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  • 1
    ISSN: 0550-3213
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Physics
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Nuclear Instruments and Methods in Physics Research Section A: 309 (1991), S. 318-330 
    ISSN: 0168-9002
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Physics
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    ISSN: 0370-2693
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Physics
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    ISSN: 0370-2693
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Physics
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of orthopaedic and trauma surgery 104 (1985), S. 267-270 
    ISSN: 1434-3916
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Nach Arnoldi et al. [4, 5] wird der Dauerschmerz bei der Coxarthrose durch erhöhten intraossären Druck, der unmittelbar nach einer intertrochanteren Osteotomie abnimmt, verursacht. Mit dem Ziel, die Bedeutung des Vorhandenseins von Dauerschmerzen als Indikation zur intertrochanteren Osteotomie zu beurteilen, untersuchten wir ein konsekutives Material, bestehend aus 78 Patienten unter 60 Jahren (85 Hüften) mit einer Coxarthrose. Patienten mit überwiegend Dauerschmerzen hatten eine signifikant bessere Prognose als Patienten mit hauptsächlich Belastungsschmerzen (P 〈 0.05). Bei den Patienten mit uberwiegend Dauerschmerzen fand man nach 5, 10 and 15 Jahren ein gutes Ergebnis bei 81% bzw. 66% and 56%, während man bei den Patienten, in denen die Belastungsschmerzen dominierten, nach 5 and folgenden Jahren ein gutes Ergebnis nur bei 39% fand.
    Notes: Summary Pain at rest with osteoarthritis of the hip may be due to increased intraosseous blood pressure, which falls immediately after an intertrochanteric osteotomy [4, 5]. Eighty-five consecutive hips from patients under 60 years of age at the time of operation were studied in order to evaluate if pain at rest was an indication for intertrochanteric osteotomy. Patients who preoperatively were predominantly in pain at rest had a significantly better prognosis than patients with a predominantly weight-bearing pain (P 〈 0.05). Intertrochanteric osteotomy reduced pain for the group of patients with predominant pain at rest (n = 50) by 81%, 66%, and 56% at 5, 10, and 15 years respectively. In the group where weight-bearing pain was predominant (n = 35), the operation was a success in only 39% at 5 years and after.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    European journal of applied physiology 76 (1997), S. 538-543 
    ISSN: 1439-6327
    Keywords: Key words Cold-induced vasodilation ; Skin temperature ; Core temperature ; Cold water immersion ; Hunting response
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract The relationship between body temperature and the hunting response (intermittent supply of warm blood to cold exposed extremities) was quantified for nine subjects by immersing one hand in 8°C water while their body was either warm, cool or comfortable. Core and skin temperatures were manipulated by exposing the subjects to different ambient temperatures (30, 22, or 15°C), by adjusting their clothing insulation (moderate, light, or none), and by drinking beverages at different temperatures (43, 37 and 0°C). The middle finger temperature (T fi) response was recorded, together with ear canal (T ear), rectal (T re), and mean skin temperature (T¯ sk). The induced mean T ear changes were −0.34 (0.08) and +0.29 (0.03)°C following consumption of the cold and hot beverage, respectively. T¯ sk ranged from 26.7 to 34.5°C during the tests. In the warm environment after a hot drink, the initial finger temperature (T fi,base) was 35.3 (0.4)°C, the minimum finger temperature during immersion (T fi,min) was 11.3 (0.5)°C, and 2.6 (0.4) hunting waves occurred in the 30-min immersion period. In the neutral condition (thermoneutral room and beverage) T fi,base was 32.1 (1.0)°C, T fi,min was 9.6 (0.3)°C, and 1.6 (0.2) waves occurred. In the cold environment after a cold drink, these values were 19.3 (0.9)°C, 8.7 (0.2)°C, and 0.8 (0.2) waves, respectively. A colder body induced a decrease in the magnitude and frequency of the hunting response. The total heat transferred from the hand to the water, as estimated by the area under the middle finger temperature curve, was also dependent upon the induced increase or decrease in T ear and T¯ sk. We conclude that the characteristics of the hunting temperature response curve of the finger are in part determined by core temperature and T¯ sk. Both T fi,min and the maximal finger temperature during immersion were higher when the core temperature was elevated; T¯ sk seemed to be an important determinant of the onset time of the cold-induced vasodilation response.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Sozial- und Präventivmedizin 23 (1978), S. 356-359 
    ISSN: 1420-911X
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Discussions concentrated on ways of influencing the behavior of healthy individuals. The following was concluded: 1. Health education is an interdisciplinary activity. It should not merely be aimed at the behavior of individuals but also respect and influence values and institutions of society as well as legislation. 2. Family and school are the most important fields of activity. 3. Health education should be based on experiences from communication sciences. 4. In school, health education should be integrated in as many subjects as possible. Of special importance are the example of the teachers and adequate preparation and training. 5. Health education cannot limit itself to giving information, it also must motivate to a healthy way of life. 6. Exchange of experiences and information in health education should be improved. In Switzerland this can be done by a working party of the Swiss Society for Social and Preventive Medicine. 7. The intervention trials of the Swiss National Research Program can provide important stimuli for innovative approaches to health education in Switzerland.
