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  • 11
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Mathematische Zeitschrift 223 (1996), S. 27-45 
    ISSN: 0025-5874
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Mathematics
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 12
    ISSN: 1437-160X
    Keywords: Chondroitin sulfate ; Chondroprotection ; Oral ; Osteoarthritis ; Bioavailability
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary Chondroitin sulfate was administered orally to six healthy volunteers, six patients with rheumatoid arthritis and six patients with osteoarthritis. Blood was collected at intervals before and after treatment and the glycosaminoglycan concentration was analyzed in serum using a sensitive assay based on the metachromatic reaction with 1,9-dimethylmethylene blue. The glycosaminoglycan concentration in serum before and after ingestion of chondroitin sulfate was statistically unchanged in all of the subjects studied. We suggest that chondroprotection by orally administered chondroitin sulfate is a biologically and pharmacologically unfounded theory. Any possible benefit to osteoarthritic patients after ingestion of chondroitin sulfate should be sought at the gastrointestinal rather than at the plasmatic or articular cartilage level.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 13
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 377 (1992), S. 295-299 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Halswirbelsäule ; Ventrale Spondylodese ; Komplikationen
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Our follow-up study of 175 cases of interbody fusion of the lower cervical spine was conducted to show the complications that occurred in our department with what is considered to be a tried and tested method. From 1976 to 1990, 175 patients were treated with this method. These 175 cases included 150 fractures and/or dislocations. The indications for surgery in the remaining 25 cases were tumors and metastases, inflammatory or degenerative diseases and chronic instabilities following laminectomy. The following complications were seen: 4 cases of infection, 3 postoperative redislocations, 2 cases of extensive loosening of metal, 1 unilateral lesion of the vertebral artery, 1 nonunion with plate fracture, 1 post-operative radicular disorder in an otherwise neurologically normal patient, and 1 secondary extension of the interbody fusion required after failure to recognize a two-segment lesion.
    Notes: Zusammenfassung Die retrospektive Analyse unserer 175 ventralen Spondylodesen der unteren Halswirbelsäule hat den Zweck, Gefahren aufzuzeigen, die bei dieser sehr bewährten Operationsmethode an unserer Klinik auftraten. Im Zeitraum von 1976–1990 wurden 175 Patienten nach dieser Technik operiert, darunter fanden wir 150 Frakturen, Luxationsfrakturen und diskoligamentäre Instabilitäten. In 25 Fällen bestand die Indikation aus Tumoren und Metastasen, entzündlichen oder degenerativen Erkrankungen und chronischen Instabilitäten bei Zustand nach Laminektomien. Der Häufigkeit nach traten folgende intra- und postoperative Komplikationen auf: 4 Infekte, 3 postoperative Redislokationen, 2 ausgedehnte Metallockerungen, 1 einseitige Läsion der A. vertebralis, 1 Pseudarthrose mit Plattenbruch, 1 postoperative radikuläre Störung und 1 sekundär notwendige Erweiterung der ventralen Spondylodese nach primär nicht erkannter Zweisegmentläsion.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 14
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 382 (1997), S. 25-28 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Schlüsselwörter Obere Brustwirbelsäule ; Instabile Frakturen ; Stabilisierung ; Key words Upper thoracic spine ; Unstable fractures ; Stabilization
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Abstract Unstable fractures of the upper thoracic spine are a therapeutic challenge because of the high rate of associated injuries and frequent occurrence of spinal cord lesions. This study focuses on the operative treatment of these injuries. We present nine patients with unstable injuries of the upper thoracic spine. According to the classification of Magerl et al., there are seven type C and two type B fractures. Eight patients had complete transverse lesions of the cord and one had no evidence of spinal cord injury. All patients presented associated injuries: nine patients had fractured ribs, three a fractured sternum and three a severe haemothorax. All underwent operative treatment: six posterior fusions only, two anterior interbody fusions only after thoractotomy owing to severe bleeding from ruptured intercostal arteries, and one a combined fusion after failure of posterior fusion. The treatment of these patients should be individualized, depending on the associated injuries, loss of blood owing to fractured spine and ruptured vessels and depending on the back pain resulting from an unstable thorax. In general, we prefer the posterior approach to unstable fractures of the upper thoracic spine.
