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  • 1
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Oxford, UK : Blackwell Publishing Ltd
    Pacing and clinical electrophysiology 21 (1998), S. 0 
    ISSN: 1540-8159
    Quelle: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Thema: Medizin
    Notizen: DDD pacemakers differ considerably in device specific extents of AV delay (AVD) programmability. To demonstrate the requirements of a mean DDD pacemaker patient population optimal AVDs in 200 DDD pacemaker patients (age 8 to 91 years) were estimated by left atrial electrography. The results should help to define an AVD programmability standard. Left atrial electrograms were recorded via a bipolar filtered esophageal lead. The method aims on adjusting the left atrial electrogram to 70 ms prior to the ventricular spike, both during VDD and DDD operation of the pacemaker. In atrial sensed stimulation the optimal AVD varied from 40 to 205 ms (100.5 ± 24.5 ms) and in atrial paced stimulation from 85 to 245 ms (169.1 ±24.5 ms). The difference of the mean values is statistically significant (p 〈 0.001). The difference between both values in the individual patient, the individual AVD correction time, varied from 0 to 170 ms (68.7 ± 26.6 ms). Thus, from our findings requirements on AV delay programmability standard can be derived: AVDs (1) should have a range from 40 to 250 ms, (2) should be independently programmable during atrial sensed and atrial paced operation, ami (3) should provide as nominal settings 100 ms for atrial sensed and 170 ms for atrial paced stimulation.
    Materialart: Digitale Medien
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  • 2
    ISSN: 1365-2958
    Quelle: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Thema: Biologie , Medizin
    Notizen: We have analysed the capacity of the 11 phase-variable, opacity-associated (Opa) proteins encoded by Neisseria gonorrhoeae MS11 to mediate traversal across polarized monolayers of the human colonic carcinoma T84 cell line. Gonococci expressing either the heparan sulphate proteoglycan (HSPG) binding Opa protein (Opa50) or no Opa protein (Opa−) did not interact with the apical pole of T84 monolayers, whereas the 10 variant Opa proteins previously shown to bind CD66 receptors were found to mediate efficient gonococcal adherence and transepithelial traversal. Consistent with this, T84 cells were shown by reverse transcriptase–polymerase chain reaction (RT–PCR) and immunoblotting to co-express CD66a (BGP), CD66c (NCA) and CD66e (CEA). The recruitment of CD66 receptors by Opa-expressing gonococci indicates their involvement in mediating adherence to the surface of T84 cells, and these bacterial interactions could be inhibited completely using polyclonal antibodies cross-reacting with all of the CD66 proteins co-expressed on T84 cells. Consistent results were obtained when Opa proteins were expressed in Escherichia coli, suggesting that the Opa–CD66 interaction is sufficient to mediate bacterial traversal. Transcytosis of Opa-expressing N. gonorrhoeae or E. coli did not disrupt the barrier function of infected monolayers, as indicated by a sustained transepithelial electrical resistance (TEER) throughout the course of infection, and confocal laser scanning and electron microscopy both suggest a transcellular rather than a paracellular route of traversal across the monolayers. Parallels between the results seen here and previous work done with organ cultures confirm that T84 monolayers provide a valid model for studying neisserial interactions with the mucosal surface, and suggest that CD66 receptors contribute to this process in vivo.
    Materialart: Digitale Medien
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  • 3
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Springer
    Archives of gynecology and obstetrics 257 (1995), S. 602-606 
    ISSN: 1432-0711
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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  • 4
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Springer
    Herzschrittmachertherapie & Elektrophysiologie 10 (1999), S. S034 
    ISSN: 1435-1544
    Schlagwort(e): Key words Antiarrhythmic therapy – cardiothoracic surgery – atrial fibrillation ; Schlüsselwörter Antiarrhythmische Therapie ; Kardiochirurgie ; Vorhofflimmern
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Beschreibung / Inhaltsverzeichnis: Hintergrund: Häufigste Arrhythmie im Zusammenhang mit kardiochirurgischen Eingriffen ist das postoperative Vorhofflimmern einschließlich verwandter atrialer Rhythmusstörungen. Da zunehmend ältere Patienten kardiochirurgisch behandelt werden, hat das Interesse an dieser Arrhythmieform mit noch einigen ungeklärten Fragen wieder zugenommen. Ziel und Methode: Darstellung des derzeitigen Kenntnisstandes zum postoperativen Vorhofflimmern unter Berücksichtigung neuerer Literaturmitteilungen. Ergebnisse: In der Regel ist postoperatives Vorhofflimmern vorübergehend, selbstendend und gutartig. Im Falle seines Auftretens sind aber Morbidität, Mortalität und Behandlungskosten höher. Andererseits nimmt das postoperative Vorhofflimmern seinerseits einen ungünstigen Einfluß auf Morbidität und Mortalität. Seine Pathogenese ist multifaktoriell. Eine generelle Prävention kann derzeit nicht empfohlen werden, ist aber in Zukunft denkbar. Die in der Regel nur temporär erforderlichen therapeutischen Überlegungen zu Frequenzkontrolle, Thromboembolieprophylaxe und Rhythmuskontrolle richten sich nach der klinischen Verlaufsform. Schlußfolgerungen: Im Interesse einer Reduktion der Gesamtkomplikationsrate in der Kardiochirurgie bedarf auch das postoperative Vorhofflimmern einer besonderen Aufmerksamkeit.
