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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Schmerz 10 (1996), S. 135-139 
    ISSN: 1432-2129
    Keywords: Schlüsselwörter Akuter Kopf- schmerz ; Subarachnoidalblutung ; Meningitis ; Migräne ; CT ; MRT ; EEG ; Key words Headache ; Subarachnoidal hemorrhage ; Meningitis ; CT ; MRT ; EEG
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Abstract First time experienced severe headache combined with fever or meningism requires immediate evaluation by computer tomography (CT) to exclude subarachnoidal or cerebral hemorrhage, hydrocephalus or a tumor. If CT is normal,lumbar puncture must be performed to exclude meningitis and meningoencephalitis. Chronic or chronic recurrent headache without focal neurological deficits does not require EEG or CT. CT must be performed if the headache characteristics change or if the headache is combined with neurological deficits.
    Notes: Zusammenfassung Ein erstmals akut einsetzender heftiger Kopfschmerz insbesondere mit Meningismus oder Fieber bedarf einer sofortigen Abklärung mit Hilfe von Computertomographie (CT, Ausschluß Subarachnoidalblutung, Blutung, Hydrozephalus, Tumor) und im Falle eines Normalbefundes einer Liquorpunktion (Ausschluß Meningitis, Meningoenzephalitis). Bei chronisch rezidivierenden oder chronischen Kopfschmerzen ohne neurologische Ausfälle und ohne psychopathologische Auffälligkeiten sind technische Zusatzuntersuchungen entbehrlich. Hier stützt sich die Diagnose auf Anamnese und sorgfältige klinische Untersuchung. Ein CT ist nur dann erforderlich, wenn sich der Charakter der Kopfschmerzen eindeutig ändert oder wenn die Kopfschmerzen mit persistierenden neurologi- schen Herdsymptomen einher- gehen.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of neurology 246 (1999), S. 515-519 
    ISSN: 1432-1459
    Keywords: Key words Migraine attack ; 5-HT1B/1D agonists ; Analgesics ; Ergotamine
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract Migraine is a paroxysmal disorder characterized by attacks of headache, nausea, vomiting, photophobia, phonophobia, and malaise. This review summarizes new treatment options for therapy of the acute attack. Mild or moderate migraine attacks are treated with antiemetics followed by analgesics such as aspirin, paracetamol, nonsteroidal anti-inflammatory drugs, or antiemetics combined with ergotamine or dihydroergotamine. Sumatriptan, a specific serotonin (5-HT)1B/D agonist is used when attacks do not respond to ergotamine, or when intolerable side effects occur. The new migraine drugs zolmitriptan, naratriptan, rizatriptan, and eletriptan differ slightly in their pharmacological profiles, which translates into minor differences in efficacy, headache recurrence, and side effects. New drugs in migraine prophylaxis include cyclandelate, valproic acid and magnesium.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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