ISSN:
1435-2451
Keywords:
Skull base surgery
;
Carotid artery reconstruction
;
Vascular surgery
;
Carotischirurgie
;
Schädelbasis
Source:
Springer Online Journal Archives 1860-2000
Topics:
Medicine
Description / Table of Contents:
Zusammenfassung 25 Patienten mit transitorischen Attacken (9), Insult (15) und lokalen Symptomen (5) wiesen in 4 Fällen bilateral und in 21 Fällen unilateral eine Stenose (20) oder ein Aneurysma (9) der Arteria carotis interna (ACI) an der Schädelbasis auf. Je nach Ätiologie kamen verschiedene Methoden zur Anwendung (Veneninterponat 19, Dilatation 4, Desobliteration 4, tangentialer Clip 1, extraintrakranieller Bypass 1). Die ACI wurde in 19 Fällen bis an die Schädelbasis freigelegt, in 2 Fällen erfolgte mit spezieller Technik die Transplantatanastomose im Carotiskanal (Ischämiezeit 62 min). Die hohe Durchgängigkeitsrate (28/29), das geringe neurologische Defizit (1/29) und die bisherige Rückbildung der Halsnervenausfälle (21/29) zeigen entgegen den Angaben in der Literatur, daß auch in diesem Carotisabschnitt der Rekonstruktion der Vorrang vor allen anderen indirekten Maßnahmen einzuräumen ist.
Notes:
Summary In 25 patients presenting with transient attack (9), stroke with good recovery (15) or local symptoms (5), preoperative arteriography identified lesions of the internal carotid artery (ICA), which were located extremely high, bilaterally in four and unilaterally in 21 patients (aneurysm 9, stenosis 20). Treatment varied according to etiology (vein graft 19, dilatation 4, thromboendarterectomy 4, tangential clip 1, extraintracranial bypass 1). Exposure of the skull base was required in 19 cases and in 2 the most distal anastomosis was performed within the bone canal (ischemia time 62 min). In contrast to the literature, the high patency rate (28/29), the low neurological deficit rate (1/29) and sufficient retrogression of cranial nerve damage (21/29) all demonstrated that anatomical reconstruction should be the preferred method, because the flow is restored to normal and the danger of embolism eliminated.
Type of Medium:
Electronic Resource
URL:
http://dx.doi.org/10.1007/BF01823310
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