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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    [S.l.] : American Institute of Physics (AIP)
    Review of Scientific Instruments 67 (1996), S. 417-422 
    ISSN: 1089-7623
    Source: AIP Digital Archive
    Topics: Physics , Electrical Engineering, Measurement and Control Technology
    Notes: We describe the advantages of using the pseudorandom time-of-flight (TOF) technique for measuring velocity distributions together with the TOF mass spectrometric detection. The basic idea of the method is the successive measurement of abundance spectra with the TOF mass spectrometer correlated with each channel of the pseudorandom sequence. Extraction of the intensities of each mass and subsequent cross correlation with the pseudorandom sequence leads to the TOF and thus the velocity distributions. The proposed technique can substantially reduce the data acquisition time in systems for which many different reaction products are expected such as in cluster research. An illustration of the efficiency is presented using angular resolved TOF distributions for products of the reaction of sodium clusters Nan with O2. © 1996 American Institute of Physics.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Oxford, UK : Blackwell Publishing Ltd
    Child 23 (1997), S. 0 
    ISSN: 1365-2214
    Source: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Topics: Medicine , Psychology
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Oxford, UK : Blackwell Publishing Ltd
    Child 25 (1999), S. 0 
    ISSN: 1365-2214
    Source: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Topics: Medicine , Psychology
    Notes: As fellow citizens, all children need a stimulating social environment that helps them develop self-respect and social competence. Developmental research, however, shows, that many children do not or cannot fulfil the social, moral or cognitive developmental tasks which are necessary for healthy development. A lack of opportunities for gaining meaningful social experiences can be seen as a major source of psychosocial and behavioural problems in children. On the contrary, active commitment in educational environments such as the school and the neighbourhood, helps them to get an increasingly better grip on their own lives and health. Moreover, such ‘children's participation’ appears to have a protective and preventive effect for health-related problems. Therefore, it is argued, that ‘enablement’, a key-element of both the Ottawa Charter on Health Promotion and the International Convention on the Rights of the Child, should be at the core of every child-health promotion programme.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    ISSN: 1365-2516
    Source: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    ISSN: 1365-2516
    Source: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Topics: Medicine
    Notes: Summary.  Communication between patients and haemophilia centres is important in the management of the disease. Traditionally this has been done by paper records which give retrospective and often incomplete data. This paper describes the development and pilot study of a novel Internet-based electronic patient treatment log. The advantages of the system include up to date information available to the haemophilia centre, less data entry, better quality records and an individualized alert system for significant events. The system was tested with ten patients at three UK haemophilia centres and found to be feasible and easy to use. In the opinion of the patients and health care professionals involved in the pilot study, the system improves quality, accuracy, accessibility and usefulness of patient generated data. Development of the system is ongoing and its use extended to other haemophilia centres.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Oxford, UK : Blackwell Publishing Ltd
    Haemophilia 10 (2004), S. 0 
    ISSN: 1365-2516
    Source: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Topics: Medicine
    Notes: Summary.  The past decade has seen an explosion in the use of computers, data programs, hand-held electronic devices and the Internet. How these advances impact on haemophilia management both now and in the future are discussed from the perspective of haemophilia registries, Internet-based electronic haemophilia treatment records, and the potential for haemophilia telehealth.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    ISSN: 1438-2385
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Process Engineering, Biotechnology, Nutrition Technology
