Library

feed icon rss

Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
Filter
  • Electronic Resource  (2)
  • Multiple organ failure  (1)
  • Schlüsselwörter Syndesmosenhaken • OSG-Frakturen • Typ Weber B + C • Maisonneuve-Frakturen  (1)
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Unfallchirurg 102 (1999), S. 770-775 
    ISSN: 1433-044X
    Keywords: Key words Syndesmosis hook • Ankle fracture • Weber type B and C • Maisonneuve fracture ; Schlüsselwörter Syndesmosenhaken • OSG-Frakturen • Typ Weber B + C • Maisonneuve-Frakturen
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Der Syndesmosenhaken dient der Sicherung der Syndesmosennaht nach Sprunggelenkfrakturen vom Typ Weber B und Typ Weber C sowie Maisonneuve-Frakturen mit instabiler Knöchelgabel. Seine theoretischen Vorteile sind: ungestörte Bandheilung durch limitierte Bewegung des Außenknöchels, keine Beeinträchtigung der Dorsalextension des Talus und keine vorzeitige Metallentfernung. Nachuntersucht wurden 53 Patienten (9 weitere interviewt) in einem Abstand von 2–6 Jahren nach der Implantation (im Durchschnitt 50 Monate). Es handelte sich um 19 Außenknöchelfrakturen des Typs Weber B, 19 des Typs Weber C, 5 Maisonneuve-Frakturen und 10 Syndesmosensprengungen ohne Fraktur. Es wurde der Score nach Weber zu Grunde gelegt, hiernach hatten 51 Patienten ein sehr gutes und gutes Ergebnis. 2 Patienten ein befriedigendes. Bei 6 Patienten, die radiologische Arthrosenzeichen aufwiesen (2mal geringe, 4mal deutliche), war bei 2 Patienten der Haken verspätet implantiert, bei 4 Patienten vorzeitig entfernt worden.
    Notes: Summary After completing the osteosynthesis of the lateral malleolus, the hook is positioned 3–5 cm cranial of the syndesmosis and fixed to the tibia with a screw. It is expected to allow undisturbed ligament healing of the syndesmosis with early formation or fibres under limited motion. No immobilisation is necessary and no early removing of the implant. Results: Of 62 patients questioned, 53 were examined, after an average of 50 months (2–6 years p. o.). Using the Weber score, 51 had excellent or good results. Twelve patients reported discomfort while jumping, in five cases the ROM concerned dorsal extension, and in three cases plantar flection was reduced. Four patients showed distinct radiologic signs of osteoarthrosis, and two patients slight signs.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 358 (1982), S. 578-578 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Polytrauma ; Multiple organ failure ; Sepsis ; Traumatic shock ; Polytrauma ; Vielfach-Organversagen ; traumatischer Schock ; Sepsis
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Eine Analyse von 375 Polytraumatisierten aus 4 Jahren ergab in 8 % ein isoliertes, in 6,7 ein multiples Organversagen. Das IOV betraf überwiegend die Lunge (27/30), beim MOV war grundsätzlich die Lunge der Ausgangsort. Die Letalität stieg mit der Zahl der befallenen Organe: Lunge allein: 37 %, Lunge und Leber 70 %. Ein Vierfach-Organversagen überlebten 2 von 6. Schock und Sepsis waren die prädisponierenden Faktoren. Bei ihrer Verhütung sowie ausreichender frühzeitiger Beatmung muß auch die Prophylaxe ansetzen.
    Notes: Summary The analysis of 375 polytraumatized patients during 4-year period showed in 8 % a single (SOF) and in 6.7 % a consecutive multiple organ failure (MOF). The SOF concerned the lung in 27 of 30 cases; in MOF the lung was the first organ concerned in all cases, followed by the liver. Mortality rose with the number of organs involved: lung alone 37 %, lung and liver 70 %. A quadruple failure was only survived by 2 of 6. Traumatic shock and sepsis were predisposing factors; their prevention was the main prophylaxis of MOF, together with sufficient and early respirator treatment.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. More information can be found here...