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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Trauma und Berufskrankheit 2 (2000), S. S154 
    ISSN: 1436-6274
    Keywords: Schlüsselwörter ; Hinteres Kreuzband ; Isolierte Ruptur ; Therapie ; Prognose ; Key words ; Posterior cruciate ligament ; Isolated tears ; Treatment ; Prognosis
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Abstract The treatment of injuries to the PCL is still controversial. There are still no answers to many questions on the biomechanics of PCL, the natural history of PCL injury, the surgical technique of PCL reconstruction and the biology of PCL healing. It is well established that primary repair of bony avulsions of the PCL provides good static and functional results. PCL tears should also be treated surgically in combined knee ligament injuries. For isolated midsubstance tears of the PCL, however, no prospective randomised long-term studies are available to date demonstrating that surgical treatment with current techniques leads to better results than nonoperative, functional treatment. Nonoperative management is advocated because the knee instability following isolated PCL midsubstance tear is only moderate, the natural history has been seen to end in acceptable functional stability, knee proprioception is preserved, and the incidence of late osteoarthritis is low.
    Notes: Zusammenfassung Die Behandlung von Rupturen des hinteren Kreuzbands wird international noch immer kontrovers diskutiert. Zahlreiche Fragen zur funktionellen Anatomie, zum Spontanverlauf nach Ruptur, zur chirurgischen Technik sowie zum Heilungsverlauf sind unbeantwortet. Gesichert ist, daß die primäre operative Versorgung von knöchernen Ausrissen des hinteren Kreuzbands zu guten Ergebnissen führt. Bei kombinierten Knieinstabilitäten sollte das verletzte hintere Kreuzband auch operativ versorgt werden. Für die isolierte, interligamentäre Ruptur des hinteren Kreuzbands konnte bisher jedoch mit keiner prospektiven, randomisierten Langzeitstudie bewiesen werden, daß die heutigen Operationsverfahren reproduzierbar zu besseren Ergebnissen führen als die konservativ-funktionelle Behandlung. Für die konservative Therapie sprechen die nur mäßige Instabilität nach isolierter Ruptur des hinteren Kreuzbands, der günstige Spontanverlauf und der Erhalt der Propriozeption des Kniegelenks sowie die im Verlauf nur geringe Arthroserate.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1434-3924
    Keywords: Schlüsselwörter ; Rehabilitation ; Humane Fibroblasten ; Zyklische mechanische Dehnung ; Zellproliferation ; Key words ; Rehabilitation ; Human fibroblast ; Cyclic strain ; Cell proliferation
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Experimental and clinical studies document the benefits of early controlled motion and loading in the treatment of musculoskeletal injuries. At the cellular level, dynamic strain plays a key role in cell stimulation and organization of the extracellular matrix. Although the positive effects of physical strain on tendon tissue are well known, little knowledge exists as to how mechanical strain affects tendon cells. The aim of the present study was to investigate in vitro the influence of cyclic strain on cell proliferation of human tendon fibroblasts. Human tendon fibroblasts from patellar tendon were cultured on silicone dishes. Cyclic biaxial strain was applied to the dishes in their long axis with third passage cells. A 5% strain magnitude and a frequency of 1 Hz were applied. The time of applied strain varied between 15, 30 and 60 min. After the fibroblasts were put under strain, the cells were tested for proliferation after 6, 12 and 24 h using incorporation of 5-bromo-2′-deoxy-uridine. As a control, cells were grown on silicone dishes but did not receive any strain. A biphasic response in proliferation was observed for the 15- and 60-min strain periods. At 6 and 24 h the proliferation was increased compared to the controls. The proliferation was decreased at 12 h. After a strain duration of 30 min the proliferation was inferior to that of the controls at all times measured. Application of mechanical stress to tendon fibroblasts results in an alteration of cellular proliferation, depending on the stress time. This study will contribute to an understanding of the cellular mechanism underlying the mechanical stimulation of tendon and ligament healing.
