer neuen Bandplastik gegenübergestellt. Die mechanischen Verhältnisse werden am Plexiglasfadenmodell demonstriert. In den einleitenden Bemerkungen werden die biomechanischen Grundlagen zur Bandplastik zusammengefasst. Es folgt dann die Demonstration des operativen Vorgehens. Es wird eine längshalbierte Peronaeus-brevis-Sehne in einen u-förmigen Bohrkanal an der distalen Fibula eingezogen. Die Bohrungen werden mit Kirschnerdrähten markiert und mit einem kannelierten Bohrer und einer eigenen Winkelbohrlehre ausgeführt. Die Enden werden am Rande der Insertionsstellen des Lig. talofibulare anterius und calcaneoîibulare fixiert, womit eine anatomische Imitation der natürlichen Bänder gelingt.
    Notes: Summary Chronic instabilities of the upper ankle joint require ligament replacement. The anatomical conditions are described, and three examples from several operation methods are compared with a new technique. The mechanical conditions are demonstrated with a model. The biomechanical elements for ligament replacement are mentioned in the preliminary comments. Then the operative procedure is demonstrated. A peroneus-brevis tendon, cut in the longitudinal direction, is inserted into a U-shaped channel at the distal fibula. The drilling sites are marked by K-wires and carried out with the help of a cannulated drilling device for angles. The ends are fixed to the lip of the insertion points of the anterior talofibula and calcaneofibular ligaments. This procedure makes it possible to simulate the natural ligaments.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 19
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 369 (1986), S. 852-852 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: PDS ligament knee ; Shoulder ; Pelvis ; Injuries ; PDS-Bandersatz ; Knie ; Schulter ; Becken
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Tierexperimentelle Untersuchungen (seit 1981) konnten zeigen, daß langsam resorbierbare Kordeln aus PDS (Polydioxanon) sich als passagerer Kraftträger mit dem Vorteil des kollagenbindegewebigen Umbaus eignen. Die PDS-Kordel wurde klinisch bisher mit gutem Erfolg bei ligamentären Verletzungen des Schultergürtels (n = 15) und des Beckens (n = 13) eingesetzt. In Kombination mit Fascia lata oder Patellarsehne wird sie als Augmentationsplastik zum Ersatz des vorderen Kreuzbandes (n = 15) benutzt.
    Notes: Summary Animal experiments were performed in order to examine the applicability of the slowly resorbable material, Polydioxanon (PDS), in the transposition of ligaments in general and the transposition of cruciate ligaments in particular. The experiments on rabbits and sheep suggest that PDS can be used to fasten ligament sutures and to reinforce ligament grafts. Under extremely favorable soft tissue conditions, the substance can even be used as a ligament substitute. For example, we used PDS as a substitute in ligament injuries of the shoulder (n=15) and the pelvis (n = 13); good clinical results can also be achieved in the difficult plastic surgery of the anterior cruciate ligament, if reinforcement of the autologous transplant is performed using PDS of an augmentation graft.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 20
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 369 (1986), S. 852-853 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Ligament replacement ; Ankle joint ; Operating methods ; Bandplastik oberes Sprunggelenk ; Tenodeseeffekt ; Operationsmethoden
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Von den zahlreichen Methoden des Ersatzes der subfibularen Bänder wurden 4 Verfahren in einer vergleichenden biomechanischen Studie unter einheitlichen Versuchsbedingungen an 36 Präparaten überprüft. Dabei wurden eine eigene, anatomiegerechte Technik den Verfahren von Paar, Watson Jones und B. G. Weber gegenübergestellt. Wie an den Plexiglasmodellen dargestellt wurde, können bei den meisten Methoden Dehnungen und Gleitbewegungen beobachtet werden, wenn sie nicht die anatomischen Insertionspunkte berücksichtigen. Der stabilisierende Effekt ist bei allen Verfahren ausreichend. Bei den Tenodeseverfahren, besonders bei Watson Jones ist aber die Beweglichkeit, besonders in Supination-Inversion erheblich eingeschränkt.
    Notes: Summary Four methods for the replacement of subfibular ligaments were compared in a biomechanical study with 36 cadaver joints. The anatomical procedure originally described was compared to the methods of Paar, Watson Jones and B. G. Weber. As has been shown with acrylic models, most methods produced elongation and sliding movements when the anatomical insertion points were not taken into consideration. The stabilizing effect is satisfactory in all techniques, but motion, especially supination, is restricted by tenodesis methods like the Watson Jones technique. Only anatomical replacement of the ligaments enables joint clearance, stability and range of motion to be restored.
    Type of Medium: Electronic Resource
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