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  • 1
    ISSN: 1434-3916
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract In a study of the clinical importance of polymorphonuclear granulocytes (PMN) for the monitoring of wound healing we investigated the postsurgical course of nine patients all of whom had undergone trauma surgery and had no wound complications. The “stimulated random PMN locomotion” was evaluated by a new migration filter device which preserves the cells in their genuine priming state, simulating in vivo conditions. The percentage of all activated PMN, expressed by the total migration index (TMI) reflected the highest median immediately after surgery (z max = 30.1 %) and dropped to the lowest value on day 13 (z max = 13.9%). The mean invasion depth (T/2) of the cells along the migration distance into the filter showed only slight variations over time. The neutrophil migration activity (NMA), described by T/2 and TMI, behaved in a similar way to TMI. In studying physiological healing, preliminary results indate that TMI, which expresses PMN activation, is an efficient tool in the postoperative monitoring of patients, and might in the future serve as a basis for an early warning system for wound healing complications.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of orthopaedic and trauma surgery 113 (1994), S. 244-247 
    ISSN: 1434-3916
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract Many unstable fractures and fracture dislocations of the lower thoracic and the lumbar spine are treated operatively. Internal fixation is mostly done via a posterior approach, anchoring the screws in the pedicles of the vertebrae. In the Traumatology Section of the Department of Surgery, Graz University, three different implantation systems have been employed in recent years. Sixty of all the patients operated on were available for follow-up an average of 36 months after operation. We compared them with respect to type of implant, paying special attention to any loss of reduction.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 377 (1992), S. 295-299 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Halswirbelsäule ; Ventrale Spondylodese ; Komplikationen
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Our follow-up study of 175 cases of interbody fusion of the lower cervical spine was conducted to show the complications that occurred in our department with what is considered to be a tried and tested method. From 1976 to 1990, 175 patients were treated with this method. These 175 cases included 150 fractures and/or dislocations. The indications for surgery in the remaining 25 cases were tumors and metastases, inflammatory or degenerative diseases and chronic instabilities following laminectomy. The following complications were seen: 4 cases of infection, 3 postoperative redislocations, 2 cases of extensive loosening of metal, 1 unilateral lesion of the vertebral artery, 1 nonunion with plate fracture, 1 post-operative radicular disorder in an otherwise neurologically normal patient, and 1 secondary extension of the interbody fusion required after failure to recognize a two-segment lesion.
    Notes: Zusammenfassung Die retrospektive Analyse unserer 175 ventralen Spondylodesen der unteren Halswirbelsäule hat den Zweck, Gefahren aufzuzeigen, die bei dieser sehr bewährten Operationsmethode an unserer Klinik auftraten. Im Zeitraum von 1976–1990 wurden 175 Patienten nach dieser Technik operiert, darunter fanden wir 150 Frakturen, Luxationsfrakturen und diskoligamentäre Instabilitäten. In 25 Fällen bestand die Indikation aus Tumoren und Metastasen, entzündlichen oder degenerativen Erkrankungen und chronischen Instabilitäten bei Zustand nach Laminektomien. Der Häufigkeit nach traten folgende intra- und postoperative Komplikationen auf: 4 Infekte, 3 postoperative Redislokationen, 2 ausgedehnte Metallockerungen, 1 einseitige Läsion der A. vertebralis, 1 Pseudarthrose mit Plattenbruch, 1 postoperative radikuläre Störung und 1 sekundär notwendige Erweiterung der ventralen Spondylodese nach primär nicht erkannter Zweisegmentläsion.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Hyperextension injury ; Lower cervical spine ; Magnetic resonance imaging
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Kasuistik beinhaltet 5 Patienten mit Hyperextensionsverletzungen der unteren Halswirbelsäule (HWS). Die dorsale Instabilität in einem Bewegungssegment war im HWS-Röntgen nicht eindeutig zu verifizieren. Die Funktionsaufnahmen zeigten 4mal eine leichte Retrospondylolisthesis von 2 mm and 1mal eine mäßige Erweiterung des Zwischenwirbelraums. Die Mangnetresonanztomographie (MRT) erbrachte bei allen 5 Patienten durch den Nachweis eines ausgeprägten Diskusprolapes, zusätzlich bei 2 Patienten durch die Darstellung eines intramyelären Hämatoms and bei 1 Patienten durch das Auftreten eines Rückenmark(RM)-Ödems, indirekte Hinweise auf ein dorsal instabiles Bewegungssegment.
