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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Naunyn-Schmiedeberg's archives of pharmacology 265 (1970), S. 372-382 
    ISSN: 1432-1912
    Keywords: Diabetes ; Glucuronates ; Insulin ; Liver ; Uridine-Diphosphateglucuronic acid ; Diabetes ; Glucuronide ; Insulin ; Leber ; Uridindiphosphat-Glucuronsäure
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary The synthesisin vitro of o-aminophenol-glucuronide by liver tissue has been investigated in diabetic rats. Insulin deficiency was induced by withdrawal of insulin in alloxan treated, insulin substituted rats or by injection of anti-insulinserum. The hepatic formation of o-aminophenol-glucuronide was strongly reduced under these conditions. This result could not be explained by differences in the activity of the UDP-glucuronyl-transferase. However, the concentration of UDP-glucuronic acid in liver tissue of the diabetic rats was also decreased to 50% of control values whereas the amount of UDPG was augmented. These findings are consistent with the observation that the activity of UDPG-dehydrogenase, the enzyme catalyzing the formation of UDP-glucuronic acid from UDPG, is reduced in the liver of diabetic or fasting rats. The activity of the UDPGA-pyrophosphatase which is responsible for inactivation of the nucleotide, has been found to be unchanged in the diabetic animals.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Pflügers Archiv 321 (1970), S. 1-14 
    ISSN: 1432-2013
    Keywords: CNS ; Hypoglycemia ; Insulin ; Metabolism ; Phospholipids ; Hypoglykämie ; Insulin ; Phospholipide ; Stoffwechsel ; ZNS
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung An Kaninchen in Pernocton®-Narkose wurde die Wirkung hoher Insulingaben auf Gesamtphospholipide und verschiedene Phospholipidkomponenten von Großhirn, Großhirnrinde, Kleinhirn und Medulla oblongata in zeitlicher Beziehung zur abnehmenden Blutglucosekonzentration und der elektrischen Hirnfunktion untersucht. 1. Statistisch signifikante Verminderungen im Gehalt der Phospholipide traten in Großhirn, Großhirnrinde und Kleinhirn erst mit Unterschreiten einer bestimmten, regional unterschiedlichen, kritischen Blutglucosekonzentration auf. In der Medulla oblongata war keine signifikante Abnahme der Phospholipidgehalte nachweisbar. 2. Es erfolgte keine Veränderung der Phospholipidgehalte einzelner Hirnanteile, wenn durch gleichzeitige Insulin- und Glucoseverabreichung die Blutglucosekonzentration erheblich erhöht wurde. 3. Die Verminderung endogener Phospholipide des Gehirns während Insulinhypoglykämie wird mit einem der Energiebildung dienenden Abbau sowie einer verzögerten Neubildung erklärt.
    Notes: Summary The effects of insulin in massive doses on total phospholipids and individual phospholipid fractions of cerebrum, cerebral cortex, cerebellum and medulla oblongata was studied on rabbits in Pernocton® anaesthesia. The experiments were performed in order to correlate the time course of the decrease in blood glucose with phospholipid changes and concomitant electrographic patterns of the CNS. 1. Statistically significant decreases in phospholipid content of cerebrum, cerebral cortex and cerebellum did not take place until blood sugar levels were lowered to a critical concentration. This concentration was found to be different in various parts of the brain. In the medulla oblongata no significant decrease of phospholipid content was detected. 2. No effect on regional phospholipids was observed when blood sugar levels were highly increased above normal levels by simultaneous administration of insulin and glucose. 3. The decrease in brain lipid phosphorus during insulin hypoglycemia is explained by a diminished rate of synthesis as well as a breakdown of phospholipids vielding energy supply.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of toxicology 26 (1970), S. 1-7 
    ISSN: 1432-0738
    Keywords: Insulin ; Suicide ; Determination of Insulin in Autopsy Material ; Insulin ; Suicid ; Insulinnachweis an Leichenmaterial
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Es wird über einen 50jährigen Diabetiker berichtet, welcher sich in suicidaler Absicht insgesamt 1080 E Insulin Novo lente s.c. injiziert hatte und innert 26 Std verstorben war. Post mortem war der Nachweis des exogenen Hyperinsulinismus durch quantitative Bestimmung des freien Insulins im Serum und an den Injektionsstellen gelungen.