    Notes: Zusammenfassung Die Gruppe konzentrierte sich auf die Problematik der Beeinflussung von Gesunden und kam dabei zu folgenden Schlussfolgerungen: 1. Gesundheitserziehung ist interdisziplinär und hat nicht nur den einzelnen, sondern auch soziale Normen und Institutionen sowie die Gesetzgebung zu berücksichtigen und zu beeinflussen. 2. Familie und Schule spielen dabei eine hervorragende Rolle. 3. Erkenntnisse der Kommunikationsforschung müssen vermehrt berücksichtigt werden. 4. Gesundheitserziehung sollte in der Schule in möglichst viele Fächer des Lehrplans integriert werden. Essentiell sind Beispiel und Ausbildung des Lehrers. 5. Gesundheitserziehung darf sich nicht nur auf Wissensvermittlung beschränken, sie muss vor allem die Motivation zu einem gesunden Leben im Auge haben. 6. Der Erfahrungs- und Informationsaustausch soll durch eine Arbeitsgruppe im Rahmen der Gesellschaft für Sozial- und Präventivmedizin gefördert werden. 7. Die Interventionsstudien des Nationalen Forschungsprogramms la in Aarau und Nyon können wertvolle Impulse für eine Verbesserung der Gesundheitserziehung in unserem Lande geben.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Sozial- und Präventivmedizin 28 (1983), S. 150-152 
    ISSN: 1420-911X
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Résumé Au mÊme niveau que celui du médecin cantonal, le canton de Saint-Gall pourvoit le poste de spécialiste en médecine préventive. Celuici doit maintenir une collaboration étroite avec les médecins praticiens. Le spécialiste en médecine préventive assume la responsabilité dans les problèmes de la prévention primaire tandis que les médecins praticiens l'assument au niveau de la prévention secondaire. C'est une commission de la Société médicale du canton, dirigée par un médecin généraliste, qui prépare et dirige les activités préventives. Le spécialiste en médecine préventive y est membre et conseiller technique, et son secrétariat est à disposition pour les travaux administratifs. Les activités de ce groupe de travail sont présentées, et il est démontré à cet égard que le modèle du canton de Saint-Gall, dans le champ de la médecine préventive, a fait ses preuves.
    Abstract: Summary In the Canton of St.Gall, the position of a Specialist in Preventive Medicine exists beside the traditional one of the Public Health Officer (“Cantonal Physician”). The Specialist in Preventive Medicine is expected to collaborate closely with the practising physicians. He is responsible for questions related to primary prevention, whereas the practising physicians are responsible for secondary prevention. Practical activities are prepared for and organized by a standing committee of the Cantonal Medical Society. It is chaired by a general practitioner, whereas the Specialist in Preventive Medicine is at the same time a normal member and its technical advisor. Administrative tasks are assumed by the secretariat of the Specialist in Preventive Medicine. The activities of the working group are presented, and it is concluded that the model of organization of preventive medicine in the Canton of St.Gall has proven successful.
    Notes: Zusammenfassung Im Kanton St.Gallen besteht neben dem Kantonsarzt die Stelle eines Präventivmediziners, der in enger Zusammenarbeit mit der praktischen ärzteschaft zu stehen hat. Der Präventivmediziner ist auf dem Gebiet der primären Prophylaxe federführend, die ärzteschaft auf dem Gebiet der sekundären Prophylaxe. Die praktische Durchführung präventiver Massnahmen wird durch die Arbeitsgemeinschaft für Präventivmedizin (AGPM) vorbereitet und geregelt. Diese ist eine ständige Kommission der kantonalen ärztegesellschaft, die von einem Allgemeinpraktiker präsidiert wird, und in der der Präventivmediziner normales Mitglied und fachlicher Berater ist. Administrative Aufgaben werden durch das Sekretariat des Präventivmediziners übernommen. Die bisherigen Tätigkeiten der AGPM werden vorgestellt, und es wird gefolgert, dass sich das Modell des Kantons St.Gallen auf dem Gebiet der Präventivmedizin bisher gut bewährt hat.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Sozial- und Präventivmedizin 20 (1975), S. 199-200 
    ISSN: 1420-911X
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Cancer mortality data of Switzerland and of the Canton of Zurich are being compared for the years 1969–1972. The pattern of distribution of the five most frequent cancer sites in Zurich compared to Switzerland shows a clear trend towards the American situation: increase of cancer of the colon, pancreas and lung, decrease of cancer of the stomach and esophagus. Incidence data of the first year of registration of the Zurich Tumor Registry are being discussed.
    Notes: Résumé Les taux de mortalité de différentes formes de cancer des années 1969 à 1972 du canton de Zurich et de la Suisse dans son ensemble ont fait l'objet de comparaisons. Les distributions des 5 formes de cancer les plus fréquentes dans le canton de Zurich se rapprochent plus des distributions américaines que de celles de la Suisse en général; on a constaté une augmentation des cancers du colon, du pancréas et des bronches, et une diminution des cancers de l'estomac et de l'oesophage. L'incidence qui a été obtenue pendant la première année de fonctionnement du Registre Zurichois des Tumeurs a été discutée.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Sozial- und Präventivmedizin 22 (1977), S. 159-160 
    ISSN: 1420-911X
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary More than 10,000 tourists returning from tropical countries have been asked about health problems during their stay abroad. Preliminary results fran the first 5,550 questionnaires indicate that 74,8 % had complaints of any kind concerning their health and 13,6 % can be considered as having been ill. The frequency of complaints and illness in relation to different variables is shown and the possibility of definition of high risk groups is being discussed.
    Notes: Resumé En hiver de 1975/76 et de 1976/77 plus de 10'000 voyageurs revenant de pays tropiques ont été questionnés quant aux expériences faites dans le domaine de leur santé. Les premiers résultats de 5'550 questionnaires révèlent que le 74,8 % de voyageurs se plaignent de maux quelconques et que le 13,6 % tombent effectivement malades. Les questionnaires montrent la fréquence des maux et des maladies par rapport aux différentes données et on discutera sur la possibilité d'établir des groupes à risque élevé.
    Type of Medium: Electronic Resource
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