    Notes: Abstract Five patients with hyperextension injuries and dorsally instable motion segments are presented. In the diagnosis of posterior instabilities plain roentgenograms demonstrated no characteristic signs of an injured cervical spine. Flexion and extension views detected a mild degree (2 mm) of retrospondylolisthesis in four cases and a widened disc space in one case. In all five patients the MR findings that made use suspect a posterior unstable motion segment were disc protrusions; in addition, in two patients these was hemorrhage in the spinal cord and in one patient cord edema.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 380 (1995), S. 203-206 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Magnetic resonance imaging ; Cervical spine ; Titanium implant
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Vorstellung von 10 Patienten, von denen sich 8 Rückenmarkschädigungen und 2 radikuläre Beeinträchtigungen im Rahmen von Dislokationsverletzungen der HWS zuzogen und die nach Stabilisierungsoperationen im Zeitraum von 2 Tagen bis 8 Monaten mittels MRT abgekldrt werden, verfolgt das Ziel, die Einsatz-und Aussagembglichkeiten dieser nicht-invasiven Methode darzustellen. Bei 2 Patienten mit schwerem Schädelhirntrauma konnte die Ursache für die Querschnittsläsion eindeutig einer Rückenmarkschädigung zugeordnet werden. Ebenso korrelierten schwere Binnenschäden des Rückenmarks, wie intramyeläre Hämatome oder Transsektionen, mit kompletten Querschnittsläsionen. Alleinige Rückenmarködeme traten mit einer inkompletten Querschnittsläsion auf. Die Beurteilung des Ruckenmarks nach postoperativer neurologischer Verschlechterung ermöglicht den Ausschluß einer Rückenmarkkompression als Ursache. Die MRT eignet sich auch zur lebenslangen Beurteilung von Rückenmark- und HWS-Veränderungen. Somit kann das Rückenmark mit der postoperativen MRT in Problemfällen und zur Prognoseerstellung herangezogen werden.
    Notes: Abstract We present the cases of ten patients who underwent postoperative magnetic resonance assessment after dislocation injuries of the cervical spine and treatment with anterior interbody fusion and titanium implants. Eight patients had spinal cord injuries and two had nerve root disorders. In two patients who had intracranial haematomas and dislocation fractures of the cervical spine, MRI proved useful for identification of parenchymal spinal cord injuries as the reason for transverse lesions. Severe MR findings of the parenchymal spinal cord injuries (haematoma or transection) correlated with complete transverse lesions (4 patients) and oedema of the spinal cord, with incomplete transverse lesions (3 patients). MR enables us to examine the spinal cord after operations to ensure that correct spinal cord decompression has been achieved (3 patients). MRI is useful for detecting disc protrusion or chronic spinal stenosis in patients with titanium implants. All in all, MRI is an important modality in the evaluation of the posttraumatic cervical spine.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 382 (1997), S. 25-28 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Schlüsselwörter Obere Brustwirbelsäule ; Instabile Frakturen ; Stabilisierung ; Key words Upper thoracic spine ; Unstable fractures ; Stabilization
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Abstract Unstable fractures of the upper thoracic spine are a therapeutic challenge because of the high rate of associated injuries and frequent occurrence of spinal cord lesions. This study focuses on the operative treatment of these injuries. We present nine patients with unstable injuries of the upper thoracic spine. According to the classification of Magerl et al., there are seven type C and two type B fractures. Eight patients had complete transverse lesions of the cord and one had no evidence of spinal cord injury. All patients presented associated injuries: nine patients had fractured ribs, three a fractured sternum and three a severe haemothorax. All underwent operative treatment: six posterior fusions only, two anterior interbody fusions only after thoractotomy owing to severe bleeding from ruptured intercostal arteries, and one a combined fusion after failure of posterior fusion. The treatment of these patients should be individualized, depending on the associated injuries, loss of blood owing to fractured spine and ruptured vessels and depending on the back pain resulting from an unstable thorax. In general, we prefer the posterior approach to unstable fractures of the upper thoracic spine.
