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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular evolution 35 (1992), S. 472-485 
    ISSN: 1432-1432
    Keywords: LINE-1 (L1) ; Peromyscus ; Repetitive elements ; Molecular drive
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Biology
    Notes: Summary Two distinct members of the LINE-1 (L1) family in Peromyscus were characterized. The two clones, denoted L1Pm55 and L1Pm62, were 1.5 kb and 1.8 kb in length, respectively, and align to the identical region of the L1 sequence of Mus domesticus. Sequence similarity was on the order of 70% between L1Pm55 and L1Pm62, which approximates that between either Peromyscus sequence and Mus Ll. L1Pm62 represents a more prevalent subfamily than L1Pm55. L1Pm62 exists in about 500 copies per haploid genome, while L1Pm55 exists in about 100 copies. The existence of major and minor subpopulations of L1 within Peromyscus is in contrast to murine rodents and higher primates, where L1 copy number is on the order of 20,000 to 100,000, and where levels of intraspecific divergence among L1 elements are typically less than 15–20%. Additional Peromyscus clones are similarly divergent from both L1Pm62 and LIPm55, implying the existence of more than two distinct L1 subfamilies. The highly divergent L1 subfamilies in Peromyscus apparently have been evolving independently for more than 25 million years, preceding the divergence of cricetine and murine rodents. Investigations of the evolution of L1 within Peromyscus by restriction and Southern analysis was performed using species groups represented by the partially interfertile species pairs P. maniculatus-P. polionotus, P. leucopus-P. gossypinus, and P. truei-P. difficilis of the nominate subgenus and P. californicus of the Haplomylomys subgenus. Changes in L1 and species group taxonomic boundaries frequently coincided. The implications for phylogeny are discussed.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1432-1238
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    ISSN: 0930-9225
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary A 6-month-old infant was investigated for the first time at the German Heart Institute because of right ventricular insufficiency. The echocardiogram revealed right ventricular dilatation, severe tricuspid valve regurgitation, pulmonary hypertension and abnormal origin of the right pulmonary artery from the ascending aorta. The subsequent catheterization confirmed the diagnosis and the increased pulmonary vascular resistance in the right and left lung. The infant underwent immediate cardiac surgery and re-implantation of the right pulmonary artery in a newly created bifurcation using pericardial patch material. The postoperative course was complicated by persistent pulmonary hypertension, which was successfully treated with inhaled nitric oxide (NO).    The infant was discharged in good cardiorespiratory conditions on the 15th postoperative day.    Conclusion: Right ventricular failure and pulmonary hypertension in infancy can be associated with the rare malformation of abnormal origin of the pulmonary artery from the ascending aorta.
    Notes: Zusammenfassung Wir berichten über ein nunmehr 6 Monate altes Kind, welches im Alter von 2 Monaten durch eine Rechtsherzinsuffizienz unklarer Ursache auffiel. In der transthorakalen Echokardiographie und in der sich unmittelbar anschließenden Herzkatheteruntersuchung wurde eine fehlentspringende rechte Pulmonalarterie (RPA) aus der Aorta ascendens diagnostiziert. Die operative Korrektur erfolgte am Folgetag durch Re-implantation der RPA in den Pulmonalarterienstamm unter Erweiterung der Neo-Bifurkation mit Perikardflicken. Der postoperative Verlauf war komplikationslos.    Schlussfolgerung: Eine unklare RV-Dekompensation geht in einigen seltenen Fällen auf eine abnormal entspringende RPA zurück, die initialen Symptome hängen dabei entscheidend vom Ausmaß der sekundären pulmonalen Hypertension ab.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Zeitschrift für Herz-, Thorax- und Gefässchirurgie 12 (1998), S. 189-192 
    ISSN: 0930-9225
    Keywords: Schlüsselwörter Echokardiographie – Chirurgie angeborener Herzfehler ; Key words Echocardiography – Surgery of congenital heart disease
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Purpose of this study was to evaluate the clinical utility of intraoperative echocardiography in the assessment of surgical repair of congenitally malformed hearts. In 235 of 508 patients who underwent cardiac surgery during a one year period transesophageal intraoperative echocardiography was performed. This was done to exclude residual ventricular septal defects or right ventricular outflow tract obstruction (n=84), to evaluate results of AV valve reconstruction (n=61), to assess ventricular function following arterial switch operation for complete transposition or in complex heart defects palliated by a Fontan-type procedure (n=50), to assess repair of left ventricular outflow obstruction (n=22) and for miscellaneous defects (n=18). Residual defects leading to immediate reoperation during the same surgical session were found in 4 patients (1.7%), minor residual defects not requiring reoperation were present in 6 patients (2.6%). In 2 patients with complete AV septal defect the left AV valves were only mildly regurgitant immediately after reconstruction but subsequent suture deshiscence required later reopoeration. Echocardiographic data were supplemented by direct pressure measurements in the ventricles and contrast injection into the left atrium. We conclude that intraoperative echocardiography can provide useful clinical informations, if its findings are interpreted in context with pressure measurements and contrast injections.
