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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Nervenarzt 71 (2000), S. 843-848 
    ISSN: 1433-0407
    Keywords: Schlüsselwörter Intrakranielle Aneurysmen ; Endovaskuläre Behandlung ; Stent ; Coilokklusion ; Iatrogene Dissektion ; Spontane Dissektion ; Keywords Intracranial aneurysm ; Endovascular treatment ; Stent ; Coil occlusion ; Iatrogenic dissection ; Spontaneous dissection
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Abstract In aneurysms with a neck:dome ratio of 1:2 or more or with a wide neck, endovascular treatment is less effective. In this situation, the rate of thrombotic and thromboembolic complications is increased. Recently available highly flexible balloon expandible coronary stents improved the technique of endovascular aneurysm treatment. Two patients with wide neck midbasilar aneurysms were successfully treated endovascularly using a combination of stent deployment into the basilar artery and coil occlusion of the aneurysm. The creation of an artificial boundary between a side wall aneurysm and the parent artery by stent deployment improves the conditions for subsequent coil occlusion of the aneurysm. If, after detachment, coils protrude from the lumen of a side wall aneurysm into the parent vessel, stenting of this vessel can prevent thrombotic and thromboembolic complications.
    Notes: Zusammenfassung Die endovaskuläre Behandlung intrakranieller Aneurysmen durch die Okklusion des Aneurysmalumens mit elektrolytisch ablösbaren Platinmikrospiralen ist erschwert, wenn der Halsabschnitt des Aneurysmas ebenso breit oder weiter als der Aneurysmafundus ist. Bei solchen Aneurysmen ist die Rate thrombembolischer Komplikationen erhöht und die Wahrscheinlichkeit einer dauerhaften Okklusion des Aneurysmas reduziert. Durch die Entwicklung hochflexibler ballonexpandierbarer Koronarstents wurde die Technik der endovaskulären Aneurysmabehandlung modifiziert. Zwei Patienten mit breitbasigen Aneurysmen der mittleren A. basilaris wurden durch kombinierte Stentimplantation in die A. basilaris und Coilokklusion des Aneurysmas behandelt. Die Schaffung einer künstlichen Grenzfläche zwischen Aneurysmalumen und aneurysmatragendem Gefäß durch Stentimplantation verbessert die Bedingungen für die nachfolgende Coilokklusion. Bei Vorwölbung von Schlingen der Platinspiralen in das Gefäßlumen, kann die nachträgliche Überbrückung des Aneurysmahalses durch einen Stent die Thrombosierung des aneurysmatragenden Gefäßes und die Entstehung von distalen Thrombembolien verhindern.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 56 (1978), S. 905-909 
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Tuberkulin-Test, Dinitrochlorbenzoltest ; Zytostatische Therapie ; Solide Karzinome ; Zelluläre Immunität ; Tuberculin test ; DNCB test ; Cytostatic drug therapy ; Cancer patients
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary In 137 patients with different kinds of cancer and different cancer stage, cell-mediated immunity was investigated by DNCB (dinitrochlorobenzene) and tuberculin test. These two skin tests were performed before and after cytostatic drug combination therapy. For a collective of cancer patients we found a positive correlation between skin reactions and prognosis and a negative correlation between skin reactions and cancer stage. After cytostatic drug therapy skin reactions could be significantly stronger. This could be observed in 50% when one test was positive before chemotherapy and in only 20% when both tests were negative before chemotherapy. There existed a significant correlation between an increased reaction after cytostatic drug therapy and objective tumor regression. When skin reactions decreased, tumor progression was seen in all cases. Due to these observations we use skin reactions as a good parameter for therapy results. When delayed cutaneous hypersensitivity impairs 2–3 weeks after chemotherapy, we then change the cytostatic drug combination immediately. We cannot say at this moment, whether an improvement of cytostatic drug therapy can be reached in this way.
    Notes: Zusammenfassung Bei 137 Patienten mit unterschiedlichen soliden Karzinomen und verschiedenem Tumorstadium wurde die zelluläre Immunität durch Tuberkulin- und DNCB-(Dinitrochlorbenzol)-Test untersucht. Die Tests wurden vor und nach zytostatischer Stoßtherapie durchgeführt. Insgesamt fanden wir eine positive Korrelation zwischen Hauttests und Prognose und eine negative Korrelation zwischen Hauttests und Tumorstadium. Wenn mindestens ein Test vor Chemotherapie positiv war, konnten wir in ca. 50% eine Verbesserung der zellulären Immunität registrieren, dagegen nur in 20%, wenn beide Tests vor zytostatischer Therapie negativ waren. Ein signifikanter Zusammenhang zwischen verbesserter Reaktion auf Tuberkulin und/oder DNCB nach zytostatischer Therapie und objektiver Tumorrückbildung wurde beobachtet. Wenn beide Reaktionen schwächer wurden, folgteimmer eine Tumorprogression. Aufgrund dieser Beobachtungen verwenden wir die Hauttests als wertvollen Parameter für den Therapieerfolg. Wir wechseln daher sofort die Zytostatikakombination, wenn 2–3 Wochen nach Chemotherapie die Hautreaktionen schwächer werden. Ob hierdurch eine Verbesserung der Zytostatikatherapie möglich ist, kann derzeit noch nicht sicher gesagt werden.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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