    Notes: Zusammenfassung Instabile Frakturen der oberen Brustwirbelsäule sind wegen der hohen Inzidenz an Begleitverletzungen und Rückenmarkläsionen eine therapeutische Herausforderung. Diese Kasuistik konzentriert sich auf die operative Therapie solcher Verletzungen. Wir präsentieren 9 Patienten mit instabilen Verletzungen der oberen Brustwirbelsäule, nach der Einteilung von Magerl et al. handelt es sich um 7 Typ C- und 2 Typ B-Verletzungen. 8 Patienten hatten komplette Querschnittsläsionen, bei 1 Patient bestand eine unauffällige neurologische Situation. Alle Patienten wiesen Begleitverletzungen auf, 9 hatten Rippenfrakturen, 3 ein frakturiertes Sternum und 3 einen schweren Hämatothorax. Alle wurden operiert; 6 alleinige dorsale Fusionen, 2 alleinige ventrale Fusionen nach Thorakotomien wegen stark blutender rupturierter Interkostalarterien und eine kombinierte Fusion nach fehlgeschlagener posteriorer Stabilisierung wurden ausgeführt. Die Behandlung solcher Patienten sollte individuell gestaltet werden, abhängig von den Begleitverletzungen, vom Blutverlust aufgrund von frakturierten Rippen und rupturierten Gefäßen und vom Schmerz, verursacht durch einen instabilen Thorax. Im allgemeinen bevorzugen wir den dorsalen Zugang bei instabilen Verletzungen der Brustwirbelsäule.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 378 (1993), S. 136-138 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Zervikale Rückenmarkverletzung ; Magnetresonanztomographie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Das Ziel dieses Kasuistik ist es, anhand von 4 Fallbeispielen zervikaler Rückenmarkverletzungen die möglichen therapeutischen Konsequenzen zu erläutern, die sich aus der Magnetresonanztomographie ergeben. Die neurologischen Defizite wurden nach der 5stufigen Frankel-Klassifikation eingeteilt. Bei 3 Verletzten wurden intramedulläre Hämatome dargestellt, wobei zusätzlich eine Kompression von außen in Form eines Knochenfragments und einmal ein epidurales Hämatom ohne Kompression bestanden. Ein Patient wurde wegen neurologischer Ausfälle von einem auswärtigen Krankenhaus direkt der Magnetresonanztomographie zugewiesen, wobei sich als Ursache eine Spinalkanalstenose bei einer Berstungsfraktur zeigte. Therapeutisch war 2mal eine Rückenmarkdekompression mit ventraler Spondylodese und einmal die Montage eines Halofixateurs erforderlich. Bei einem Patienten konnte aufgrund der Magnetresonanztomographie auf jegliche chirurgische Intervention verzichtet wurden.
    Notes: Abstract We report the value of magnetic resonance imaging (MRI) in the assessment of cervical spine injuries with neurological deficit and the implications such information might have in the management of acute spinal cord injuries. Four cases are presented that were neurologically classified according to the 5-step Frankel scale. Three patients presented with an intramedullary hemorrhage. One of these patients showed additional mild compression of the spinal cord due to a retropulsed bony fragment, and one an epidural hematoma without any evidence of spinal cord compression. The fourth patient had compression of the spinal cord secondary to bony fragments from a burst fracture. We carried out two decompressions of the spinal cord by removing the disc and bony fragments. In addition, we performed two interbody fusions. In one patient we applied a halo vest, and in one case surgical intervention was not necessary after MRI assessment.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: VSP ; Transpedicular stabilization ; Rigid screw-plate system ; Comparison with other implants
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Das Variable-Screw-Placement-(VSP)-System nach Steffee wurde erstmals 1982 in der orthopädischen Chirurgie angewandt. Diese winkelstabile Platten-Schrauben-Kombination fand in den letzten Jahren auch in der Unfallchirurgie zunehmend Verwendung. In den Jahren 1989 bis 1991 wurden an der Universitätsklinik fur Chirurgie Graz, Department für Unfallchirurgie, 20 Patienten mit diesem Implantat versorgt und das Metall wurde bereits bei 15 dieser Patienten nach durchschnittlich einem Jahr wieder entfernt. Spätresulta-te und vergleichende Ergebnisse mit anderen Implantaten werden vorgestellt.
