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  • 1
    ISSN: 1433-0423
    Keywords: Schlüsselwörter Demodex folliculorum ; Chronische Blepharitis ; 2%ige Quecksilbersalbe ; Lindan (Jacutin®) ; Key words Demodex folliculorum ; Chronic blepharitis ; Mercury ointment ; 2% ; Lindan
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Demodex folliculorum has been demonstrated with an elevated frequency in patients with blepharitis, and is thought to cause therapy-resistant blepharitis. This paper presents the germ spectrum of patients with blepharitis and demodex and discusses the efficiency of a specific therapy. Methods. In all, 3152 cilia from 139 patients with blepharitis (38% blepharitis, 44% blepharoconjunctivitis, others) and 108 persons with quiet eyes were examined for demodex. Smears n = 125, from the conjunctive of symptomatic patients were investigated for bacteria, 3 weeks of therapy with mercury ointment, 2%: Lindan, cortisone (prednisolone, dexamethasone, hydrocortisone, fluorometholone) or antibiotics after antibiogram (gentamicin, kanamicin, neomicin, erythromicin, ofloxacin, polymyxin-B, colistin) followed in all Demodex-positive blepharitis patients (n = 41). Results. Demodex was found in 52% (62/139) of patients with chronic blepharitis, as against 20% (3/15) of those with acute blepharitis (statistically significant difference, χ 2-test, α = 2.5%) and in 29% of quiet eyes (statistically significantly less, α = 2.5%, χ 2-test). Gram-positive cocci were isolated from 79% of 57 Demodex-positive patients with blepharitis and 72% of 68 Demodex-negative patients anaerobes in 39% and 37%, gram-negative rods in 11% and 3% (statistically significant difference for gram-negative rods, α = 5%, χ 2-test). Of the patients with Demodex, 25% apparently had no more parasites after mercury ointment, 2% (n = 8) and lindan (n = 5) and 15% after cortisone and antibiotics (n = 13). (The best and statistically very significant results (α = 1%) were those obtained with mercury ointment, 2%, and lindan: t-test for connected spot checks). Conclusions. Gram-positive and gram-negative bacteria grew more often in patients with Demodex. Demodex seems to be a mediator of chronic blepharitis; we recommend that mites be sought in cilia of chronic blepharitis patients. Mercury ointment, 2% and lindan proved efficient for specific therapy, the main problem being the laborious application and toxicity.
    Notes: Demodex folliculorum wurde vermehrt bei Blepharitispatienten nachgewiesen und als Vermittler therapieresistenter Blepharitiden postuliert. Diese Studie zeigt das Erregerspektrum von Blepharitispatienten mit positivem Demodexnachweis sowie die Effizienz einer spezifischen Therapie. Methode: 3152 Wimpern von 139 Blepharitispatienten (38% Blepharitis, 44% Blepharokonjunktivitis, 18% sonstige) und 108 Normalprobanden wurden auf Demodex untersucht, 125 Bindehautabstriche wurden vorgenommen. 41 Demodex-positiven Blepharitispatienten applizierten wir 3 Wochen 2%ige Quecksilbersalbe, Lindan (Jacutin®), Kortison (Prednisolon, Dexamethason, Hydrokortison, Fluorometholon) und Antibiotika nach dem Antibiogramm (Gentamycin, Kanamycin, Neomycin, Erythromycin, Ofloxacin, Polymyxin-B, Colistin). Ergebnisse: Demodex wurde in 52% der Fälle (62 von 139) bei chronischer Blepharitis und in 20% der Fälle (3 von 15) bei akuter Blepharitis nachgewiesen (statistisch signifikanter Unterschied im χ 2-Test, α = 2,5%), im Normalkollektiv bei 29% der Probanden (31 von 108) (statistisch signifikant weniger, α = 2,5%, χ 2-Test). Isoliert wurden grampositive Kokken bei 79% der 57 Demodex-positiven Blepharitispatienten und 72% der 68 Demodex-negativen, Anaerobier bei 39 vs. 37% und gramnegative Stäbchen bei 11 vs. 3% (statistisch signifikanter Unterschied bei gramnegativen Stäbchen für α = 5%, χ 2-Test). 