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  • Electronic Resource  (3)
  • Magencarcinom  (2)
  • Conservative surgery  (1)
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 355 (1981), S. 608-608 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Gastric carcinoma ; Gastric replacement ; Isoanisoperistaltic jejunal interposition ; Magencarcinom ; Magenersatz ; iso-anisoperistaltische Jejunuminterposition
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Seit 1972 benutzen wir eine an unserer Klinik entwickelte neue Methode des Magenersatzes. Die Passagerekonstruktion erfolgt durch iso-anisoperistaltische Jejunuminterposition zwischen Oesophagus und Duodenom, mit einem Längenverhältnis von 30 cm zu 10 cm. Das gegengeschaltete Segment fungiert als Pylorusersatz und bewirkt eine deutlich verzögerte, intermittierende Entleerung des Interponats. Bislang haben wir das Verfahren bei 64 Patienten angewandt, die Letalität betrug 10,9%. Digestion und Resorption, insbesondere von Fett, sind gegenüber anderen Rekonstruktionsverfahren verbessert.
    Notes: Summary Since 1972 we have used a new method of gastric replacement developed at our hospital. Digestive tract continuity is reestablished by isoanisoperistaltic interposition of two jejunal segments between the esophagus and duodenum (ratio 30:10 cm). The reversed segment acts as a substitute for the pylorus, causing delayed and intermittent emptying of the interponate. To date we have used this method in 64 patients; mortality was 10.9%. Compared with other methods of reconstruction, digestion and absorption, particularly of fat, are improved.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 358 (1982), S. 501-501 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Gastric cancer ; Total gastrectomy ; Reconstructive procedures ; Magencarcinom ; Gastrektomie ; Rekonstruktionsverfahren
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Zwischen 1960 und 1980 wurden 300 Gastrektomien durchgeführt. Die postoperative Letalität war nach den operationstechnisch aufwendigeren Jejunuminterpositionsverfahren um das 3— 3 $${\raise0.5ex\hbox{$\scriptstyle 1$}\kern-0.1em/\kern-0.15em\lower0.25ex\hbox{$\scriptstyle 2$}}$$ fache niedriger (9,2%) als nach den einfachen Rekonstruktionsmethoden. Wir haben deshalb die terminolaterale Oesophagojejunostomie seit mehreren Jahren verlassen. Auch hinsichtlich der Langzeitergebnisse ist die Jejunuminterposition (isoperistaltisch oder iso-anisoperistaltisch) günstiger, da sie die verbliebenen Verdauungsfunktionen des Intestinaltraktes voll ausschöpfen hilft und damit ein Maximum an Rehabilitation für den Patienten ermöglicht.
    Notes: Summary Between 1960 and 1980 we carried out 300 total gastrectomies. Postoperative mortality for jejunal interposition (185 cases) was 3- to 3.5-times lower (9.2%) than that for simple reconstruction methods. Therefore, we stopped performing terminolateral esophagojejunostomies several years ago. Also, in view of the long-term results, jejunal interposition (isoperistaltic or iso-anisoperistaltic) with preservation of the duodenal passage is more advantageous, because it utilizes fully the remaining digestive function of the intestinal tract and therefore facilitates optimal rehabilitation of the patient.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 369 (1986), S. 415-421 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Breast cancer ; Conservative surgery ; Mammacarcinom ; Brusterhaltende Operationen
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Beim Mammacarcinom sind brusterhaltende Operationen nur unter Einhaltung folgender Bedingungen erlaubt: 1. Die Tumorgröße darf das Stadium pT1 nicht überschritten haben. 2. Die Achselhöhle muß vollständig ausgeräumt werden. 3. Ein kompetenter Pathologe muß die histologischen Untersuchungen durchführen. 4. Es ist eine sorgfältig geplante und konsequente Strahlentherapie mit einer Dosis von mindestens 60 Gy zu verabreichen.
    Notes: Summary Breast preserving operations in cases of breast cancer are permitted only under following conditions: 1) Tumor extension should not exceed stage pT1. 2) Axillary lymph nodes have to be removed completely. 3) Histological examination requires a competent pathologist. 4) Carefully planned and consequently applied radiotherapy with a dosage of at least 60 Gy (6000 rad) is mandatory.
    Type of Medium: Electronic Resource
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