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    s.l. ; Stafa-Zurich, Switzerland
    Materials science forum Vol. 287-288 (Aug. 1998), p. 413-418 
    ISSN: 1662-9752
    Source: Scientific.Net: Materials Science & Technology / Trans Tech Publications Archiv 1984-2008
    Topics: Mechanical Engineering, Materials Science, Production Engineering, Mining and Metallurgy, Traffic Engineering, Precision Mechanics
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    ISSN: 1433-0458
    Keywords: Schlüsselwörter Invertiertes Papillom ; Endoskopische Nasennebenhöhlenoperation ; Keywords Inverted papilloma ; Endoscopic endonasal sinus surgery
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Abstract There is still some skepticism about endoscopic endonasal resection of inverted papillomas. We conducted a long-term retrospective study and examined 104 patients (82 male, 22 female) with inverted papilloma who were operated at the ENT-Department of the University of Erlangen between 1974 and 1997. The endoscopic approach was chosen in each case, either alone or in combination with external approaches. In 64.4% (67 cases), tumors of all T-classes were resected by endoscopic approach alone (T1:17.9%, T2:23.9%, T3:41.8%, T4:16.4%). For the rest of the patients an additional transoral and transfacial approach was necessary due to difficult tumor localization (T2:24.3%, T3:29.7%, T4:45.9%). The mean age of the patients was 55 years. The recurrence rate after primary endoscopic endonasal sinus surgery was 22.4% (15/67) and after combined endoscopic and external surgery 16.2% (6/37). Second salvage surgery after endoscopic sinus surgery was performed again endonasally in 46% (7/15) and externally in 53.3% (8/15). The recurrence rate after the endonasal approach was now 57.1% (4/7) and 50% (4/8) after external surgery. Third salvage surgery was performed again endoscopically in four cases and externally in four cases. The recurrence rate in both groups was 50% each, so that up to six operations, either endoscopically or externally, were necessary for complete tumor resection. The longest period for a tumor recurrence was 3.4 years after endoscopic sinus surgery and 9 years after combined endoscopic and external surgery. A tumor recurrence after endo- scopic endonasal sinus surgery that could not be managed endoscopically again occurred in 12%. Tumor localization is the limiting factor for endoscopic endonasal sinus surgery of inverted papilloma. However, in 64.4% of cases, endoscopic endonasal sinus surgery alone was performed suc-cessfully without any loss of one patient. Long-term follow-up is necessary since the recurrence of tumor can happen after a long time. Endoscopic endonasal sinus surgery of inverted papilloma is safe and should be preferred due to its minimal invasive character.
    Notes: Zusammenfassung Die endoskopische Abtragung von invertierten Papillomen der Nase und ihrer Nebenhöhlen wird nach wie vor in der Literatur vielfach kontrovers diskutiert. In der folgenden Studie werden die Langzeitergebnisse von 104 Patienten (82 Männer, 22 Frauen), die sich seit 1974 der Operation eines invertierten Papilloms der Nase und Nasennebenhöhlen unterziehen mussten, präsentiert. Der endoskopische endonasale Zugang wurde dabei stets eingesetzt, entweder alleine oder in Kombination mit einem externen Vorgehen. In 67 Fällen (64,4%) wurde eine Resektion auf endonasalem Wege gewählt (T1-: 17,9%; T2-: 23,9%; T3-: 41,8% und T4-Tumoren: 16,4%). In 37 Fällen wurde das endonasale Vorgehen mit einem externen Zugang kombiniert (T2-: 24,3%; T3-: 29,7% und T4-Tumoren: 45,9%). Das Durchschnittsalter der Patienten bei der Erstdiagnose betrug 55 Jahre. Nach primär endoskopischer Vorgehensweise kam es in 22,4% (15/67) zu einem Rezidiv. Nach kombiniertem Zugang betrug die Rezidivrate 16,2% (6/37). Die Zweitoperation der endoskopisch Voroperierten wurde erneut in 46% (7/15) allein endoskopisch und in 53,3% (8/15) extern durchgeführt. Die Rezidivquote bei endoskopischem Vorgehen betrug nun 57,1% (4/7) und 50% (4/8) nach externem Operieren. Eine Drittoperation wurde erneut in je 4 Fällen endoskopisch und extern versucht, wobei es nun in je 50% (2/4) zu einem erneuten Rezidivtumor kam, der dann in einer 4., 5. und 6. Operation bis zur Rezidivfreiheit operiert werden musste. Als längste Zeitperiode bis zum Auftreten eines Rezidivs konnten bei endoskopisch voroperierten Patienten 3,4 Jahre, bei kombiniert endoskopisch-externer Vorgehensweise 9 Jahre ermittelt werden. Ein Tumorrezidiv nach primär endoskopischer Operation, das nicht mehr auf endoskopischem Wege nachreseziert werden konnte, fand sich in 12% der Fälle. Dabei zeigte sich, dass nicht die Tumorgröße, sondern die Tumorlokalisation das endoskopische Vorgehen limitiert. So mussten Tumoren am Stirnhöhlenostium und in der Kieferhöhle durch einen zusätzlichen Zugang von außen reseziert werden. Letztendlich wurde kein Patient, bei dem eine komplette endoskopische Resektion des invertierten Papilloms möglich war, verloren. Die vorliegenden Daten belegen, dass sich bei allen invertierten Papillomen der Nasenhaupthöhle, der Keilbeinhöhle, des Siebbeins und in den meisten Fällen der Kieferhöhle das alleinige endoskopische Vorgehen bewährt hat und daher aufgrund geringerer postoperativer Beschwerden primär gewählt werden sollte.