    Notes: Zusammenfassung Instabile Frakturen der oberen Brustwirbelsäule sind wegen der hohen Inzidenz an Begleitverletzungen und Rückenmarkläsionen eine therapeutische Herausforderung. Diese Kasuistik konzentriert sich auf die operative Therapie solcher Verletzungen. Wir präsentieren 9 Patienten mit instabilen Verletzungen der oberen Brustwirbelsäule, nach der Einteilung von Magerl et al. handelt es sich um 7 Typ C- und 2 Typ B-Verletzungen. 8 Patienten hatten komplette Querschnittsläsionen, bei 1 Patient bestand eine unauffällige neurologische Situation. Alle Patienten wiesen Begleitverletzungen auf, 9 hatten Rippenfrakturen, 3 ein frakturiertes Sternum und 3 einen schweren Hämatothorax. Alle wurden operiert; 6 alleinige dorsale Fusionen, 2 alleinige ventrale Fusionen nach Thorakotomien wegen stark blutender rupturierter Interkostalarterien und eine kombinierte Fusion nach fehlgeschlagener posteriorer Stabilisierung wurden ausgeführt. Die Behandlung solcher Patienten sollte individuell gestaltet werden, abhängig von den Begleitverletzungen, vom Blutverlust aufgrund von frakturierten Rippen und rupturierten Gefäßen und vom Schmerz, verursacht durch einen instabilen Thorax. Im allgemeinen bevorzugen wir den dorsalen Zugang bei instabilen Verletzungen der Brustwirbelsäule.
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  • 15
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Lower leg fracture ; Unreamed tibial nail (UTN)
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Der unaufgebohrte Tibiamarknagel (UTN) vereinigt die Vorteile des Fixateur externe mit denen des Marknagels in der Behandlung der Unterschenkelfraktur [5]. In der Zeit von März 1992 bis März 1993 wurden 33 Frakturen (31 geschlossene and 2 offene) mit dem UTN stabilisiert. In 67% (22 Patienten) bestanden A1-, A2- and A3-Brüche gemäß der AO-Klassifikation. Sechsmal lag eine Mitbeteiligung des oberen Sprunggelenks vor. 27 Personen konnten durchschnittlich 6 Monate postoperativ nachuntersucht werden; 26 erzielten ein ausgezeichnetes klinisches Ergebnis. Die mittlere Konsolidierungszeit lag bei 12 bis 14 Wochen.
    Notes: Abstract The unreamed tibial nail (UTN) combines the advantages of the external fixator (preservation of the cortical blood supply) with that of conventional intramedullary nailing (closed system, high patient comfort, no pin problems) in the treatment of the lower leg fracture [5]. Within 1 year (III/92 to III/93) 31 closed and 2 open fractures were stabilised with UTN. In 67% (22 persons) we found fractures of the A1, A2 and A3 types according to the AO classification. In 6 patients there was a combined lesion with involvement of the ankle joint. A follow-up of 27 patients was done, extending to an average of 6 months postoperatively. The clinical and radiological results were excellent in 26; average fracture healing time was about 12–14 weeks.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 16
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 380 (1995), S. 203-206 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Magnetic resonance imaging ; Cervical spine ; Titanium implant
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Vorstellung von 10 Patienten, von denen sich 8 Rückenmarkschädigungen und 2 radikuläre Beeinträchtigungen im Rahmen von Dislokationsverletzungen der HWS zuzogen und die nach Stabilisierungsoperationen im Zeitraum von 2 Tagen bis 8 Monaten mittels MRT abgekldrt werden, verfolgt das Ziel, die Einsatz-und Aussagembglichkeiten dieser nicht-invasiven Methode darzustellen. Bei 2 Patienten mit schwerem Schädelhirntrauma konnte die Ursache für die Querschnittsläsion eindeutig einer Rückenmarkschädigung zugeordnet werden. Ebenso korrelierten schwere Binnenschäden des Rückenmarks, wie intramyeläre Hämatome oder Transsektionen, mit kompletten Querschnittsläsionen. Alleinige Rückenmarködeme traten mit einer inkompletten Querschnittsläsion auf. Die Beurteilung des Ruckenmarks nach postoperativer neurologischer Verschlechterung ermöglicht den Ausschluß einer Rückenmarkkompression als Ursache. Die MRT eignet sich auch zur lebenslangen Beurteilung von Rückenmark- und HWS-Veränderungen. Somit kann das Rückenmark mit der postoperativen MRT in Problemfällen und zur Prognoseerstellung herangezogen werden.
