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  • 1
    ISSN: 1433-0407
    Keywords: Schlüsselwörter Karpaltunnelsyndrom ; Endoskopische Operation ; Key words Carpal tunnel syndrome ; Endoscopic technique
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Endoscopic carpal tunnel release is a new technique for treatment of carpal tunnel syndrome. The benefits of this procedure are a small skin wound with less local pain, the fact that the hand can quickly be used again, and earlier return to work or other activities. We present the preliminary results of the 3-month follow-up of 88 patients out of a prospective study of 100 patients. All patients were operated on using the one-port technique. Six additional decompressions had to be abandoned and open release was performed. Of the patients with pain, 73.6% (68/88) were completely pain-free and in 13.2% (9/68) pain improved by more than 50%. Subjective symptoms like paresthesia and numbness of the hand disappeared completely in 77.2% (64/83). Sensory deficits disappeared in 50% (33/66). Ten of 17 patients with preoperative paresis of the abductor pollicis brevis muscle and 11/14 with paresis of the opponens pollicis muscle had normal motor function 3 months after the operation. The complication rate concerning nerve lesions was 2.3%. The return to work time was 21 days (range 3–49 days). According to clinical symptoms, our preliminary results do not seem to have any benefits compared to the conventional open technique, and the costs for the endoscopic procedure are markedly higher. The complication rate after the learning curve period is approximately the same as open carpal tunnel release.
    Notes: Zusammenfassung Die endoskopische Spaltung des Lig. carpi transversum stellt heute ein neues Verfahren in der Behandlung des Karpaltunnelsyndroms dar. Vorteile dieser Methode sollten kleine unauffällige Narben mit weniger lokalen Schmerzen, schnellere Gebrauchsfähigkeit der Hand und kürzere Arbeitsunfähigkeit sein. Die vorläufigen Ergebnisse der Nachuntersuchung von 88 Patienten 3 Monate nach endoskopischer Spaltung des Retinaculum flexorum werden vorgestellt. Sie sind Teil einer prospektiven Studie von 88 Patienten. Alle Patienten wurden nach der monoportalen Technik operiert. Bei 6 zusätzlichen Patienten mußte die endoskopische Operation in eine offene umgewandelt werden. 73,6% (68/88) der Patienten mit Schmerzen waren postoperativ schmerzfrei, und in weiteren 13,2% (9/68) besserten sich die Schmerzen mehr als 50%. In 77,2% (64/83) wurden die subjektiven Parästhesien und sensiblen Störungen ganz beseitigt. Die objektiven sensiblen Störungen waren in 50% (33/69) vollständig zurückgebildet. Die Kraft normalisierte sich bei 10 von 17 Patienten mit Paresen des M. abductor pollicis brevis und bei 11/14 des M. opponens pollicis. In 2,3% kam es zu iatrogenen Nervenläsionen. Die Arbeitsunfähigkeit betrug im Durchschnitt 21 Tage (3–49 Tage). Unsere bisherigen Ergebnisse zeigen bezüglich des klinischen Bildes keine Vorteile gegenüber der konventionellen Operation, bei allerdings deutlich höheren Operationskosten. Die Komplikationsrate liegt nach der Lernkurve annähernd gleich mit der der offenen Operation.
    Type of Medium: Electronic Resource
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