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    ISSN: 1433-0458
    Keywords: Schlüsselwörter Hörscreening ; Neugeborene ; TEOAE ; Key words Audiologic screening ; Hearing loss ; New-born infants ; Otoacoustic emissions
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary One of the major drawbacks using transient evoked otoacoustic emissions (TEOAEs) for hearing screening in newborn infants is the high fail rate in normal-hearing children. The purpose of the present study was to improve the overall performance of the test procedure and reduce of the fail rate. Improvement was obtained by 3 modifications: (1) change of the pass criterion in healthy newborns by requiring TEOAEs in at least one ear and nor both ears, (2) performing the test only after the second post-partum day, and (3) using a second-stage screening prior to hospital discharge in new-borns who failed the initial test. In all, 3980 newborns from 2 well-baby clinics and 243 new-borns from a neonatal intensive care unit (NICU) were screened using an system ILO-88 system program mode quick-check test was completed in 3820 infants. Considering these modifications, the pass rate of healthy new-borns was improved from 79.5% to 〉99%, and only 0.7% of the false-negative (healthy) new-borns required further audiological evaluation. Babies from the NICU failed in 3.8% of the screening tests. Overall, the number of new-borns who failed the ILO-88 screening test was significantly reduced and the fail rate minimize when compared to previously published experiences with TEOAEs in new-born hearing screening.
    Notes: Zusammenfassung Die Akzeptanz otoakustischer Emissionen (OAE) als flächendeckendes Hörscreening bei Neugeborenen wird mit einem möglichst geringen Prozentsatz von nicht bestandenen Hörtests steigen. Ziel der vorliegenden Untersuchung war es deshalb, Ergebnisse der Messung von OAE in Hinblick auf ein praktikables Screening zu analysieren, den Test zu modifizieren und die Praktikabilität der Modifikation zu überprüfen. Die Optimierung wurde erzielt durch 1. Bewertung des Tests als bestanden sobald OAE auf einem Ohr nachweisbar sind, 2. Messung erst ab dem 2. Tag post partum und 3. Wiederholung des Tests bereits innerhalb von 1–2 Tagen, wenn auf keiner Seite OAE nachweisbar waren. 3690 gesunde Neugeborene und 243 intensivpflichtige Neugeborene wurden dem Siebtest mit dem System ILO88 im Modus Quick-check zugeführt, an insgesamt 3820 Kindern wurde der Test vollständig, d.h. unter Berücksichtigung von Punkt 3 durchgeführt. Bei den gesunden Neugeborenen konnte unter Berücksichtigung dieser 3 Modifikationen der Prozentsatz mit bestandenen Hörtests von 79,5% auf über 99% erhöht werden. Somit mußten nur 0,7% der gesunden Neugeborenen einer weiteren Abklärung zugeführt werden; bei den intensivpflichtigen Neugeborenen waren 3,8% weiter abklärungsbedürftig. Die Ergebnisse zeigen, daß die von uns vorgeschlagenen Modifikationen zu einer Erhöhung der Spezifität des Hörscreenings mittels OAE und damit zu einer Verringerung der Anzahl der Kinder, die einer Abklärung zugeführt werden müssen, beitragen.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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