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  • Electronic Resource  (2)
  • Billroth I-Magenresektion  (1)
  • Brusterhaltende Operationen  (1)
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 369 (1986), S. 415-421 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Breast cancer ; Conservative surgery ; Mammacarcinom ; Brusterhaltende Operationen
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Beim Mammacarcinom sind brusterhaltende Operationen nur unter Einhaltung folgender Bedingungen erlaubt: 1. Die Tumorgröße darf das Stadium pT1 nicht überschritten haben. 2. Die Achselhöhle muß vollständig ausgeräumt werden. 3. Ein kompetenter Pathologe muß die histologischen Untersuchungen durchführen. 4. Es ist eine sorgfältig geplante und konsequente Strahlentherapie mit einer Dosis von mindestens 60 Gy zu verabreichen.
    Notes: Summary Breast preserving operations in cases of breast cancer are permitted only under following conditions: 1) Tumor extension should not exceed stage pT1. 2) Axillary lymph nodes have to be removed completely. 3) Histological examination requires a competent pathologist. 4) Carefully planned and consequently applied radiotherapy with a dosage of at least 60 Gy (6000 rad) is mandatory.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 352 (1980), S. 523-523 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Partial gastrectomy ; Marginal ulcer ; Thoracic vagotomy ; Billroth I-Magenresektion ; Anastomosenulcus ; Thorakale Vagotomie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung An der Chirurgischen Universitätsklinik Tübingen wird seit 1974 beim B I-Anastomosenulcus ausschließlich die thorakale Vagotomie angewandt (22 Patienten). Gegenüber den abdominellen Korrektureingriffen besticht die kurze Operationszeit ( $$\bar x = 70$$ min), die kurze Hospitalisierungszeit ( $$\bar x = 15$$ Tage), die geringe Komplikationsrate (3 Pneumonien) und die fehlende Letalität. Sämtliche Uceea heilten binnen maximal 6 Wochen, es trat nur 1 Rezidivulcus bei bestehender Lebercirrhose auf. Wir halten deshalb die thorakale Vagotomie für ein risikoarmes und erfolgssicheres Operationsverfahren, das als Routinemethode empfohlen werden kann.
    Notes: Summary Since 1974 thoracic vagotomy has been used at the Chirurgische Universitätsklinik in Tübingen for all cases of marginal ulcers following partial gastrectomy, type Billroth I (22 patients). Compared with abdominal operations, the short operating time (av. = 70 min) stands out, as well as the short hospitalization time (av. = 15 days), low complication rate, and nonexistant mortality. All ulcers healed within 6 weeks p.o., with only one recurrence in a patient with cirrhosis of the liver. Therefore, we consider thoracic vagotomy a safe and successful operative method, which can be recommended as a routine procedure.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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