Summary
Gastroesophageal (GE) scintiscanning can detect GE reflux rapidly, noninvasively, accurately, and with a greater sensitivity than other diagnostic techniques. The patient received 300 μCi99mTechnetium DTPA. The GE pressure gradient was increased in increments by inflating an abdominal binder. The radioactivity in the esophagus and stomach was measured using a gamma camera on line to a data analyzer and computer. Following repair of hiatal hernia (SPV, pyloroplasty, gastropexy), no reflux could be detected in two-thirds (30/45) of our patients.
Zusammenfassung
Die Refluxszintimetrie erlaubt auf einfache, den Patienten nicht belastende Weise, unter klar defmierten Bedingungen die Inkompetenz des UOS zu dokumentieren. Nach Verabreichung von 300 μCi99mTechnetium DTPA wird die Aktivität über Magenfundus und Oesophagus mittels einer Gamma-Kamera mit EDV registriert. Eine kontrollierte Drucksteigerung im Abdomen wird durch eine pneumatische Manschette erzeugt. 45 Patienten wurden prä- und postoperativ nach Hiatushernien-Operation (SPV, Pyloroplastik, Gastropexie) untersucht: Zwei Drittel der Patienten (30/45) hatten keinen provozierbaren Reflux mehr.
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Brückner, W.L., Leisner, B., Hellerer, O. et al. 116. Szintimetrische Refluxkontrolle nach Hiatushernien-Operation. Langenbecks Arch Chiv 347, 624–625 (1978). https://doi.org/10.1007/BF01579408
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DOI: https://doi.org/10.1007/BF01579408