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  • 2000-2004  (4)
  • Exchange reactions  (2)
  • Vitamin D  (2)
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Hautarzt 51 (2000), S. 31-35 
    ISSN: 1432-1173
    Keywords: Schlüsselwörter ; Hyperkeratosis lenticularis perstans ; Morbus Flegel ; Calcipotriol ; Vitamin D ; Key words ; Hyperkeratosis lenticularis perstans ; Flegel’s disease ; Calcipotriol ; Vitamin D
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Hyperkeratosis lenticularis perstans (Flegel’s disease) is a rare but clinically and histologically highly characteristic genodermatosis. We report on new immunohistochemical and ultrastructural findings suggesting a complex disorder of epidermal differentiation. In this context, a good response to calcipotriol, a synthetic vitamin D3 derivative is of particular interest.
    Notes: Zusammenfassung Die Hyperkeratosis lenticularis perstans (M. Flegel) ist eine autosomal-dominant vererbbare Genodermatose, bei der sich in der 2. Lebenshälfte bevorzugt an den unteren Extremitäten multiple, persistierende, hyperkeratotische Papeln entwickeln. In dem vorgestellten Fall eines 72jährigen Patienten zeigten unsere ultrastrukturellen und immunhistochemischen Untersuchungen eine stark verminderte Ausbildung regelrechter Keratohyalingranula sowie fehlende Expression von Filaggrin, Loricrin und Keratinen höheren Molekulargewichtes. Die Unterentwicklung der Odland Körperchen und die durch das Fehlen von Loricrin erklärbare mangelhafte Strukturierung des ”cornified envelopes” scheinen für die starke Retentionshyperkeratose verantwortlich zu sein. Die Therapie des M. Flegel ist schwierig. Vielversprechend erwies sich ein Therapieversuch mit einem synthetischen Vitamin-D3-Derivat (Calcipotriol), das erfolgreich in die komplexe Differenzierungsstörung dieser Genodermatose einzugreifen scheint.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1615-6722
    Keywords: Schlüsselwörter Osteoporose ; Frakturen ; Risikofaktoren ; Densitometrie ; Hypogonadimus ; Glucocorticoidtherapie ; Calcium ; Vitamin D ; Bisphosphonate ; Key Words Osteoporosis ; Fractures ; Densitometry ; Risk factors ; Hypogonadism ; Glucocorticoid therapy ; Calcium ; Vitamin D ; Bisphosphonates
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Abstract Background: Osteoporotic fractures occur frequently also in men. Epidemiologic data from Germany indicate that more than 900,000 men are affected by osteoporotic fractures. Diagnosis and therapy of male osteoporosis are hampered by a lack of clinical studies. Diagnosis: Risk factor analysis, conventional spine X-rays, bone densitometry and a limited number of serum and urine analyses contribute to the diagnosis of osteoporosis and the assessment of future fracture risk. Bone densitometry at the femoral neck is superior to measurements at the lumbar spine because of the high prevalence of degenerative changes at the lumbar spine in elderly men. Major risk factors for osteoporosis are hypogonadism, glucocorticoid therapy, hypercalciuria, gastrointestinal disease, and high alcohol consumption. In individual cases, bone histology or additional biochemical studies are needed to establish the cause of osteoporosis. Therapy: Calcium and vitamin D deficits should be substituted both in prevention and treatment of male osteoporosis. Testosterone replacement therapy is effective in hypogonadism. In primary osteoporosis and in corticosteroid-induced osteoporosis, bisphosphonates (cyclical etidronate, alendronate) and fluorides are therapeutic options. Conclusion: Important principles in the care of men with osteoporosis are the transfer of knowledge established for postmenopausel osteoporosis and the rigorous search for secondary osteoporosis aiming at treatment of the underlying cause.. Large prospective randomized trials aiming at the reduction of fracture rate in male osteoporosis are missing. They are urgently needed.