2%ige Quecksilbersalbe, (n = 8) und Lindan (Jacutin®) (n = 5) führten in je 25% der Fälle zu negativem Parasitennachweis, Kortison und Antibiotika (n = 13) in 15% der Fälle [beste und statistisch sehr signifikante Ergebnisse (α = 1%) für Hg-Salbe und Lindan, t-Test für verbundene Stichproben]. Schlußfolgerung: Vermehrt isolierbar waren bei Demodex-positiven Patienten grampositive und gramnegative Bakterien. Demodex scheint Vermittler einer chronischen Blepharitis zu sein, wir empfehlen daher die Untersuchung von Wimpern auf Demodex bei chronischer Blepharitis. 2%ige Quecksilbersalbe und Lindan (Jacutin®) zeigten sich therapeutisch effizient, erschwerend ist ihre mühsame Anwendung und Toxizität.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1433-0423
    Keywords: Schlüsselwörter Chagas-Krankheit ; Parasitäre Infektion ; Romaña-Zeichen ; Retinales Pigmentepithel ; Key words Chagas' disease ; Parasitic infection ; Romaña's sign ; Retinal pigment epithelium
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Background: In Central and South America, Chagas' disease is of great epidemiologic importance. The epidemiologic agent is represented by Trypanosoma cruzi, a monocellular parasite, instrumental in human infection is the presence of vectors, which are various species of hematophagous bugs. The eye is one of the most important entrance sites of the parasite, and relatively little information about the relationship between Chagas' disease and eye complications is available. Patients and methods: We examined 79 chagasic patients in order to detect changes in the retina. As a control group, we examined 48 patients with negative serology within the same age range and from the same regions. For every patient we completed a routine ophthalmologic examination, with inspection of the retina using direct and indirect ophthalmoscopy. Results: In most of the chagasic patients, the ocular fundus was unobtrusive; in only 6 out of 79 cases (7.6%) we did observe small parafoveolar retinal pigment epithelium defects and in 1 case (1.3%) distinct pigment epithelium atrophy of the posterior pole. No comparable findings were observed in the control group. Conclusion: Compared with the examination results of the control group, in the patients with intermediate and chronic Chagas' disease we observed an accumulation of retinal pigment epithelium defects, which, however, did not cause a significant loss of vision.
    Notes: Fragestellung: Welche Netzhautveränderungen können bei der in Südamerika endemischen, durch Trypanosoma cruzi hervorgerufenen Chagas-Krankheit beobachtet werden? Patienten und Methode: In der vorliegenden Studie wurden 79 infizierte Patienten ophthalmologisch untersucht, um Informationen über mögliche Netzhautveränderungen zu bekommen. Bei jedem Patienten wurden die Netzhaut mit direkter und indirekter Ophthalmoskopie untersucht sowie, bei vorliegenden Augenhintergrundsveränderungen, eine fluoreszenzangiographische Untersuchung durchgeführt. Mit derselben Methode wurde eine Kontrollgruppe von 48 nichtinfizierten Patienten untersucht. Ergebnisse: Bei 6 der 79 Patienten (7,6%) fanden wir kleine parafoveolare Defekte des retinalen Pigmentepithels sowie in 1 Fall (1,3%) eine ausgeprägte Pigmentepithelatrophie des hinteren Augenpols. Die Kontrollgruppe lieferte keine vergleichbaren Befunde. Schlußfolgerung: Erstmals wurde in dieser Studie eine größere Gruppe von Chagas-Patienten ophthalmologisch untersucht. Die Ergebnisse zeigen, daß man auch intraokulare Veränderungen erwarten kann, die bei den hier untersuchten Patienten allerdings keine signifikanten Visuseinschränkungen verursachten.
    Type of Medium: Electronic Resource
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