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  • 1
    ISSN: 0550-3213
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Physics
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 0370-2693
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Physics
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    ISSN: 0370-2693
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Physics
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Nuclear Instruments and Methods in Physics Research Section A: 309 (1991), S. 318-330 
    ISSN: 0168-9002
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Physics
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of orthopaedic and trauma surgery 104 (1985), S. 267-270 
    ISSN: 1434-3916
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Nach Arnoldi et al. [4, 5] wird der Dauerschmerz bei der Coxarthrose durch erhöhten intraossären Druck, der unmittelbar nach einer intertrochanteren Osteotomie abnimmt, verursacht. Mit dem Ziel, die Bedeutung des Vorhandenseins von Dauerschmerzen als Indikation zur intertrochanteren Osteotomie zu beurteilen, untersuchten wir ein konsekutives Material, bestehend aus 78 Patienten unter 60 Jahren (85 Hüften) mit einer Coxarthrose. Patienten mit überwiegend Dauerschmerzen hatten eine signifikant bessere Prognose als Patienten mit hauptsächlich Belastungsschmerzen (P 〈 0.05). Bei den Patienten mit uberwiegend Dauerschmerzen fand man nach 5, 10 and 15 Jahren ein gutes Ergebnis bei 81% bzw. 66% and 56%, während man bei den Patienten, in denen die Belastungsschmerzen dominierten, nach 5 and folgenden Jahren ein gutes Ergebnis nur bei 39% fand.
    Notes: Summary Pain at rest with osteoarthritis of the hip may be due to increased intraosseous blood pressure, which falls immediately after an intertrochanteric osteotomy [4, 5]. Eighty-five consecutive hips from patients under 60 years of age at the time of operation were studied in order to evaluate if pain at rest was an indication for intertrochanteric osteotomy. Patients who preoperatively were predominantly in pain at rest had a significantly better prognosis than patients with a predominantly weight-bearing pain (P 〈 0.05). Intertrochanteric osteotomy reduced pain for the group of patients with predominant pain at rest (n = 50) by 81%, 66%, and 56% at 5, 10, and 15 years respectively. In the group where weight-bearing pain was predominant (n = 35), the operation was a success in only 39% at 5 years and after.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Sozial- und Präventivmedizin 25 (1980), S. 213-214 
    ISSN: 1420-911X
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Since 1977 all vaccinations against Poliomyelitis in pre-school age in the county of St-Gall have been paid for and evaluated by the local government. The comparison of the vaccinated children with the regionally registered births of 1978 showed that an average of 81 % of children born in that year received at least two oral Polio vaccinations. The analysis on a regional basis shows, however, substantial local differences in the vaccination rates (25–100%). There is evidence for a positive correlation between vaccination rates and population density as well as between vaccination rates and the number of pediatritians.
    Notes: Sommaire Dès 1977 le canton de St-Gall a payé tous les vaccins contre la polio faits dans la période préscolaire à l'envoi d'un bon. La comparaison du nombre d'enfants vaccinés au nombre total d'enfants inscrits sur les registres communaux a montré que sur le plan cantonal 81 % des enfants nés en 1978 ont reçu au moins deux vaccins anti-polio per os. Il subsiste cependant de grandes différences sur le plan regional (25–100 %). La présence de nombreux pédiatres ainsi qu'une densité de population élevée augmente la nombre d'enfants vaccinés.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Sozial- und Präventivmedizin 30 (1985), S. 135-139 
    ISSN: 1420-911X
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Résumé En 1982, le Conseil de l'instruction publique du canton de St-Gall a promulgué un concept global d'éducation pour la santé, élaboré par un groupe de travail interdisciplinaire. L'éducation pour la santé y est considérée au premier chef comme un principe pédagogique. De plus, 13 domaines thématiques y sont précisés. Pour son application, on mit sur pied pour chaque type d'école une commission spéciale, avec le mandat de traduire le concept dans la réalité de l'enseignement, en fonction des besoins spécifiques de chaque degré. Le présent article décrit les expériences de cette phase de réalisation. Les conclusions principales qu'ont peut tirer sont les suivantes: Les concepts en rapport avec l'éducation pour la santé en milieu scolaire doivent être élaborés selon une démarche interdisciplinaire, le secteur de l'instruction publique étant chargé de la coordination; il est essentiel qu'y participent des personnes habilitées à prendre des décisions. L'introduction de l'éducation pour la santé demande de la part de tous ceux qui sont concernés des changements d'attitude, qui ne peuvent se faire que progressivement. C'est pourquoi on doit se donner un temps suffisant aussi bien au stade de la conception qu'à celui de la réalisation. Les résultats des travaux des commission spéciales doivent être mis de manière répétée en consultation auprès des organes chargés de l'application, de manière à garantir le caractère réaliste et l'acceptabilité des propositions faites. Dans les degrés scolaires supérieurs en particulier, l'éducation pour la santé doit être planifiée et réalisée de façon à impliquer différents domaines et à l'aide de modèles concrets. Il est essentiel de préparer les enseignants à l'éducation pour la santé, dans la formation de base et la formation continue. Des matériels pédagogiques pertinents tant du point de vue du contenu que des méthodes doivent être mis à leur disposition.
    Abstract: Summary In 1982 a general concept for comprehensive health education in schools worked out by an interdisciplinary project team was introduced by the Educational Council. Health education is postulated primarily as an educational principle, but in addition to this general principle 13 distinctive content areas are put forward. In a second phase special project teams for each type of school had to transform the general concept into their own specific needs for the age groups concerned. The most important experiences from this phase can be summarized as follows: Concepts for health education in schools have to be worked out by interdisciplinary teams coordinated by an expert belonging to the educational (not the medical) system. Planning and introduction of health education has to be accompanied by changes in attitudes on all levels; the need for time must therefore not be underestimated. The project team has to discuss its results repeatedly with local educational authorities and teachers in order to ensure practicability and acceptance of its proposals. The cross-curricular nature of health education has to be stressed and to be demonstrated by working out and applying practicable models. Teachers have to be carefully prepared for their task not only by providing them with adequate material but above all by including health education as a priority in the training period as well as in postgraduate courses.
