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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    [S.l.] : American Institute of Physics (AIP)
    Journal of Applied Physics 78 (1995), S. 6224-6232 
    ISSN: 1089-7550
    Source: AIP Digital Archive
    Topics: Physics
    Notes: A theoretical model is presented which describes time dependent charging phenomena in insulators irradiated by an electron beam. This so called dynamic double layer model (DDM) is based on the simplified assumption of charge development in two axi-symmetric cylindrical volumes at the insulator surface and at a certain depth below the surface, respectively. Important physical interaction mechanisms like the electrostatic interaction between the surface potential and emitted secondary electrons, the transport characteristics of internally generated secondary electrons in a positively charged insulator surface, as well as radiation induced electrical conductivity are included in the DDM model. Experimentally determined stationary and time dependent charging behaviour of Al2O3 single crystals (sapphire) irradiated with an electron beam between 1 and 15 keV energy can be qualitatively explained by the DDM model. © 1995 American Institute of Physics.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Oxford, UK : Blackwell Publishing Ltd
    British journal of dermatology 137 (1997), S. 0 
    ISSN: 1365-2133
    Source: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Topics: Medicine
    Notes: A 51-year-old white male suffering from metastatic malignant melanoma of the skin presented with lymph node metastases and paraneoplastic retinopathy 4 years after resection of the primary tumour. There were no cerebral metastases. Ocular symptoms consisting of night blindness and sensations of ‘shimmering lights’ persisted after total resection of the inguinal lymph node metastases and administration of dacarbazine and prednisone. Perimetry of both eyes was abnormal with concentric restriction. Electroretinography showed significantly reduced amplitudes in both eyes. Only 11 patients with melanoma-associated retinopathy (MAR) have been described. High titres of autoantibodies against whole retina extract were detected by enzyme-linked immunosorbent assay (ELISA) reactions. Indirect immunohistochemistry showed strong autoantibody activity against retinal bipolar cells.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Oxford, UK : Blackwell Publishing Ltd
    Anaesthesia 53 (1998), S. 0 
    ISSN: 1365-2044
    Source: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Orthopäde 27 (1998), S. 691-698 
    ISSN: 1433-0431
    Keywords: Key words MR-imaging • MR-Arthrography • Acetabular labrum • Labral lesion • Technique ; Schlüsselwörter MRT • MRA • Labrum acetabulare • Labrumläsion • Untersuchungstechnik
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Magnetresonanztomographie (MRT) mit ihrem hohen Weichteilkontrast ist die bildgebende Methode der Wahl zur Darstellung der intraartikulären Strukturen und der umgebenden Weichteile der Gelenke. Zur Diagnostik von Labrumläsionen des Hüftgelenks ist die Nativ-MRT jedoch nicht geeignet. Die MR-Arthrographie (MRA) des Hüftgelenks erlaubt durch die Distension des Gelenkraums und Markierung der Läsion die direkte Darstellung von Labrumläsionen. Multiplanare dreidimensionale (3D-)Sequenzen ermöglichen die Beurteilung in den entscheidenden kranioventralen Abschnitten. Die Labrumläsionen können mit der MRA in verschiedene, klinisch relevante Stadien eingeteilt werden. Zusätzlich ist auch die Darstellung von Begleitläsionen (intra- und extraossäre Ganglien, Streßödeme) möglich. In einer von uns durchgeführten Studie mit operativ verifizierten Fällen zeigte die MRA eine ausgezeichnete Sensitivität (90 %) und Treffsicherheit (91 %). Bei den inzwischen über 100 durchgeführten Arthrographien traten bisher keine Komplikationen auf. Aufgrund dieser Erfahrungen stellt die MRA die Methode der Wahl zur bildgebenden Diagnostik von Labrumläsionen dar. In dieser Übersichtsarbeit stellen wir die Technik und Ergebnisse der von uns verwendeten MRA-Methode vor.