    Notes: Klinische und tierexperimentelle Studien haben den positiven Einfluß einer frühfunktionellen Behandlung nach Verletzungen des Binde- und Stützgewebes gezeigt. Dehnung ist dabei der zentrale Stimulus für reaktive Prozesse auf zellulärer Ebene. Zyklische mechanische Dehnung führt zu einer Reihe von Reaktionen, die für die Adaption von Zellen und Geweben an unterschiedliche Belastungen und für den Heilungsprozeß von Bedeutung sind. Ungeklärt ist jedoch, wieviel Dehnungsstreß notwendig ist. Ziel dieser Studie war, den Einfluß der Dauer von definierter zyklischer Dehnung auf die Zellproliferation von humanen Fibroblasten zu untersuchen. Fibroblasten wurden dazu aus Patellarsehnen isoliert und auf Silikonschalen kultiviert. Die Silikonschalen mit Zellen der 3. Passage wurden mit einem elektromechanischen Stimulationsgerät zyklisch mechanisch in der Längsachse gedehnt. Eine Dehnungsamplitude von 5% und die Frequenz 1 Hz wurden für alle Experimente gewählt. Die Dauer der zyklischen Dehnung wurde mit 15, 30 und ¶60 min verändert. Nach insgesamt 6, 12 und 24 h wurde der Versuch beendet. Zur Quantifizierung der Zellproliferation wurde die DNA-Synthese, d. h. der ¶Einbau von 5-Bromo-2′-deoxy uridine¶(BrdU) in die DNA gemessen. Als Kontrolle dienten humane Fibroblasten auf Silikonschalen ohne mechanische Dehnung. Nach 15 und 60 min zyklischer Dehnung zeigte sich ein biphasischer Verlauf hinsichtlich der Zellproliferation. Nach 6 und 24 h war eine Zunahme der Zellproliferation im Vergleich zu 12 h vorhanden. 30 min zyklische mechanische Dehnung hatte im Vergleich zur Kontrolle dagegen keinen positiven Einfluß auf die Zellproliferation. Zyklische mechanische Dehnung führt in Abhängigkeit von der Streßdauer zu Veränderungen bei der Zellproliferation. Die längere Streßdauer induziert potentiell Reaktionen, die eine protektive Wirkung für die Zellproliferation haben. Die zelluläre Streßantwort basiert jedoch auf komplexen Prozessen, deren Regulation und Modulation noch nicht geklärt sind. Das Verständnis der zellulären Reaktionen auf mechanische Dehnung ist von grundlegender Bedeutung für eine funktionelle Behandlung von Sehnen- und Bandverletzungen.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Arthroskopie 12 (1999), S. 117-120 
    ISSN: 1434-3924
    Keywords: Schlüsselwörter Kniegelenk ; Arthrofibrose ; Pathogenese ; Histomorphologie ; Key words Knee joint ; Arthrofibrosis ; Immunohistology ; Synovial hyperplasia ; Chronic inflammatory process
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Arthrofibrosis is a severe complication of trauma and surgery around joints with loss of motion due to an excessive fibrotic response in the repair process. Both the cause and mechanism of arthrofibrosis remain unclear. We investigated fibrotic tissue samples taken from 18 patients (average age: 32.5 years; range: 18–64 years), who underwent arthrolysis of the knee joint because of symptomatic arthrofibrosis following ligament injuries, fractures, or corrective soft tissue surgery. The mean interval between trauma and arthrolysis was 16 months. All samples were stained with HE. Monoclonal antibodies (Ki-67, anti-PCNA, anti-factor VIII) were applied for immunohistological localization of proliferating cells and of small vessels. Synovial tissue samples from knee joints without any detectable pathology served as controls. Arthrofibrotic tissue from the anterior joint compartment revealed synovial hyperplasia and a chronic inflammatory reaction with lymphocytes and plasma cells as well as a perivascular fibrotic enlargement. Immunostaining showed hypervascularity and an increase in proliferating cells. The stratum fibrosum of the joint capsule was enlarged by hypocellular fibrosis. Samples taken from the posterior capsule showed less cellularity and vascularity than samples from the anterior compartment. The histological findings indicate that arthrofibrosis is a fibroproliferative disorder. The chronic inflammatory process may play a crucial role in the mechanism of arthrofibrosis. A strong immune response may lead to attraction and activation of inflammatory cells and may stimulate resident cells in the synovial tissue to proliferate. Thus, arthrofibrosis may be similar to other systemic or local fibrotic disorders. However, the stimuli which triggers the fibrotic response remains unknown. Further studies are necessary to define the cause and mechanism of arthrofibrosis in order to make progress in preventing and treating this disorder.