    Notes: Abstract The variable screw placement (VSP) system was first used in orthopaedic surgery. In recent years, this rigid screw-plate system has been implanted with increasing frequency in patients with traumatic instabilities of the thoracolumbar spine. At the University Hospital in Graz, 20 patients have been operated on in the Department of Surgery using this system, and 15 of them have been followed up some months after the hardware removal. The results are compared with those achieved in patients whose instabilities were stabilized with other implants.
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  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 375 (1990), S. 347-350 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Power-driven staples ; Correct application ; Progress in bone-fixation
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Knochenklammerung mit Hilfe von Staples, welche über ein spezielles druckluftgetriebenes Hammersystem in den Knochen eingeschlagen werden, erweist sich bei richtiger Handhabung als wesentliche Verbesserung der Technik, da durch die maschinelle Implantation ein exakter Sitz der Klammer erreicht wird. Seit 1. 1. 1988 wurde these Methode bei insgesamt 43 Patienten mit gutem Erfolg bei relativ geringer Komplikationsrate verwendet.
    Notes: Summary Fixation with staples, which are driven into the bone by a special air-driven gun, provides a technical improvement over a hand-held device. Correct handling of the staple gun gives exact seating and placement into bone. Since January 1, 1988, this method has been used in 43 patients with good results and few complications.
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  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Knee surgery, sports traumatology, arthroscopy 1 (1993), S. 76-79 
    ISSN: 1433-7347
    Keywords: Laser flowmetry ; Arthroscopic measurement ; Microcirculation ; Blood cell flux ; Laser-Flowmetrie ; Mikrozirkulation ; Arthroskopische Messung ; Vorderes Kreuzband
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine , Sports Science
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Laser-Doppler-Flowmetrie gestattet den Nachweis der Durchblutung im mikrokapillären Bereich von Strukturen unter in vivo-Bedingungen. Wir verwendeten das Lasergerät der Firma Perimed (Schweden) und eine Spezialsonde um die kapilläre Durchblutung des vorderen Kreuzbandes während eines arthroskopischen Eingriffs nachzuweisen. Dabei erhält man Meßwerte in Millivolt, welche relativer Natur sind, ein absoluter Wert der Kapillardurchblutung in Volumen pro Zeiteinheit kann dadurch nich bestimmt werden. Unter standardisierten Bedingungen erfolgte bei 11 Patienten die Durchblutungsmessung und simultane Aufzeichnung auf einem 2-Kanal-Schreiber. In allen Fällen konnten herzsynchrone Pulsationen der kapillären Durchblutung des vorderen Kreuzbandes an 3 Meßpunkten nachgewiesen werden, welche bei Schließen der Blutsperre zur Gänze verschwanden. Wir fanden eine große individuelle Schwankungsbreite der sogenannten Blood-Cell-Flux-Werte von 30 mV bis 620 mV. Die Höhe der herzsynchronen Pulsationen schwankte zwischen 20 mV und 240 mV. Zwischen den einzelnen Meßpunkten oder zwischen den Fluxwerten und der Höhe der Pulsationen konnte nur ein vager Zusammenhang in der linearen Regressionsanalyse gefunden werden, kein Zusammenhang war zwischen den Fluxwerten und dem Blutdruck bzw. dem roten Blutbild nachzuweisen.
    Notes: Abstract Laser Doppler flowmetry permits observation of circulation in the microcapillary regions of structures under in vivo conditions. We used a laser device manufactured by the Swedish company Perimed and a special probe to observe the capillary circulation in the anterior cruciate ligament during arthroscopic surgery. This produces measured values in millivolts: these values are relative in nature and cannot be used to determine an absolute value for capillary circulation by volume per unit time. Under standardized conditions, circulation measurements and simultaneous recordings with a twochannel recorder were made from 11 patients. In all cases, pulsations of the capillary circulation synchronous with the heart beat could be seen on three measuring points on the anterior cruciate ligament; these disappeared upon complete deprivation of blood supply. We found a large individual range of variation in the so-called blood cell flux values from 30 to 620mV. The magnitude of the heart-synchronous pulsations ranged between 20 and 240 mV. Only vague linear relationships were found (a) between the individual measuring points and (b) between the flux values and the magnitude of pulsation; there was no relationship between the flux values and blood pressure and/or red blood count (erythrocyte count, hemoglobin, hematocrit).
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