ISSN:
1435-2451
Keywords:
Intrathoracic stomach
;
24 h pH measurement
;
Gastric drainage
;
Intrathorakaler Magen
;
24 h pH-Metrie
;
Drainageoperation des Magens
Source:
Springer Online Journal Archives 1860-2000
Topics:
Medicine
Description / Table of Contents:
Zusammenfassung 11 Patienten mit einer distalen Resektion des Oesophagus und einer Oesophagogastrostomie in Höhe der Trachealbifurkation (n = 5) und einer transabdominalen subtotalen Oesophagektomie ohne Thoracotomie (n = 6) wurden untersucht. Es wurden keine Drainageoperationen ausgeführt. 6 Patienten hatten ein Plattenepithel-, 3 ein Adenocarcinom des Oesophagus, 2 ein Kardiacarcinom. Die Patienten wurden endoskopisch bis zu 8mal untersucht, jeder Patient hatte mindestens ein postop. CT, 4 Patienten wurden 24 h pH-metriert. 7 Patienten hatten eine Oesophagitis, 5 eine Gastritis. Obwohl die Mehrzahl der Patienten Speisereste im Magen zeigte, wurde bei keinem tumorfreien Patienten eine Magenausgangsstenose beobachtet. Eine primäre Drainageoperation des Magens halten wir daher für nicht indiziert.
Notes:
Summary Eleven patients with distal resection of the esophagus and esophagogastrostomy at the level of the tracheal bifurcation (n = 5), as well as transhiatal esophagectomy without thoracotomy (n = 6), were studied. No drainage procedures were carried out. Three patients had an adenocarcinoma and 6 squamous cell carcinoma of the esophagus. Two patients presented with carcinoma of the cardia. The patients were examined endoscopically up to 8 times. In each patient at least one postoperative CAT scan was carried out; pH was measured for 24 h in 4 patients. Seven had esophagitis and 5 had gastritis of various degrees. Although the majority of the patients had food remains in the stomach, no gastric outlet stenosis was observed. Thus a primary gastric drainage operation is not necessary.
Type of Medium:
Electronic Resource
URL:
http://dx.doi.org/10.1007/BF01297978
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