    Notes: Die Arthrofibrose ist eine gravierende Komplikation nach Verletzungen und operativen Eingriffen an Gelenken mit einer persistierenden, zuweilen schmerzhaften Einschränkung der Gelenkbeweglichkeit. Charakteristisch ist eine exzessive Bindegewebsneubildung im Rahmen reparativer Prozesse. Die kausale und formale Pathogenese sind bisher nicht geklärt. Als Beitrag zur Klärung der Pathogenese untersuchten wir Arthrofibrosegewebe histomorphologisch. Bei 18 Patienten (mittleres Alter: 32,5 Jahre, 18– 64 Jahre) wurden bei operativen Arthrolysen wegen einer symptomatischen Arthrofibrose des Kniegelenks nach Kapsel-Band-Verletzungen, Frakturen und Weichteileingriffen Gewebeproben entnommen (im Mittel 16 Monate nach dem Trauma bzw. der Operation). Von allen Präparaten wurde eine HE-Färbung angefertigt. Die Zellproliferation (Antikörper gegen PCNA, Ki-67) und die Gefäßkapillaren (Anti-Faktor-VIII-Antikörper) wurden immunhistologisch dargestellt. Im Vergleich zu Kontrollpräparaten aus makroskopisch unauffälligen Kniegelenken fanden sich bei der Arthrofibrose eine synoviale Hyperplasie und eine chronische inflammatorische Reaktion. Eine vermehrte Vaskularität, die vermehrte Proliferationstendenz der Zellen sowie lymphoplasmozelluläre Infiltrate und eine lokale, perivaskuläre Fibrosierung waren in Gewebeproben aus dem vorderen Gelenkabschnitt auffällig. Das Stratum fibrosum zeigte dagegen eine ausgeprägte, zellarme Fibrosklerose. Gewebeproben aus der dorsalen Kapsel waren weniger zell- und gefäßreich. Die histomorphologischen Befunde weisen auf eine chronische inflammatorische Reaktion hin. Die lymphoplasmozellulären Infiltrate können Ausdruck der Aktivierung immunsensitiver Zellen im Rahmen eines immunreaktiven Prozesses sein. Damit bestehen gewisse Ähnlichkeiten zu systemischen und organspezifischen Fibrosen. Welche Faktoren für die Ursache und Persistenz der Arthrofibrose von Bedeutung sind, bleibt derzeit noch unbeantwortet.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Knee surgery, sports traumatology, arthroscopy 4 (1996), S. 237-241 
    ISSN: 1433-7347
    Keywords: Arthrofibrosis ; Knee arthrolysis ; Capsulotomy
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine , Sports Science
    Notes: Abstract Chronic flexion contracture of the knee is difficult to treat, especially in cases with long-standing extension deficits and with generalised arthrofibrosis. We present a technique combining arthroscopic or open anterior debridement with a posterior capsulotomy. This capsulotomy is performed via a posteromedial incision and a posteromedial arthrotomy. All scar tissue is resected, and the entire posterior capsule is detached from its femoral attachment. Of 24 patients treated with arthroscopic arthrolysis and posterior capsulotomy from 1989 to 1993, 21 were reviewed with a mean follow-up of 18 months (range 6–38 months). The mean extension deficit preoperatively was 17° (range 10–30°), and symptoms had persisted from 6 months to 7 years. Extension improved to a mean value of 2°; no patient had more than 5° of extension deficit at follow-up. The knee function improved significantly (Lysholm Score preoperative 62, postoperative 88, Tegner Scale preoperative 2.2, postoperative 4.0). No neurovascular complications were observed, and we conclude that posterior capsulotomy is a safe and efficient adjunct procedure to anterior arthrolysis and is indicated in cases with chronic flexion contracture.
    Type of Medium: Electronic Resource
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