    Notes: Summary Magnetic Resonance imaging with its excellent soft tissue contrast represents the method of choice for examination of intraarticular and periarticular structures of joints. However, conventional MR-imaging without intraarticular contrast application is not suitable for the diagnosis of labral lesions. MR-arthrography (MRA) of the hip clearly demonstrates labral pathology by distension of the joint space and entrance of the contrast medium into the lesion. Multiplanar 3-D-gradient echo sequences enable visualisation of the most important cranio-ventral portion of the labrum. With the MRA labral lesions can be subdivided into different, clinically relevant stages. Furthermore accompanying lesions (intra- and extraosseous ganglia, stress-bone marrow-edema) can be demonstrated. In our study including operatively verified cases, MRA showed excellent sensitivity (90 %) and accuracy (91 %) in detecting labral lesions. So far no complication occurred with more than 100 MRA's. Therefore this technique represents the method of choice for the radiological evaluation of labral lesions of the hip joint. In this review the technical details and results of our MRA method will be presented.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Orthopäde 27 (1998), S. 681-689 
    ISSN: 1433-0431
    Keywords: Key words Clinical signs • Provocation tests • Acetabular labrum • Residual dysplasia • Labral lesion ; Schlüsselwörter Klinische Zeichen • Provokationsteste • Labrum acetabulare • Hüftdysplasie • Labrumläsion
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Labrumläsion des Hüftgelenks ist eine häufige Begleitläsion bei der Hüftdysplasie des Erwachsen und gilt als Zeichen einer biomechanischen Dekompensation des Gelenks. Die MR-Arthrographie kann diese Labrumläsionen mit einer Treffsicherheit von über 90 % diagnostizieren. Bis heute sind jedoch das klinische Bild, die radiologische Abklärung und die therapeutischen Konsequenzen noch wenig bekannt. In einer prospektiven Studie wurden 56 Patienten mit dem klinischen Verdacht einer Labrumläsion nach einem standardisierten Untersuchungsprotokoll anamnestisch, klinisch, röntgenologisch und mit einer MR-Arthrographie abgeklärt. Die klinischen Zeichen einer Labrumläsion wurden anhand von 6 Kriterien und 2 Provokationstesten erhoben. In 11 % war die klinische Verdachtsdiagnose falsch. Die häufigste Übereinstimmung mit der MR-Arthrographie erreichte der „messerscharfe“ Leistenschmerz (100 %), der Einklemmtest (100 %) und das schmerzhafte Einknicken (83 %). Bei 35 % der Patienten lag eine mäßige Dysplasie (Grad 2) und bei 52 % eine schwere Dysplasie (Grad 3 und 4) vor. In 64 % fand sich unabhängig vom Dysplasiegrad keine oder nur wenig Arthrose (Grad 0 und 1). In 16 % zeigte das Röntgen eine solitäre Pfannendachzyste, die sich in der MR-Arthrographie in allen Fällen als intraossäres Ganglion darstellte. Labrumläsionen vom Typ A (posttraumatisch) fanden sich in 23 % der Patienten ausschließlich jedoch bei den nicht oder mäßig dysplastischen Hüftgelenken (Grad 1 und 2). Labrumläsionen vom Typ B (degenerativ) fanden sich bei 67 % der Patienten hingegen ausschließlich bei schwer dysplastischen Hüftgelenken. Die klinischen Zeichen einer Labrumläsion sind typisch, können jedoch auch bei anderen Hüftgelenkspathologien auftreten. Wir empfehlen daher für Patienten mit dem klinischen Verdacht einer Labrumläsion die röntgenologische Abklärung einer Dysplasie und die Durchführung einer MR-Arthrographie.
    Notes: Summary Labral lesions are common findings in residual hip dysplasia, indicating biomechanical decompensation of the hip joint. MR-Arthrography has shown an excellent accuracy of over 90 % to detect these lesions. Nevertheless, so far clinical sings, radiological diagnosis and therapeutical consequences are not well known. In a prospective study, patients suspicious for labral lesions were evaluated using a standard clinical protocol, including history, clinical signs, radiography and MR-Arthrography. Clinical signs were tested by six criteria and two provocation tests. In 11 % patients clinical suspicious was wrong. Best agreement with MR-Arthrography was found for “knife sharp” groin pain (100 %), impingement test (100 %) and painful giving way (83 %). 35 % of patients showed minor (grade 2) and 52 % severe (grade 3 and 4) dysplasia. Independent from grade of dysplasia, no or only slight arthrosis (grade 0 and 1) was found in 64 % of patients. In 16 % a single acetabular cyst could be detected on radiographs, which all could be identified as intraosseous ganglia on MR-Arthrography. Labral lesions type A (post traumatic) were found in 23 % of the patients with only no or minor dysplasia (grade 1 and 2), whereas labral lesions type B (dysplastic) were found in 67 % of the patients with severe dysplasia (grade 3 and 4). Clinical signs for labral lesions are typical but can also be observed in other pathologies of the hip joint. Based on the findings of this study, we recommend radiographic evaluation for dysplasia and MR-Arthrography in patients with clinical suspicion for labral lesions of the hip joint.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Orthopäde 29 (2000), S. 403-410 
    ISSN: 1433-0431
    Keywords: Schlüsselwörter Osteonekrose • Natürlicher Verlauf • Konservative Therapie ; Key words Osteonecrosis • Natural History • Conservative Therapy
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary The natural course of Osteonecrosis (ON) of the femoral head has yet not been evaluated sufficiently. Especially in the early forms of the disease (ARCO 0 to II) without collapse of the femoral head, useful information on the natural course could only be collected since the routine use of MR-imaging. The unspecific findings in ARCO stage I with negative radiographs are potential reversible. The “point of no return” already lies in the irreversible ARCO stage II in almost all cases. Prognosis for further progression for both early stages depends primarily on the extension and location of the lesion. Only the rare, small to medium sized lesions in the medial or central location may have a good prognostic course over a period of more than five years. The much more common large sized and lateral located lesions will have a probability of about 80 % to progress to femoral head collapse within two years. Conservative therapy with single protected weight bearing has shown bad results not significantly different from the natural course of the disease. Pulsed electromagnetic fields are still discussed controversially. Until now there is no MRI controlled study available in early ON, showing superior results compared to the easy and cost-effective core decompression therapy. The extra corporal shock wave therapy has shown spontaneous pain relief in early ON. Midterm results of this new therapeutical concept are not available yet. Hyperbaric oxygen therapy has shown to stimulate the repair process in an animal experiment. The preliminary clinical results of this time and cost consuming therapy are not convincing. Vasoactive drugs in combination with limited weight bearing may play a role in the conservative management of early ON (ARCO I and part of ARCO II) in the future. For the conservative therapy in ON several other substance are currently in clinical testing. The benefit of conservative therapeutical concepts in ON in the future can only be evaluated with prospective MRI controlled clinical studies. The use of cytokines in combination with surgical debridement and bone grafting of the necrotic area may be a possible therapeutical concept for the future.