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    ISSN: 1433-0458
    Keywords: Schlüsselwörter Septumschleimhautläsion ; Nasenseptum ; Septumkorrektur ; Nase ; Key words Mucosal lesions ; Nasal septum ; Septal surgery ; Nose
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Mucosal lesions of the nasal septum during septal surgery are frequent, but there is scarce information in the literature about their outcome. In 283 operations of the nasal septum, 92 (32.5%) mucosal lesions occurred, 67 of these could be documented and classified 1, 3 and 6 months postoperatively. Although there was no therapy in 93% (74 cases) of the one-sided lesions, no permanent septal perforation was seen. A total of 7% (six cases) were treated by suture or lyophilised dura combined with tissue adhesive. On the other hand, double-sided and correspondent lesions (12 cases: six without therapy, four sutures, one lyophilised fascia, one tissue adhesive) showed a perforation in five cases without any symptoms. This represents 1.7% of all operations of the nasal septum and 7.4% of all recorded mucosal lesions of the nasal septum. Although the number of examinations are still few, it might be justifiable to conclude that one-sided lesions of the nasal septum need no specific therapy. All bilateral corresponding lesions, even those smaller than 5 mm, should be treated by one-sided suture in the anterior septum and with tissue adhesive in the posterior septum. The use of cartilage, bone or fascia alone is insufficient. Large defects of the mucosa should be treated by maximal therapy, i.e. covering with lyophilised fascia or dura, underlaying of cartilage or bone and using tissue adhesive.
    Notes: Zusammenfassung Intraoperativ entstandene Septumschleimhautläsionen werden als Hauptursache für bleibende Septumperforationen genannt. Eine erfolgreiche Versorgung symptomatischer Septumperforationen gestaltet sich oft schwierig und aufwendig. Zwar sollte es Ziel jedes rhinochirurgischen Eingriffs sein, die Schleimhaut zu schonen, manchmal lassen sich jedoch Läsionen nicht vermeiden. In der Literatur existieren nur unzureichende und oft voneinander abweichende Empfehlungen zur Versorgung intraoperativ entstandener Septumschleimhautläsionen. Ziel dieser Studie war es, Aussagen über den Verlauf von intraoperativ entstandenen und versorgten Septumschleimhautläsionen zu machen und differenzierte Therapievorschläge zu präsentieren. Bei 283 Operationen am Nasenseptum kam es in 32,5% der Fälle zu einer intraoperativen Septumschleimhautperforation; 67 Patienten, bei denen es während eines Septumeingriffes zu einer Septumschleimhautläsion kam, konnten postoperativ am Entlassungstag, nach einem, drei und sechs Monaten nachuntersucht werden. Obwohl 93% der einseitigen Einrisse (74 Fälle) nicht therapiert wurden, kam es zu keiner bleibenden Septumperforation. Dabei wurde in 6 Fällen eine Naht gesetzt, oder ein Verschluß mittels eingelegter lyophilisierter Dura und Fixation mit Fibrinkleber durchgeführt. Andererseits zeigten sich bei 12 doppelseitigen Septumperforationen (6 ohne Therapie, 4 Nahtversorgungen, 1 Versorgung mit lyophilisierter Dura) 5 bleibende Septumschleimhautdefekte. Dies entspricht 1,7% aller Operationen am Nasenseptum bzw. 7,4% aller intraoperativen Schleimhautperforationen. Trotz noch geringer Fallzahlen scheinen sich folgende Therapieempfehlungen abzuzeichnen: Streng einseitige, kleine Schleimhautläsionen verursachen keine bleibenden Perforationen und bedürfen daher keiner intraoperativen Versorgung. Korresponierende Schleimhauteinrisse selbst in geringer Größe können jedoch zu bleibenden Perforationen führen. Im vorderen Septum sollte daher eine Nahtversorgung, im dorsalen Septum eine Gewebeklebung eingesetzt werden. Größere Schleimhautdefekte erfordern eine Maximalversorgung mit Unterfütterung durch lyophilisiertes Fremdmaterial, Knorpel oder Knochen und zusätzlicher Fixierung mittels Fibrinkleber.
    Type of Medium: Electronic Resource
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