    Notizen: Background: Atrial fibrillation and related arrhythmias are common after cardiac surgery. As more and more elderly patients are operated on for cardiac diseases, the interest in this arrhythmia is growing again. There are some unresolved problems of this complication. Aims and methods: Reevaluation of atrial fibrillation after cardiac surgery by review of recent literature. Results: Usually postsurgical atrial fibrillation is transient, self-limiting, and benign. Nevertheless, among patients affected by this arrhythmia, morbidity, mortality and costs by hospital stay are higher than without this complication. In addition, postsurgical atrial fibrillation can increase morbidity and mortality by itself. Pathogenesis is multifactorial. Today, general recommendations for prevention of atrial fibrillation following surgery do not exist but may be developed in the future. According to the clinical course, therapy has to consider ventricular rate control, prevention of thromboembolic events, and rhythm control. Usually therapy is restricted to the postoperative time. Conclusions: Atrial fibrillation after cardiothoracic surgery has to be respected in order to minimize overall complication rate.
    Materialart: Digitale Medien
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  • 5
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Springer
    International journal of legal medicine 18 (1932), S. 42-45 
    ISSN: 1437-1596
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin , Rechtswissenschaft
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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  • 6
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Springer
    International journal of legal medicine 18 (1932), S. 254-256 
    ISSN: 1437-1596
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin , Rechtswissenschaft
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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  • 7
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Springer
    Der Internist 39 (1998), S. 38-45 
    ISSN: 1432-1289
    Schlagwort(e): Schlüsselwörter Azetylsalizylsäure ; Antikoagulation ; Embolie ; arterielle ; Tachyarrhythmien ; supraventrikuläre ; Vorhofflimmern
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Notizen: Zum Thema Als begleitende Präventionsmaßnahme im Hinblick auf das Thromboembolie-Risiko hat sich die Antikoagulation neben der medikamentösen antiarrhythmischen Behandlung supraventrikulärer Tachyarrhythmien bewährt. Grundlage dafür sind mehrere seit 1989 publizierte Studien zur Primär- bzw. Sekundärprävention arterieller Embolien bei Vorhofflimmern. Über die Ergebnisse und die daraus abgeleiteten differenzierten Therapieempfehlungen in Abhängigkeit von den klinischen Verlaufsformen supraventrikulärer Tachyarrhythmien wird hier eingehend referiert. Unbestritten ist die prinzipielle Überlegenheit einer oralen Antikoagulation bei supraventrikulären Tachyarrhythmien, besonders beim Vorhofflimmern. Das gilt auch im Vergleich mit der Embolieprophylaxe durch ASS. Nicht außer Betracht bleiben darf aber das mit der Cumaringabe verbundene Blutungsrisiko. Darauf sei ausdrücklich hingewiesen, da dieses in der ambulanten Praxis, also außerhalb von Studienbedingungen, sicher einen anderen Stellenwert hat. Gründe dafür dürften höhere Komorbitität, höheres Lebensalter der Patienten und möglicherweise auch eine weniger exakte Überwachung der Antikoagulation sein.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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  • 8
    ISSN: 0178-515X
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Werkstoffwissenschaften, Fertigungsverfahren, Fertigung
    Notizen: Abstract The recovery of recombinant proteins includes a purification process that has to be compressed to a minimum of steps in order to get high yields with a low cost expenditure. A selective liberation of recombinant proteins by cell permeabilization leads to both a high product purity just in the beginning of the recovery process and to a simplification of the cell residue separation compared to the mechanical cell disruption. In case of the purification of the bacterial plasminogen activator Staphylokinase from E. coli cells, yields of 82% with a purity of 46% were attained by utilization of permeabilization by biomass freezing, resuspension in a Tris/EDTA-buffer and following micro-diafiltration. A recovery process without interruption (freezing) is possible due to the addition of guanidine-HCl and Triton X100 to the buffer. These methods were developed on a laboratory-scale.
    Materialart: Digitale Medien
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  • 9
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Springer
    International journal of legal medicine 20 (1933), S. 51-55 
    ISSN: 1437-1596
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin , Rechtswissenschaft
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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  • 10
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Springer
    International journal of legal medicine 23 (1934), S. 126-131 
    ISSN: 1437-1596
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin , Rechtswissenschaft
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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