    Notes: Zusammenfassung Der natürliche Verlauf der Osteonekrose (ON) des Hüftgelenkes im Erwachsenenalter ist bis heute noch nicht völlig geklärt. Besonders in den Frühstadien vor dem Gelenksflächeneinbruch (ARCO 0 bis II) sind erst seit dem Einsatz von Serien MRT-Studien entsprechende Kenntnisse gewonnen worden. Die unspezifischen Veränderungen im ARCO Stadium I mit negativem Röntgen sind potentiell reversibel. Der „point of no return“ liegt jedoch in den allermeisten Fällen bereits im irreversiblen Frühstadium ARCO II. Für beide Frühformen ist die Prognose einer weiteren Progression primär abhängig von der Ausdehnung und Lokalisation der Läsion. Lediglich bei den seltenen, kleinen bis mittelgroßen Läsionen mit medialer und zentraler Lokalisation ist ein prognostisch günstiger natürlicher Verlauf über einen Zeitraum von mehr als fünf Jahren zu erwarten. Bei den viel häufigeren, großen und lateral gelegenen Läsionen ist ohne Therapie in etwa 80 % mit einem Gelenkflächeneinbruch innerhalb von zwei Jahren zu rechnen. Die konservative Therapie mit alleiniger Entlastung des Hüftgelenks zeigt schlechte Ergebnisse, die sich nicht wesentlich vom natürlichen Verlauf unterscheiden. Der Einsatz der Magnetfeldtherapie wird bis heute kontrovers diskutiert, konnte jedoch bei Frühformen in keiner MRT kontrollierten Studie einen Vorteil gegenüber der einfachen und kostengünstigen Hüftkopfentlastungsbohrung zeigen. Die in jüngster Zeit eingesetzte Stoßwellentherapie zeigte eine spontane Schmerzerleichterung bei Frühformen. Mittelfristige Ergebnisse über den klinischen und bildgebenden Verlauf liegen jedoch noch nicht vor. Die Hyperbare Oxygenation kann die Reparaturkapazität positiv beeinflussen, die vorläufigen klinischen Ergebnisse dieser aufwendigen Therapie sind jedoch nicht überzeugend. Vasoaktive Medikamente könnten in Zukunft bei den Frühformen (ARCO I und eingeschränkt ARCO II) in Kombination mit mechanischer Entlastung eine Rolle spielen. Mehrere andere Substanzen zur konservativen Behandlung der ON sind derzeit in klinischer Erprobung. Zur exakten Standortbestimmung der konservativen Therapiekonzepte bei der ON sind prospektive MRT kontrollierte Studien erforderlich. Eine mögliches zukünftiges Behandlungskonzept könnte der Einsatz von Zytokinen in Kombination mit chirurgischer Sanierung des Nekroseareals darstellen.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Orthopäde 29 (2000), S. 369-369 
    ISSN: 1433-0431
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    s.l. ; Stafa-Zurich, Switzerland
    Materials science forum Vol. 207-209 (Feb. 1996), p. 745-748 
    ISSN: 1662-9752
    Source: Scientific.Net: Materials Science & Technology / Trans Tech Publications Archiv 1984-2008
    Topics: Mechanical Engineering, Materials Science, Production Engineering, Mining and Metallurgy, Traffic Engineering, Precision Mechanics
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    s.l. ; Stafa-Zurich, Switzerland
    Materials science forum Vol. 185-188 (Mar. 1995), p. 955-964 
    ISSN: 1662-9752
    Source: Scientific.Net: Materials Science & Technology / Trans Tech Publications Archiv 1984-2008
    Topics: Mechanical Engineering, Materials Science, Production Engineering, Mining and Metallurgy, Traffic Engineering, Precision Mechanics
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    s.l. ; Stafa-Zurich, Switzerland
    Materials science forum Vol. 294-296 (Nov. 1998), p. 103-106 
    ISSN: 1662-9752
    Source: Scientific.Net: Materials Science & Technology / Trans Tech Publications Archiv 1984-2008
    Topics: Mechanical Engineering, Materials Science, Production Engineering, Mining and Metallurgy, Traffic Engineering, Precision Mechanics
    Type of Medium: Electronic Resource
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