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  • 1
    ISSN: 1432-0584
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary The coagulation factors were estimated in 40 patients with myocardial infarction under long-term treatment with dicumarol derivatives, in 28 patients with cirrhosis of the liver, and in a group of 20 normal persons. In addition to the well-known reduction of factor II, VII, IX, and X, the myocardial infarction group showed also a moderate reduction of factors V and VIII; the liver cirrhosis group showed similar, but more pronounced changes. An unequivocal difference between the influence of coumarin and hepatogenic changes in coagulation, were found in the following points: 1. Coumarin treatment causes no decrease of the fibrinogen level, while cirrhosis of the liver showed a marked decrease of fibrinogen. 2. Under anticoagulation treatment the platelet factor 3 showed normal activity; in cirrhosis of the liver the activity of this factor often showed a strong decrease. 3. No change of the antithrombin II content was found in the anticoagulant group; antithrombin III was distinctly increased. In contrast, cirrhoses of the liver showed a decrease of the antithrombin II and, in a decompensated state, mostly also a considerable decrease of antithrombin III. In cholangitic liver cirrhoses antithrombin II was distinctly increased. Furthermore, the streptokinase resistance test was carried out in 80 normal persons, 45 patients under long-term coumarin treatment, and 20 patients with cirrhosis of the liver. In the anticoagulant group, just as in the group with cirrhosis of the liver, the mean value of this test was significantly lower than in the normal group.
    Notes: Zusammenfassung Bei 40 Patienten mit Myokardinfarkt, die unter Langzeitbehandlung mit Dicumarolderivaten standen, bei 28 Patienten mit Leberzirrhose und bei einer Gruppe von 20 Normalfällen wurden Gerinnungsfaktoren bestimmt. Neben der bekannten Verminderung der Faktoren II, VII, IX und X fand sich in der Gruppe der Myokardinfarkte auch eine mäßige Verminderung der Faktoren V und VIII; die Leberzirrhosen zeigten ähnliche, jedoch stärker ausgeprägte Veränderungen. Ein eindeutiger Unterschied zwischen Cumarin-Einfluß und hepatogen bedingten Gerinnungsveränderungen fand sich in folgenden Punkten: 1. Cumarin-Behandlung verursacht keine Erniedrigung des Fibrinogenspiegels, bei den Leberzirrhosen war das Fibrinogen deutlich vermindert. 2. Der Plättchenfaktor 3 zeigte unter Antikoagulantienbehandlung eine normale Aktivität; bei Leberzirrhosen war die Aktivität dieses Faktors oft stark eingeschränkt. 3. In der Antikoagulantiengruppe fand sich keine Veränderung des Antithrombin-II-Gehalts; das Antithrombin III war deutlich vermehrt. Demgegenüber zeigten Leberzirrhosen eine Verminderung des Antithrombins II und in dekompensiertem Zustand meist auch eine erhebliche Verminderung des Antithrombins III. Bei cholangitischen Leberzirrhosen war Antithrombin II deutlich vermehrt. Außerdem wurde bei 80 Normalfällen, 45 Patienten unter Cumarin-Langzeitbehandlung und bei 20 Leberzirrhosen der Streptokinase-Resistenztest durchgeführt. In der Antikoagulantiengruppe gleicherweise wie in der Gruppe der Leberzirrhosen lag der Mittelwert für diesen Test signifikant tiefer als bei der Gruppe der Normalfälle.
    Type of Medium: Electronic Resource
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