    Notes: Abstract We present the cases of ten patients who underwent postoperative magnetic resonance assessment after dislocation injuries of the cervical spine and treatment with anterior interbody fusion and titanium implants. Eight patients had spinal cord injuries and two had nerve root disorders. In two patients who had intracranial haematomas and dislocation fractures of the cervical spine, MRI proved useful for identification of parenchymal spinal cord injuries as the reason for transverse lesions. Severe MR findings of the parenchymal spinal cord injuries (haematoma or transection) correlated with complete transverse lesions (4 patients) and oedema of the spinal cord, with incomplete transverse lesions (3 patients). MR enables us to examine the spinal cord after operations to ensure that correct spinal cord decompression has been achieved (3 patients). MRI is useful for detecting disc protrusion or chronic spinal stenosis in patients with titanium implants. All in all, MRI is an important modality in the evaluation of the posttraumatic cervical spine.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 17
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Hyperextension injury ; Lower cervical spine ; Magnetic resonance imaging
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Kasuistik beinhaltet 5 Patienten mit Hyperextensionsverletzungen der unteren Halswirbelsäule (HWS). Die dorsale Instabilität in einem Bewegungssegment war im HWS-Röntgen nicht eindeutig zu verifizieren. Die Funktionsaufnahmen zeigten 4mal eine leichte Retrospondylolisthesis von 2 mm and 1mal eine mäßige Erweiterung des Zwischenwirbelraums. Die Mangnetresonanztomographie (MRT) erbrachte bei allen 5 Patienten durch den Nachweis eines ausgeprägten Diskusprolapes, zusätzlich bei 2 Patienten durch die Darstellung eines intramyelären Hämatoms and bei 1 Patienten durch das Auftreten eines Rückenmark(RM)-Ödems, indirekte Hinweise auf ein dorsal instabiles Bewegungssegment.
    Notes: Abstract Five patients with hyperextension injuries and dorsally instable motion segments are presented. In the diagnosis of posterior instabilities plain roentgenograms demonstrated no characteristic signs of an injured cervical spine. Flexion and extension views detected a mild degree (2 mm) of retrospondylolisthesis in four cases and a widened disc space in one case. In all five patients the MR findings that made use suspect a posterior unstable motion segment were disc protrusions; in addition, in two patients these was hemorrhage in the spinal cord and in one patient cord edema.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 18
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Trauma ; Wundheilung ; Granulozytenfunktion
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Es wurde die Trauma-bedingte Auswirkung auf Migrationsparameter neutrophiler Granulozyten (PMN) und auf die PMN-Elastase-Freisetzung untersucht, mit dem Ziel, eine akute Entzündungsreaktion von Anbeginn an bis zur Erholungsphase im Verlauf zu kontrollieren. 15 Patienten, die sich einem unfallchirurgischen Eingriff, gefolgt von blander Wundheilung, unterzogen, dienten als Entzündungsmodell. Die Erfassung des PMN-Aktivierungsgrads erfolgte im Vollblut durch Messung ihrer Migrationsbereitschaft (TMI) und ihres Eindringvermögens (DC) in ein Membranfiltersystem, welches ein Chemotaxindepot (FMLP) beinhaltete. Kontrollkammern waren FMLP-frei und charakterisierten die Spontanmigration. Bei der gesunden Kontrollgruppe (n=64) nahm die Zahl der ins Filtersystem eingedrungenen PMN kontinuierlich von der oberflächlichsten bis zur tiefsten Schicht ab. FMLP beeinflußte die Mobilisierungsrßte der vom Blut ins Filtersystem eingewanderten PMN nicht, aber jene Zellen, die wanderten, drangen tiefer vor (p 〈 0.05). Nach dem Tauma war die spontane und FMLP-stimulierte DC erhöht (p〈0.05). Es war eine Tendenz, die PMN-Migrationsaktivität episodisch zu hemmen, bemerkbar. Eine Depression der unspezifischen Immunfunktion (niedrige TMI-Werte) fanden sich am 3. (p 〈 0.0001) und 12. postoperativen Tag (p 〈 0.01). Es bestand keine Korrelation zwischen den Migrationsparametern und dem Entzündungsmarker PMN-Elastase. Vorläufige Ergebnisse deuten darauf hin, daß die Analyse von PMN-Migrationsparametern im Vollblut-membranfilterassay ein wertvolles Attribut in der Verlaufskontrolle Trauma-assoziierter immunologischer Veränderungen repräsentieren könnte.