    Notes: Summary A case is described in which a 50 yr. old diabetic with suicidal intention injected a total of 1,080 units of lente insulin (Novo) s.c. and died within 26 hrs. It was possible to demonstrate the exogenous hyperinsulinism post mortem by quantitative determination of free insulin in the serum and at the injection site.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Acta diabetologica 7 (1970), S. 211-219 
    ISSN: 1432-5233
    Keywords: Abnormal insulin ; Heredity of diabetes ; Insulin ; Insulinase ; Pathogenesis of diabetes
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Resume Sur la base de la résistance à l'action de l'insulinase non purifiée de rat et à l'index d'incorporation du glucose14C administré par voie intrapéritoneale dans le glycogène du diaphragme de rat, on a démontré l'existence de différences entre l'insuline purifiée immunologiquement et extraite par le plasma de diabétiques jeunes et par le pancréas de certaines sujets affectés de diabète de la maturité d'une côté et insuline normale de l'autre. La différence semble être héritée ainsi que facteur mendelien simple.
    Abstract: Resumen Basándose en la resistencia a la acción de la insulina sin purificar procedente de ratón y al índice de incorporación del glucosio14C suministrado por vía intraperitoneal en el glicógeno del diafragma de ratón, se ha demostrado la existencia de diferencias entre la insulina purificada inmunologicamente y extraída del plasma de diabéticos jóvenes y del páncreas de algunos pacientes enfermos de diabetes maduro por una parte y la insulina normal por la otra. La diferencia parece ser heredada como factor mendeliano simple.
    Notes: Riassunto Sulla base della resistenza all'azione di insulinasi grezza di topo e all'indice di incorporazione del glucosio14C somministrato per via intraperitoneale nel glicogeno del diaframma di topo, è stata dimostrata l'esistenza di differenze fra insulina purificata immunologicamente ed estratta dal plasma di diabetici giovani e dal pancreas di alcuni soggetti affetti da diabete maturo da una parte e insulina normale dall'altra. La differenza sembra essere ereditata come fattore mendeliano semplice.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Acta diabetologica 7 (1970), S. 1004-1021 
    ISSN: 1432-5233
    Keywords: Computer ; Glucagon ; Glucose ; Glucose utilization ; Insulin ; Mathematical model ; Oral glucose tolerance test
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Résumé Les Auteurs ont élaboré un modèle analogique pour la simulation des courbes glycémiques et insulinémiques qu'on obtient après surcharge orale de glucose chez l'homme. Le modèle analogique simule avec bonne approximation les courbes obtenues expérimentalement chez un groupe de sujets normaux. Les caractéristiques, les limites et les éventuels advantages du modèle proposé sont discutés.
    Abstract: Resumen Los Autores han elaborado un modelo analógico para la simulación de las curvas glicémicas e insulinémicas que se obtienen después de carga oral de glucosa en el hombre. El modelo analógico simula con una buena aproximación la marcha de las curvas obtenidas experimentalmente en un grupo de individuos normales. Se exponen las características, los límites y las posibles ventajas del modelo propuesto.
    Notes: Riassunto Gli AA. hanno elaborato un modello analogico per la simulazione delle curve glicemiche ed insulinemiche che si ottengono dopo carico orale di glucosio nell'uomo. Il modello analogico simula con buona approssimazione l'andamento delle curve ottenute sperimentalmente in un gruppo di soggetti normali. Vengono discussi le caratteristiche, i limiti ed i possibili vantaggi del modello proposto.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    ISSN: 1432-5233
    Keywords: Glucose ; Human adipose tissue ; Insulin ; Isolated fat cells
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Resume L'insuline agit de stimulus pour l'incorporation de l'114C du glucose dans le CO2 produit par les cellules adipeuses humaines isoléesin vitro. Cet effet est mis en évidence seulement par des concentrations assez élevées de l'hormone, dans les conditions expérimentales décrites dans ce travail. En même temps on peut aussi mettre en évidence l'effet antilypolitique de l'insuline, en faible quantité, seulement avec des concentrations assez élevées de l'hormone dans le médium d'incubation. La présence de glucose dans le médium d'incubation provoque une libération augmentée du glycérol et une libération diminuée des acides gras.
    Abstract: Resumen La insulina estimula la incorporación del 114C de la glucosa en el CO2 producido por células adiposas humanas aisladasin vitro. Dicho efecto parece ser evidente sólo con concentraciones bastante elevadas del hormón y en las condiciones experimentales descritas en el presente estudio. De manera análoga el efecto antilipolítico de la insulina se puede evidenciar, aunque limitadamente, sólo con concentraciones relativamente elevadas del hormón en el medio de incubación. La presencia de glucosa en el medio de incubación provoca una liberación mayor de glicerol y una liberación menor de los ácidos grasos.