    Notes: Zusammenfassung Hintergrund: Epidemiologische Daten für Deutschland lassen darauf schließen, dass bei ¨ber 900 000 Männern eine manifeste Osteoporose mit Frakturen vorliegt. Diagnostik und Therapie bei diesen Patienten sind durch Datenmangel bei bisher unzureichenden Studien erheblich erschwert. Diagnostik: Die Diagnostik der Osteoporose des Mannes umfasst die Risikofaktoranalyse, die konventionelle Röntgendiagnostik der Wirbelsäule, die Densitometrie und ein Basislabor. Die Knochendichtemessung sollte bei älteren Männern bevorzugt am Schenkelhals durchgeführt werden, da an der Wirbelsäule die Messung durch häufige degenerative Veränderungen weniger zuverlässig ist. Wesentliche Risikofaktoren sind langfristige Glucocorticoidtherapie, Hypogonadismus, Hyperkalzurie, gastrointestinale Erkrankungen und Aklkoholabusus. In unklaren Fällen können eine gezielte ergänzende Laboruntersuchung und eine Knochenhistologie zur differentialdiagnostischen Einordnung erforderlich werden. Therapie: Sowohl in der Prävention der Osteoporose des Mannes als auch in der Basistherapie bei manifester Osteoporose sollten ein Calciumdefizit und ein Vitamin-D-Mangel ausgeglichen werden. Bei nachgewiesenem Hypogonadismus erfolgt eine Testosteronsubstitution. Bei der primären Osteoporose und bei corticosteroidinduzierter Osteoporose sind Bisphosphonate (zyklisches Etidronat, Alendronat) und Fluoride therapeutische Optionen. Schlussfolgerung: Wichtige Prinzipien in der Betreuung von Männern mit Osteoporose sind die Übernahme von Erfahrungen, die bei Frauen mit postmenopausaler Osteoporose gewonnen wurden, und die systematische Suche nach sekundären Osteoporoseformen mit dem Ziel einer kausalen Therapie. Große randomisierte Studien mit dem Ziel der Frakturreduktion fehlen für die Osteoporose des Mannes. Sie sind für die Zukunft dringlich zu fordern.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    ISSN: 1434-1948
    Keywords: Ruthenium ; Sulfur ligands ; Exchange reactions ; Chemistry ; General Chemistry
    Source: Wiley InterScience Backfile Collection 1832-2000
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Notes: In a quest for ruthenium complexes having [RuNS4] cores, a non-fluxional configuration, trans-thiolate donors, and exchangeable coligands L, [Ru(L)(‘pyS4’)] complexes have been synthesized [‘pyS4’2- = 2,6-bis(2-mercaptophenylthio)dimethylpyridine(2-)]. Treatment of [RuCl2(PPh3)3] with ‘pyS4’2- gave [Ru(PPh3)(‘pyS4’)] (1). Alkylation of 1 with excess MeI yielded [Ru(PPh3)(‘pyS4’-Me2)]I2 (2). [Ru(DMSO)(‘pyS4’)] (3) was obtained from [RuCl2(DMSO)4] and ‘pyS4’2-. The PPh3 or DMSO coligands in 1, 2, and 3 proved to be very inert to substitution. Only the DMSO could be displaced by CO under drastic conditions yielding [Ru(CO)(‘pyS4’)] (4). Treatment of [RuCl2(CH3CN)4] with ‘pyS4’2- yielded [Ru(‘pyS4’)]2 (5); in the presence of PEt3 or N2H4 mononuclear [Ru(PEt3)(‘pyS4’)] (6) and [Ru(N2H4)(‘pyS4’)] (7) were formed. Template alkylation of NBu4[Ru(NO)(S2C6H4)2] with 2,6-bis(tosyloxymethyl)pyridine gave [Ru(NO)(‘pyS4’)]Tos (8). Complex 8 proved to be the best suited precursor for L exchange reactions. Under reducing conditions, 8 releases its NO ligand and the resulting [Ru(‘pyS4’)] fragments can combine either with each other to give 5, or with PEt3 and N2H4 to yield 6 and 7, respectively. All complexes have been characterized by spectroscopic methods and elemental analysis; 1, 2, 3, and 4 have also been submitted to X-ray structure analysis.
    Additional Material: 2 Ill.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Weinheim : Wiley-Blackwell
    Berichte der deutschen chemischen Gesellschaft 2000 (2000), S. 271-279 
    ISSN: 1434-1948
    Keywords: Nickel complexes ; Palladium complexes ; S ligands ; Exchange reactions ; Azide ; Sulfinylimide ; Chemistry ; General Chemistry
    Source: Wiley InterScience Backfile Collection 1832-2000
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Notes: In order to obtain suitable precursors for nickel and palladium complexes that model the reactivity of the active sites of hydrogenases and CO dehydrogenases, a series of [M(L)(‘S3’)] complexes has been synthesized [M = NiII, PdII; ‘S3’2- = bis(2-mercaptophenyl)sulfide(2-)]. X-ray structure determinations of [Ni(‘S3’)]3 (1) and [Pd(‘S3’)]3 (2) have revealed that the [M(‘S3’)] fragments trimerize to give six-membered [MS]3 rings, which exhibit chair conformations with alternating MII centers and thiolate bridging atoms. Reactions of the parent complex [Ni(‘S3’)]3 (1) with nucleophiles L, such as thiolates SR- (R = tBu, Cy, Me, Ph), phosphanes PR3 (R = Cy, Ph), chloride, or azide, have been found to yield the corresponding anionic or neutral [Ni(L)(‘S3’)] complexes, which were isolated as (NBu4)[Ni(SR)(‘S3’)] [R = tBu (3), Cy (4), Me (5), Ph (6)], [Ni(PR3)(‘S3’)] [R = Cy (7), Ph (8)], (NBu4)[Ni(Cl)(‘S3’)] (9), and (NBu4)[Ni(N3)(‘S3’)] (10). When treated with Me3SiX, the StBu- ligand in (NBu4)[Ni(StBu)(‘S3’)] (3) was exchanged to give (NBu4)[Ni(X)(‘S3’)] [X = Cl- (9), N3- (10), NCS- (11), NSO- (12)]. The palladium complex [Pd(‘S3’)]3 (2) could also be cleaved with StBu-, but the resulting (NBu4)[Pd(StBu)(‘S3’)] (13) proved inert towards exchange reactions with Me3SiX. All the mononuclear complexes have been characterized by standard spectroscopic techniques and by elemental analysis. The molecular structures of 3, 4, 6, 7, 8, 9, and 13 have been determined by X-ray crystallography. The [MS3L] core geometries of all the complexes are non-planar, exhibiting a considerable tetrahedral distortion.
    Additional Material: 5 Ill.
    Type of Medium: Electronic Resource
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