ISSN:
1435-2451
Keywords:
Predictive criteria
;
Splenectomy
;
Idiopathic thrombocytopenic purpura
;
M. Werlhof
;
Splenektomie
;
Erfolgsaussichten
Source:
Springer Online Journal Archives 1860-2000
Topics:
Medicine
Description / Table of Contents:
Zusammenfassung Die Auswertung von 98 Splenektomien wegen M. Werlhof und die klinische Nachuntersuchung von 51 Patienten ergab, daß sich der Remissionserfolg anhand folgender Parameter abschätzen läßt: Liegen die Thrombocyten bei Diagnosestellung 〉 10,000/mm3 oder steigen unter Corticoidtherapie auf 〉 10,000/mm3 besser 〉 50,000/mm3 an, sind vor allem bei Milzvergrößerung die Erfolgsaussichten der Splenektomie sehr gut. Steigen die Thrombocyten 2 Wochen postoperativ 〉 100,000/mm3, entwickeln 94,1% der Patienten eine dauerhafte Vollremission. Die Frühergebnisse 2 Wochen postoperativ und die Nachuntersuchung 3 Monate bis 6 Jahre nach Splenektomie ergab eine fast identische Quote von über 80% dauerhaften Vollremissionen und über 12% Teilremission.
Notes:
Summary Reinvestigation after 3 months–6 years of 51 of 98 patients who underwent splenectomy because of Werhof's disease revealed excellent remission rates when the number of thrombocytes was 〉 10,000/mm3 at the time of diagnosis, when there was an increase to 〉 10,000/mm3, or better still, when 〉 50,000/mm3 was achieved by corticosteroid therapy, especially when the spleen was enlarged. An increase in the thrombocytecount to 〉 100,000/mm3 2 weeks after splenectomy was associated with a complete remission in 94.1%. The early remission rates (2 weeks postoperatively) and the late results (after 3 months–6 years) were nearly identical: in more than 80% of cases, complete remissions, and in over 12%, partial remissions could be observed.
Type of Medium:
Electronic Resource
URL:
http://dx.doi.org/10.1007/BF01274472
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