    Notes: Zusammenfassung Zweck dieser Studie war, den klinischen Nutzen der intraoperativen Echokardiographie bei Patienten mit angeborenen Herzfehlern zu untersuchen. Von 508 während des Zeitraumes eines Jahres durchgeführten Operationen bei angeborenen Herzfehlern wurde bei 235 (47%) eine intraoperative Echokardiographie durchgeführt. Die Indikationen waren Ausschluß von residuellen Ventrikelseptumdefekten und residuellen rechtsventrikulären Ausflußbahnobstruktionen (n=84), Evaluation von AV Klappenrekonstruktionen (n=61), vorwiegende Evaluation der Ventrikelfunktion nach arterieller Switchoperation bei kompletter Transposition oder bei Palliation komplexer Herzfehler durch eine Fontanoperation (n=50), Untersuchungen nach Operation einer linksventrikulären Ausflußbahnobstruktion (n=22), sowie sonstige Operationen (n=18). Residuelle Defekte, welche zu sofortiger Reoperation in der gleichen Sitzung Anlaß gaben, wurden bei 4 Patienten (1,7%) gefunden, unbedeutende residuelle Defekte, die keine Reoperation erforderlich machten bei 6 Patienten (2,6%). In 2 Fällen wurden bei korrigierten kompletten AV Septumdefekten unmittelbar postoperativ geringe Insuffizienzen der linken AV Klappe gesehen, welche später so an Schweregrad zunahmen, daß spätere Reoperationen notwendig wurden. Die durch die transösophageale Echokardiographie erhobenen Befunde wurden durch direkte blutige Druckmessungen und Kontrastinjektion in den linken Vorhof ergänzt. Wir schlußfolgern, daß die intraoperative Echokardiographie klinisch sinnvolle Informationen liefern kann, wenn die erhobenen Befunde im Kontext mit den oben aufgeführten anderen Messungen interpretiert werden.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Zeitschrift für Herz-, Thorax- und Gefässchirurgie 12 (1998), S. 221-225 
    ISSN: 0930-9225
    Keywords: Schlüsselwörter Vorhofseptumdefekt – Interventioneller Verschluß– Echokardiographie ; Key words Atrial septal defect – transcatheter closure – echocardiography
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Surgical closure of atrial septal defects can nowadays be performed without preoperative cardiac catheterization. For a transcatheter closure, however, x-ray exposure has been indispensable. We report a closure of an atrial septal defect under transesophageal echocardiography without fluoroscopy. A nine year old girl with an 11 mm atrial septal defect centrally located in the oval fossa was elected for transcatheter closure. Doppler-echocardiographically estimated Qp/Qs was 1.7:1. Oxymetric Qp/Qs was 1.6:1. After sedation with midazolam and propofol a diagnostic and interventional catheterization was performed without fluoroscopy. Under transesophageal echocardiography, the defect was sized over the wire with a 5F balloon catheter. The distance to the right pulmonary veins was 10 mm, to the coronary sinus and to the mitral valve 8 mm, respectively. Under transesophageal echocardiography, an 11 mm Amplatzer Septal Occluder was placed into the defect. Complete closure was achieved and no complications were encountered. We conclude that in selected cases with an atrial septal defect located in the oval fossa and clear-cut echocardiographic findings, an Amplatzer Septal Occluder can be safely deployed under echocardiographic guidance alone.
    Notes: Zusammenfassung Der operative Verschluß eines Vorhofseptumdefekts (ASD) kann heutzutage ohne präoperative Katheteruntersuchung durchgeführt werden. Für den interventionellen Verschluß unter Durchleuchtung ist jedoch eine Strahlenexposition unvermeidbar. Wir berichten über einen interventionellen ASD-Verschluß allein unter transösophagealer Ultraschallkontrolle. Ein neun Jahre altes Mädchen mit einem 11 mm großen ASD vom Secundum-Typ wurde zum interventionellen ASD-Verschluß vorgestellt. Das Shuntvolumen über den Defekt wurde Doppler-echokardiographisch mit Qp/Qs=1,7:1 und oxymetrisch mit Qp/Qs=1,6:1 bestimmt. Unter Sedierung mit Midazolam und Propofol wurde sowohl die Katheterdiagnostik als auch die Intervention ohne Durchleuchtung durchgeführt. Die Defektgröße wurde unter transösophagealer Echokardiographie mit einem 5F Ballonkatheter ermittelt: Der Defekt war 11 mm groß, der Abstand zu den rechten Lungenvenen betrug 10 mm, zum Koronarsinus und zur Mitralklappe jeweils 8 mm. Unter transösophagealer Echokardiographie konnte komplikationslos ein 11 mm großer Amplatzer Septal Occluder in den Defekt plaziert werden. Es bestand kein Restshunt. Der hier berichtete Fall demonstriert, daß die Technik des interventionellen ASD-Verschlusses inzwischen so ausgereift ist, daß sowohl Diagnostik, Sizing als auch Implantation eines transvenös eingebrachten Amplatzer Septal Occluders ganz ohne Röntgenstrahlung möglich ist.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Zeitschrift für Herz-, Thorax- und Gefässchirurgie 14 (2000), S. 2-3 
    ISSN: 0930-9225
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Oxford, UK : Blackwell Publishing Ltd
    Annals of the New York Academy of Sciences 66 (1957), S. 0 
    ISSN: 1749-6632
    Source: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Topics: Natural Sciences in General
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Oxford, UK : Blackwell Publishing Ltd
    Annals of the New York Academy of Sciences 67 (1957), S. 0 
    ISSN: 1749-6632
    Source: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Topics: Natural Sciences in General
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Nuclear Tracks And Radiation Measurements (1993) 22 (1993), S. 195-196 
    ISSN: 0969-8078
    Keywords: automatic track measurements ; dosimetry ; image analysis ; microtopography ; three-dimensional profilometry
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Physics
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    International Journal of Radiation Applications & Instrumentation. Part D, 19 (1991), S. 247-248 
    ISSN: 1359-0189
    Keywords: automatic tracks measurements ; dosimetry ; image analysis ; optical microscope ; overlapping tracks
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Electrical Engineering, Measurement and Control Technology , Physics
    Type of Medium: Electronic Resource
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