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  • 1
    ISSN: 1433-0385
    Keywords: Key words: Stromal tumors ; GIST ; Surgical therapy ; Gastrointestinal tract. ; Schlüsselwörter: Stromatumoren ; GIST ; chirurgische Therapie ; Gastrointestinaltrakt.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung. Die gastrointestinalen Stromatumoren (GIST) sind eine seltene, auch heute noch nicht vollständig aufgeklärte Gruppe von Neoplasien des Magen-Darm-Trakts. Trotz vieler Fortschritte der diagnostischen Möglichkeiten ist eine Zuordnung der GIST hinsichtlich ihrer Histogenese und Dignität nicht eindeutig. Im Zeitraum von 1994 bis 1998 wurden in der Klinik für Chirurgie 18 Patienten mit einem GIST operiert. Dabei handelte es sich um 12 (67 %) gastrale und 6 (33 %) intestinale Stromatumoren. Der Primärtumor konnte bei allen Patienten durch eine R0-Resektion entfernt werden. Bei 6 Patienten kam es zu einer hämatogenen Lebermetastasierung, die Größe des Primärtumors betrug bei diesen Patienten mehr als 10 cm. Eine extrahepatische Fernmetastasierung ließ sich in allen untersuchten Fällen nicht nachweisen. Eine Lymphknotenmetastasierung konnte in den regionären Lymphknoten nicht festgestellt werden. Eine systematische Lymphadenektomie ist nicht indiziert. Die histologische Beurteilung der Dignität erfolgte auf der Grundlage der von Lewin, Weinstein und Riddell vorgeschlagenen Richtlinien. Das derzeit gesicherte therapeutische Vorgehen besteht in der kurativen Resektion des Primärtumors sowie der Metastasen mit histologisch tumorfreien Resektionsrändern. Das Tumorrezidiv ist ebenso zu behandeln. Adjuvante oder neoadjuvante chemotherapeutische Ansätze zeigen bisher keine Erfolge.
    Notes: Summary. Gastrointestinal stromal tumors (GIST), which form a rare group of neoplasias of the gastrointestinal tract, have not yet been fully investigated. Although good progress has been made in their diagnosis, classification of these lesions with regard to their histogenesis and biological behavior remains problematic. Between 1994 and 1998, 18 GIST patients underwere operation in the Department of Surgery. Twelve of these patients (67 %) had stromal tumors in the stomach, and six (33 %) had intestinal stromal tumors. The primary tumor could be removed in all patients with R0 resection. Six patients developed hematogenous liver metastasis, with the size of their primary tumor exceeding 10 cm. Extrahepatic distant metastases were not found in any case. Lymphadenectomy showed that lymph node metastases did not occur. Histological evaluation was made according to the guidelines of Lewin, Weinstein and Riddell. Currently established therapy is limited to complete surgical resection of the primary tumor and its metastases. Adjuvant or neoadjuvant chemotherapy approaches have failed.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1432-2307
    Keywords: Key words p53 alterations ; Synovial sarcoma ; Prognosis
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract  Alterations to p53 seem to be of prognostic significance in soft tissue sarcomas, but their significance for synovial sarcomas has not been studied. We analysed 34 synovial sarcomas in 19 patients for p53 alterations (p53 gene mutations + p53 immunopositivity) and examined this factor for its prognostic value in a group of 15 primary tumours. DNA was prepared from paraffin-embedded tumour material by a modified proteinase K/phenol/chloroform extraction. p53 gene mutations of exons 5–8 were analysed by the PCR-SSCP-sequencing method. p53 protein expression was evaluated by immunohistochemistry using the murine monoclonal antibody DO1. We found two missense mutations (5.9%) and ten p53 immunopositive cases (29.4%). Both tumours with p53 mutations showed p53 protein expression. There was no significant correlation between p53 alteration and histological subtype, age, sex, or tumour size. The 5-year survival rate was 24.1%. Overall survival was significantly reduced in patients having synovial sarcomas with p53 alterations (P〈0.001). In the multivariate Cox’s analysis, only p53 alterations (P=0.032) and tumour size (P=0.023) emerged as independent prognostic factors. We suggest that p53 alterations may be a useful prognostic indicator in synovial sarcomas, allowing rational clinical treatment and follow-up.
    Type of Medium: Electronic Resource
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