Library

Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Weinheim [u.a.] : Wiley-Blackwell
    Materials and Corrosion/Werkstoffe und Korrosion 9 (1958), S. 197-202 
    ISSN: 0947-5117
    Keywords: Chemistry ; Polymer and Materials Science
    Source: Wiley InterScience Backfile Collection 1832-2000
    Topics: Mechanical Engineering, Materials Science, Production Engineering, Mining and Metallurgy, Traffic Engineering, Precision Mechanics
    Description / Table of Contents: Designing of Constructions to Make Painting and Protection against Rust Easy (Protection against Rust Begins at the Drawing Board)Construction elements like inaccessible corners and narrow slits should be prevented. To avoid waterbags, channal and angle irons shall be arranged with their openings showing down. Acute angles and connections of lattice masts, tube bridges, and supports which cannot be cleaned easily are unsatisfactory for painting. You should prefer welded constructions to riveted ones, and tube constructions to those made of sectional iron. Horizontal surfaces are endangered by staying water, depositions of dust and soot, and mossy growth. Smoke gases should be kept off railway bridges by wooden shields. Riveted joints and slits must be sealed; bases of girders may not be set in concrete. Suspensors for scaffolds will help to reduce the costs of renovation. Stationnary cars on the underframe of bridges are very useful. Covered girders as well as overlapping joints, and nodal sheets must be painted before they are installed.Welded constructions have advantageously less starting points for rusting than riveted ones because rivet heads are very often the points of precocius rusting.
    Notes: Zu vermeiden sind unzugängliche Ecken und schmale Fugen. U-Eisen und Winkeleisen sollen mit der Öffnung nach unten angeordnet werden, um Wassersäcke zu vermeiden. Anstrichtechnisch mangelhaft sind auch spitze Winkel und schwer zu reinigende Anschlüsse bei Gittermasten, Rohrbrücken und Stützen. Geschweißte Konstruktionen sind den genieteten vorzuziehen, Rohrkonstruktionen solchen aus Profileisen. Waagerechte Flächen sind durch Wasseransammlungen, Staub- und Rußablagerung und Bildung von Moospolstern gefährdet. Bei Eisenbahnbrücken sind Rauchgase durch Holzschilder abzuwehren. Nietstellen und Fugen sind gut zu verkitten, Trägerfüße sind zweckmäßig nicht einzubetonieren. Durch Aufhängevorrichtungen für die Rüstung kann der Erneuerungsanstrich verbilligt werden. Bei Brücken sind stationäre Wagen zur Befahrung der Unteransicht am Platze. Verdeckte Träger sowie sich überdeckende Laschen und Knotenbleche müssen den endgültigen Anstrich vor der Montage erhalten.Geschweißte Konstruktionen haben gegenüber genieteten den Vorteil, weniger Ansatzpunkte zur Rostbildung zu bieten, während im besonderen Nietköpfe häufig Ausgangspunkte vorzeitigen Rostens sind.
    Additional Material: 15 Ill.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. More information can be found here...