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  • Articles: DFG German National Licenses  (12)
Source
  • Articles: DFG German National Licenses  (12)
Material
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 313 (1965), S. 122-124 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 327 (1970), S. 31-48 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 327 (1970), S. 887-892 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 329 (1971), S. 190-201 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Aus einer Analyse von 195 konsekutiven schweren Thorax-kontusionen (Chirurgische Universitätsklinik Heidelberg 1966–1970) ergab sich eine globale Letalität von 28%. Unter Berücksichtigung von Alter, Art der Verletzung und Ausmaß der Ventilationsstörung betrug die Letalität unter Respiratortherapie 48%, in Fällen mit O2 Insufflation unter Spontanatmung 8%. Der tödliche Ausgang eines Thoraxtraumas wird vielfach durch Begleitkomplikationen verursacht und ist nicht ausschließlich vom Schweregrad des pulmonalen Traumas abhängig. Blutgasanalysen, atemmechanische Funktionswerte, Röntgenbefund und hämodynamische Situation gestatten unmittelbar nach einem Thoraxtrauma keine zuverlässigen Rückschlüsse auf die Prognose. Deshalb ist jedes schwere Thoraxtrauma unverzüglich einer wirksamen Intensivtherapie zuzuführen. Dabei kommt einer gewissenhaften Kontrolle der Flüssigkeitsverluste und der Einhaltung einer negativen Flüssigkeitsbilanz besondere Bedeutung zu.
    Notes: Summary An analysis of 195 consecutive cases of severe contusions of the thorax treated at the Surgical University Clinic, Heidelberg, between 1966 and 1970, revealed an overall mortality rate of 28%. When taking into account the age of the patients, the type of injury and the extent of the breakdown of ventilation, the mortality rate in patients receiving respirator therapy was 48%, while in the cases with O2 insufflation and spontaneous respiration it was 8%. The fatal outcome of a thorax injury is often caused by accompanying complications and is not exclusively dependent on the degree of severity of the pulmonary trauma. Blood gas analysis, pulmonary-mechanical function tests, X-ray findings and haemodynamic studies do not permit reliable conclusions with regard to the prognosis immediately after the injury to the thorax. One has therefore to commence immediately an effective, intensive therapy in every patient with a severe injury to the thorax. In such cases very careful control of fluid losses and the maintenance of a negative fluid balance are of special importance.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 332 (1972), S. 93-103 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Fortschritte der Anaesthesiologie schlagen sich in dreifacher Hinsicht nieder 1. Patienten extremer Altersklassen ebenso wie Patienten mit sonstigen Risikofaktoren können heute unter vertretbarem Narkoserisiko auch dann operiert werden, wenn es sich um nicht vitale Operationsindikationen handelt. 2. Patienten mit akuten Erkrankungen können selbst dann unverzüglich operiert werden, wenn vitale Funktionen unmittelbar bedroht oder ernsthaft gestört sind. 3. Operationen können selbst dann planmäßig zu Ende geführt werden, wenn intraoperativ ernsthafte hämodynamische, kardiale oder ventilatorische Komplikationen eintreten.
    Notes: Summary Advances in modern anaesthesia are discussed with respect to three points of view 1. High risk patients of normal age, infants and extremely old patients may be operated without any additional risk from anaesthesia even in cases, were no vital indication for operation does exist. 2. Emergencies may be operated immediately and without any time vasting preparation even in cases, where vital functions are severely disturbed. 3. Operations may be finished without any modification even in cases, where severe haemodynamic, cardiac or respiratory complications aroused during anesthesia. These facts are demonstrated by some representative clinical examples and statistical analysis.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of gynecology and obstetrics 235 (1983), S. 683-695 
    ISSN: 1432-0711
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Anaesthesist 47 (1998), S. 85-86 
    ISSN: 1432-055X
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 322 (1968), S. 602-605 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Aus unseren Befunden ist ersichtlich, daß im Zustand der Decerebration das Gehirn keinesfalls vollständig funktionslos ist. Es besteht bei stark herabgesetzter Durchblutung noch ein Reststoffwechsel. Dabei ist die Sauerstoffaufnahme stärker als der Umsatz des normalen cerebralen Energieträgers Glucose betroffen. Der daraus abzuleitende Energiestoffwechsel liegt jedoch unter 20% des normalen Tätigkeitsumsatzes [9]. Unterstellt man für den Erhaltungsumsatz eine untere Grenze von 20% der Norm, dann sind die hier gefundenen Werte mit der Aufrechterhaltung von Struktur oder gar Funktion des Gehirns nicht mehr vereinbar.
    Notes: Summary Unconscious patients with neither pupillary reflexes nor spontaneous respiration nor EEG-activity but with sustained cardiac activity are considered decerebrated. Measurements of cerebral blood flow and metabolism show a decrease of these parameters to about little more or less than 20% of normal, at which rate structure or function of the brain undergo breakdown.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 322 (1968), S. 657-661 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Mit Hilfe eines Flowmeters wurden intraoperativ bei Kindern mit Fallotscher Tetralogie nach Anlegen eines aorto-pulmonalen Shunts mit Kunststoffprothese und bei Ventrikelseptumdefekt mit pulmonaler Hypertonie nach Bändelungsoperationen Blutstrommessungen vorgenommen. Durchflußmessungen im aorto-pulmonalen Shunt zeigen Volumina, die in der Größenordnung des präoperativen Lungendurchflusses liegen. Eine Korrelation zum Schweregrad der Erkrankung—gemessen am präoperativen Pulmonalisdurchfluß und am Hämatokrit—ist nicht nachzuweisen. Durchflußmessungen an der Aorta nach Bändelungsoperationen erbrachten eine konstante Zunahme der Stromstärke, im Durchschnitt um 37% und einen Druckabfall in der A. pulmonalis um 36%.
    Notes: Summary In children with Fallot's tetralogy, after performing an aortopulmonary shunt with a plastic prothesis and in patients with ventricular septal defects with pulmonary hypertension after banding procedures, blood-flow determinations were performed during surgery with the aid of a flowmeter. Flow-through measures in the aortic-pulmonary shunt showed volumes which are of the magnitude of the preoperative pulmonary flow. The correlation to the severity of the condition —measured on the preoperative pulmonary flow and on the hematocrit—cannot be demonstrated. Flow-volume measurements in the aorta, after banding operations showed a constant increase of the flow-force, with a mean of 37% and a pressure decrease in the pulmonary artery by 36%.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 308 (1964), S. 220-226 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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