    Notes: Riassunto L'insulina stimola l'incorporazione dell' 114C del glucosio nel CO2 prodotto da cellule adipose umane isolatein vitro. Tale effetto sembra essere evidente solo con concentrazioni abbastanza elevate dell'ormone, nelle condizioni sperimentali descritte nel presente lavoro. Analogamente, anche l'effetto antilipolitico dell'insulina è evidenziabile, in modesta entità, solo con concentrazioni relativamente elevate dell'ormone nelmedium di incubazione. La presenza di glucosio nelmedium di incubazione provoca aumentata liberazione di glicerolo e diminuita liberazione degli acidi grassi.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    ISSN: 1591-9528
    Keywords: Galactose infusion ; Glucose ; Insulin ; Blood ; Excretion ; Men ; Galaktoseinfusion ; Glucose ; Insulin ; Blut ; Ausscheidung ; Mensch
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung 1. Gesunden Personen wurde Galaktose über einen Zeitraum von 6 Std infundiert, die konstanten Zufuhrraten betrugen 0,3, 0,5 und 0,75 g/kg/Std. Zwei Versuchspersonen erhielten Galaktose und Glucose gleichzeitig, je 0,5 g/kg/Std. Galaktose und Glucose im Blut und Urin wurden enzymatisch bestimmt, Insulin wurde radioimmunologisch nachgewiesen. 2. Galaktosezufuhrraten von 0,5 und 0,75 g/kg/Std führen während der ganzen Infusionszeit zu einem kontinuierlichen Anstieg der Galaktose im Blut, die Ausscheidung im Urin verläuft dazu parallel. Ein „steady state“ ergibt sich nur bei einer Zufuhr von 0,3 g/kg/Std. 3. Zu Beginn der Galaktoseinfusion zeigt sich ein geringer Anstieg der Glucose im Blut, spätestens nach 75 min ist der Ausgangswert wieder erreicht; von da ab verändern sich die Glucosespiegel nicht mehr. 4. Galaktoseinfusionen führen zu Glucoseverlusten im Urin. Die Gesamtausscheidung der Glucose innerhalb einer sechseinhalbstündigen Sammelperiode liegt zwischen 1 und 4 g. 5. Wenn gleichzeitig mit der Galaktose Glucose infundiert wird, ist der Galaktoseanstieg im Blut deutlich geringer, dafür steigt die Glucose bis auf Werte über 200 mg% an, nach 150 min ist aber ein konstanter Glucosespiegel erreicht. Die Galaktosurie ist geringer, die Glucosurie größer. 6. Die Plasmainsulinspiegel steigen nur während einer Galaktosezufuhr von 0,75 g/kg/Std um 11 μE/ml (p 〈 0,025) durchschnittlich an; niedrigere Zufuhrraten zeigen keine signifikanten Änderungen des Plasmainsulins. 7. Alle Galaktosezufuhrraten bewirken einen Abfall der freien Fettsäuren im Plasma, gegen Ende der Infusionen steigen diese aber wieder an. 8. Die Verwertung von Galaktose nimmt mit steigender Zufuhrrate zu; unter einer Zufuhr von 0,75 g/kg/Std werden durchschnittlich 42 g Galaktose/Std verwertet. 9. Als Nebenwirkungen hoher Galaktosezufuhrraten beobachteten wir gelegentlich Kopfschmerzen, Übelkeit und abdominale Beschwerden.
    Notes: Summary 1. 14 healthy volunteers received galactose infusions over a 6 h period intravenously by means of an infusion pump. Administration rates used were 0.3, 0.5 and 0.75 g/kg/h. In addition, two further individuals received a mixed galactoseglucose infusion of 0.5 g/kg/h of each hexose. Galactose and glucose in blood and urine were determined enzymatically at regular 1/2 h periods, insulin was assayed radioimmunologically. 2. 0.5–0.75 g/kg/h galactose cause a continuous rise of galactose blood level, the urinary galactose excretion paralleles the blood level, a steady state, however, is found only using an administration rate of 0.3 g/kg/h. 3. Glucose in blood during galactose infusion shows a short initial rise with subsequent fall to preinfusion level without further gross change. In addition to a rising galactosuria there is a small but definite increase of glucosuria. The overall glucosuria within a 6 1/2 h collecting time ranges, depending on the infusion rate used, between 1–4 g. 4. If at the same time glucose is administered together with galactose, there is a significantly smaller rise of galactose in blood. Glucose rises up to 200 mg% and reaches a constant blood level after 150 min. Galactosuria decreases, glucosuria increases. 5. Insulin in plasma rises only 11 μU/ml using an infusion rate of 0.75 g/kg/h, other administration rates do not cause a significant change of plasma insulin level. 6. Free fatty acids drop during the first hours of the infusion, rising, however, towards the end of the infusion. 7. Galactose retention increases with elevation of the administration rate. Using an infusion rate of 0.75 g/kg/h, 42 g galactose/h are retained. 8. Eventually galactose infusions may cause headache, nausea and abdominal discomfort.
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