    Notes: Zusammenfassung Im Jahre 1982 wurde vom Erziehungsrat des Kantons St.Gallen das von einer interdisziplinären Arbeitsgruppe geschaffene Konzept einer stufenübergreifenden Gesundheitserziehung in der Schule erlassen. Es postuliert die Gesundheitserziehung in erster Linie als Unterrichtsprinzip, setzt aber zusätzlich 13 thematisierte Bereiche fest. In der Folge wurde für jede Schulstufe eine eigene Kommission eingesetzt, die den Auftrag erhielt, das Konzept stufengerecht in die Schulpraxis umzusetzen. Es wird über eine Reihe von Erfahrungen während dieser Realisierungsphase berichtet. Die wesentlichen Schlussfolgerungen für die Erarbeitung schulischer Gesundheitserziehung lauten: Gesundheitserzieherische Konzepte sind interdisziplinär unter der Federführung des Erziehungswesens zu planen; entscheidend ist die Beteiligung meinungsbildender und entscheidungsbefugter Personen. Die Einführung der Gesundheitserziehung erfordert bei allen Betroffenen Einstellungsänderungen, die nur allmählich erfolgen. Darum ist genügend Zeit für die konzeptionelle wie für die Realisierungsphase einzusetzen. Ergebnisse von Expertenkommissionen sind wiederholt in eine breite Vernehmlassung bei den später ausführenden Organen zu geben, um Realitätsbezug und Akzeptanz der Ergebnisse zu gewährleisten. In den höheren Schulstufen ist Gesundheitserziehung im Sinne eines fächerübergreifenden Unterrichts anhand konkreter Modelle zu planen und zu verwirklichen. Die Lehrer sind in der Ausbildung, in Fortbildungskursen sowie mit Hilfe von praxisrelevantem Material auf Inhalte und Methodik der Gesundheitserziehung vorzubereiten.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Sozial- und Präventivmedizin 22 (1977), S. 159-160 
    ISSN: 1420-911X
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary More than 10,000 tourists returning from tropical countries have been asked about health problems during their stay abroad. Preliminary results fran the first 5,550 questionnaires indicate that 74,8 % had complaints of any kind concerning their health and 13,6 % can be considered as having been ill. The frequency of complaints and illness in relation to different variables is shown and the possibility of definition of high risk groups is being discussed.
    Notes: Resumé En hiver de 1975/76 et de 1976/77 plus de 10'000 voyageurs revenant de pays tropiques ont été questionnés quant aux expériences faites dans le domaine de leur santé. Les premiers résultats de 5'550 questionnaires révèlent que le 74,8 % de voyageurs se plaignent de maux quelconques et que le 13,6 % tombent effectivement malades. Les questionnaires montrent la fréquence des maux et des maladies par rapport aux différentes données et on discutera sur la possibilité d'établir des groupes à risque élevé.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Sozial- und Präventivmedizin 23 (1978), S. 159-161 
    ISSN: 1420-911X
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Résumé En considérant les compétences du médecin préventif cantonal il faut constater qu'au point de vue épidémiologique et en cas de politique sanitaire la priorité doit être accordée à la prévention primaire et tout d'abord à l'éducation pour la santé. D'après la nouvelle loi sanitaire du canton de Saint-Gall les médecins praticiens ont à prendre les mesures de détection précoce de manière que les tâches du médecin préventif cantonal sont les suivantes: 1. Il élabore les programmes de la médecine préventive, soit pour les organes publiques, soit pour les institutions privées. 2. Il donne aux offices cantonaux et communaux des conseils concernant des programmes préventifs. 3. Il soutient, évalue et coordonne les activités déjà réalisées en médecine préventive.
    Abstract: Summary Considerations from a point of view of health-policy as well as from an epidemiological standpoint reach the conclusion that the main tasks of a medical officer in preventive medicine at cantonal (state) level are on the field of primary prevention, in particular health-education. In the new health-law of the canton of St.Gall, early detection of diseases will be delegated to physicians in private practice. At the cantonal level, a health officer will thus have the following tasks: 1. Planning of programmes in primary prevention, mainly in the field of health-education, for state or private authorities. 2. Counselling of state and local authorities in questions of preventive medicine. 3. Support, evaluation an coordination of already existing activities on the field of public health.
    Notes: Zusammenfassung überlegungen bei der Definition des Aufgabenbereiches eines kantonalen Präventivmediziners gelangen sowohl vom epidemiologischen wie auch vom gesundheitspolitischen Standpunkt aus gesehen zum Schluss, dass der primären Prophylaxe, insbesondere der Gesundheitserziehung, höchste Priorität zukommt. Im neuen Gesundheitsgesetz des Kantons St.Gallen sollen die medizinischen Früherfassungsmassnahmen in den Kompetenzbereich der praktizierenden ärzte fallen, für den Präventivmediziner ergeben sich somit folgende Aufgaben: 1. Ausarbeitung präventivmedizinischer Programme, vor allem auf dem Gebiete der Gesundheitserziehung, zuhanden staatlicher oder privater Organe. 2. Beratung von kantonalen und Gemeindeorganen in Fragen der Gesundheitsvorsorge. 3. Unterstützung, Evaluation und Koordination bestehender präventivmedizinischer Aktivitäten.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Sozial- und Präventivmedizin 29 (1984), S. 103-104 
    ISSN: 1420-911X
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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