    Notes: Abstract We examined the effects of trauma on polymorphonuclear leucocyte (PMN) migratory parameters and PMN elastase release, with the aim of tracing an acute inflammatory reaction from its very beginning to the phase of recovery. Fifteen patients who underwent monotrauma surgery, followed by uneventful healing, served as inflammation model. PMN activation was studied by measuring their readiness to migrate (TMI) and their penetration potency (DC) in a whole blood membrane filter device, in which a chemoattractant depot (FMLP) was integrated. Control chambers lacking FMLP provided parameters of the spontaneous migration. In healthy controls (n = 64), the numbers of invading PMNs decreased continuously from the outermost layer towards the interior of the filter device. FMLP did not influence the mobilization rate of PMNs immigrant from the blood into the filter, but those cells that did migrate penetrated deeper (P 〈 0.05). After trauma, the spontaneous and FMLP-stimulated DC was increased (P〈0.05). Trauma also tended to inhibit PMN migratory activity episodically; depression of the unspecific immune function (low TMI values) was found on the 3rd (P〈0.0001) and 12th (P〈0.01) postsurgical days. There was no correlation between the migratory parameters and the inflammation parameter, PMN elastase release. Preliminary results indicate that analyses of PMN migratory parameters by a whole blood membrane filter assay could provide a valuable adjunct in monitoring trauma-associated immunologic changes.
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  • 19
    ISSN: 1434-3916
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract In a study of the clinical importance of polymorphonuclear granulocytes (PMN) for the monitoring of wound healing we investigated the postsurgical course of nine patients all of whom had undergone trauma surgery and had no wound complications. The “stimulated random PMN locomotion” was evaluated by a new migration filter device which preserves the cells in their genuine priming state, simulating in vivo conditions. The percentage of all activated PMN, expressed by the total migration index (TMI) reflected the highest median immediately after surgery (z max = 30.1 %) and dropped to the lowest value on day 13 (z max = 13.9%). The mean invasion depth (T/2) of the cells along the migration distance into the filter showed only slight variations over time. The neutrophil migration activity (NMA), described by T/2 and TMI, behaved in a similar way to TMI. In studying physiological healing, preliminary results indate that TMI, which expresses PMN activation, is an efficient tool in the postoperative monitoring of patients, and might in the future serve as a basis for an early warning system for wound healing complications.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 20
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of orthopaedic and trauma surgery 113 (1994), S. 244-247 
    ISSN: 1434-3916
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract Many unstable fractures and fracture dislocations of the lower thoracic and the lumbar spine are treated operatively. Internal fixation is mostly done via a posterior approach, anchoring the screws in the pedicles of the vertebrae. In the Traumatology Section of the Department of Surgery, Graz University, three different implantation systems have been employed in recent years. Sixty of all the patients operated on were available for follow-up an average of 36 months after operation. We compared them with respect to type of implant, paying special attention to any loss of reduction.
    Type of Medium: Electronic Resource
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