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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 329 (1971), S. 511-515 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Unter den Ursachen eines Kreislaufstillstandes kommt der Hypoxie größte Bedeutung zu. Vielfach ist eine ganze Ursachenkette verantwort lich zu machen, vor allem bei Zusammentreffen von Polytraumatisation and Poly morbidität. Die einfache klinische Symptomatik ist ohne Rücksicht auf die Form des Kreislaufstillstandes grundsätzlich die gleiche, ebenso die Anfangstherapie. Im wesentlichen umfaßt die Kreislaufwiederbelebung vier Punkte: 1. Stellung der Diagnose, 2. Lagerung (feste Unterlage), 3. kiinstliche Beatmung, 4. äußere Herz massage. Kontraindikationen zur externen Herzmassage ergeben sich besonders bei Thoraxtraumen and deren Folgen. Dann ist Thorakotomie and direkte Massage des Herzens indiziert. Zur cardio-zirkulatorischen Wiederbelebung gehören ferner hinreichende Kreislaufauffüllung, medikamentöse Zusatztherapie, am ehesten mit Oreiprenalin (= Alupent), and Acidosebekämpfung. Die Erkennung von Kammer flimmern ist bei geschlossenem Thorax nur durch das EKG möglich, zu seiner Beseitigung die elektrische Defibrillation die wirksamste Maßnahme.
    Notes: Summary Among the causes of circulatory arrest hypoxia is the most important. Frequently a whole chain of causes is responsible, especially if multiple injuries and multiple illnesses coincide. The simple clinical symptomatology is fundamental the same, no matter what the type of circulatory arrest, and so is the initial Frequently a whole chain of causes is responsible, especially if multiple injuries and multiple illnesses coincide. The simple clinical symptomatology is fundamentally the same, no matter what the type of circulatory arrest, and so is the initial therapy. Circulatory resuscitation essentially covers 4 points: 1. diagnosis, 2 positioning (firm base), 3. artificial ventilation, 4. external cardiac massage. Contra indications for external cardiac massage may present themselves especially in thoracic traumas and their sequelae. In those cases thoracotomy and direct cardiac massage is indicated. Other parts of cardiocirculatory resuscitation are adequate replenishment of the circulation, additional drug therapy, preferably orciprenalin (Alupent), and combating acidosis. The recognition of ventricular fibrillation in a closed thorax is possible only by ECG. Electrical defibrillation is the most effective countermeasure.
    Type of Medium: Electronic Resource
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