ISSN:
1435-2451
Keywords:
Pancreatic duct
;
Occlusion
;
Chronic pancreatitis
;
Pankreasgangocclusion
;
Chronische Pankreatitis
Source:
Springer Online Journal Archives 1860-2000
Topics:
Medicine
Description / Table of Contents:
Zusammenfassung Es bestehen widersprüchliche Aussagen bezüglich des Langzeitverhaltens des endokrinen Pancreas nach Ethibloc-Gangocclusion. In dieser klinischen Beobachtung überprüften wir die Langerhanschen Inseln 20 Monate nach Occlusion, da die junge Patientin wegen erneuter Schmerzen duodenopankreatektomiert wurde. Neben schweren exokrinen, fibrotischen Umbauvorgängen zeigten sich deutliche, fortschreitende endokrine Beeintrachtigungen insbesondere bei den Beta-Zellen. Besonders betroffen waren die Ultrastrukturen. Wir glauben daher, daß die Pankreasgangocclusion mit Ethiobloc in Kombination mit der Pankreassegmenttransplantation zu risikoreich ist. Eine erneute endocrine Pankreasinsuffizienz wurde these zumeist jugendlichen Patienten in besonderem Maß belasten.
Notes:
Summary There have been contradictory statements on the long-term behaviour of the endocrine pancreas following prolamin duct occlusion. In this clinical observation, we had a chance to test the islets of Langerhans immunohistochemically and ultra-structurally 20 months post-occlusion. Recurrent pain in combination with chronic pancreatitis forced us to perform a duodenopancreatectomy. Besides severe exocrine fibrotic alterations, distinctly progressive signs of degeneration in the beta-cells (chiefly ultrastructurally) were demonstrated. Thus, we believe that pancreatic duct occlusion by prolamin, in combination with pancreas transplantation, is too dangerous, as recurrent endocrine insufficiency would be especially unfavourable in these patients, who are mostly young.
Type of Medium:
Electronic Resource
URL:
http://dx.doi.org/10.1007/BF01836912
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