Library

feed icon rss

Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 382 (1997), S. 325-331 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Key words Cadaver testing ; Plate fixation ; Biomechanics ; Titanium ; Prebending ; Schlüsselwörter Plattenosteosynthese ; Titan ; Vorbiegung ; Vorspannung ; Biomechanik
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Ziel unserer Untersuchung war es, die notwendige Plattenvorbiegung und Vorspannung bei Verwendung des AO-Titan-LC-DCP zusammen mit der AO-4,5-mm-Kortikalisschraube zur Stabilisierung von Frakturen der Unterschenkel zu ermitteln. Zur Ermittlung des Stabilitätsverhaltens wurden folgende Parameter bestimmt: der Aufklaffwinkel in Abhängigkeit von der Vorspannung, das Biegemoment und das Rückbiegemoment für bestimmte Vorbiegewinkel und das Stabilitätsverhalten der Titan-LC-DCP für bestimmte Vorspannkräfte und Vorbiegewinkel unter idealisierten Bedingungen an einem Versuchsmodell aus Hartfaserrohren. Bei der Titian-LC-DCP ergab sich ein Aufklaffwinkel von 0,45°/100 N im Bereich zwischen 100 und 1500 N. Das Plattenrückbiegemoment zeigte bei der Titan-LC-DCP keinen linearen Kurvenverlauf bis 8° wie bei der Stahl-DCP, sondern, bedingt durch die höhere Zähigkeit von Titan, einen exponentiellen Verlauf. Über einer Vorbiegung von 26° kam es zu einem asymptotischen Verlauf. Die Stabilität der Modellosteosynthesen wurde anhand der Steifigkeit im elastischen und plastischen Verformungsbereich beurteilt. Die in unserem Versuch erreichte maximale Vorspannung betrug 2400 N und die maximale Vorbiegung 24°. Im Modell fand sich die geringste Verformung bei einem Vorbiegewinkel von 24° und einer Vorspannkraft von 1500 N. Im klinischen Einsatz erschwert eine so große Vorbiegung die Reposition, deshalb empfehlen wir nur einen Vorbiegewinkel von 9° und eine Vorspannung von 1000 N.
    Notes: Abstract To assess the behavior of the LC-DCP with prebending and pretensioning we tested: gap angle vs. tensioning force without prebending; Bending moment for different prebending angles; In a model using a fiber tube to simulate the bone for different prebending angles and pretensioning forces of the LC-DCP the deformation in 4 point bending open was tested. Maximum prebending angle was 24°, maximum pretensioning force was 2400 N; in human cadaver tibiae angles of 3°, 9°, 24° and forces of 300 N, 1000 N and 1500 N, were tested to look for the difference in a less idealized model. – Results: 1. A near linear curve for gap angle vs. force with an angle of 0.45°/100 N was found between 100 N and 1500 N; 2. We did not find a near linear bending moment/bending angle curve up to 8° like in the DCP but an exponential curve development as it had to be expected by the lower modulus of elasticity of titanium; 3. the maximum mechanical stability was found for a angle of 24° and a force of 1500 N. – The titanium LC-DCP shows a different mechanical reaction to prebending and pretensioning in the bone implant complex compared to stul DCP. Optimum prebending and pretensioning for axial compression and mechanical stability in the LC-DCP are by far greater than clinically possible. From our mechanical testing a prebending angle of 24° and a pretensioning force of 1500 N would allow the largest axial compression and show the most resistance against deformation in bending open. In the clinical setting this would result in difficult reduction and therefore, we recommend a prebending angle of 9° and a pretensioning force of 1000 N.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 382 (1997), S. 325-331 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Cadaver testing ; Plate fixation ; Biomechanics ; Titanium ; Prebending ; Plattenosteosynthese ; Titan ; Vorbiegung ; Vorspannung ; Biomechanik
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Ziel unserer Untersuchung war es, die notwendige Plattenvorbiegung und Vorspannung bei Verwendung des AO-Titan-LC-DCP zusammen mit der AO-4,5-mm-Kortikalisschraube zur Stabilisierung von Frakturen der Unterschenkel zu ermitteln. Zur Ermittlung des Stabilitätsverhaltens wurden folgende Parameter bestimmt: der Aufklaffwinkel in Abhängigkeit von der Vorspannung, das Biegemoment und das Rückbiegemoment für bestimmte Vorbiegewinkel und das Stabilitätsverhalten der Titan-LC-DCP für bestimmte Vorspannkräfte und Vorbiegewinkel unter idealisierten Bedingungen an einem Versuchsmodell aus Hartfaserrohren. Bei der Titian-LC-DCP ergab sich ein Aufklaffwinkel von 0,45°/100 N im Bereich zwischen 100 und 1500 N. Das Plattenrückbiegemoment zeigte bei der Titan-LC-DCP keinen linearen Kurvenverlauf bis 8° wie bei der Stahl-DCP, sondern, bedingt durch die höhere Zähigkeit von Titan, einen exponentiellen Verlauf. Über einer Vorbiegung von 26° kam es zu einem asymptotischen Verlauf. Die Stabilität der Modellosteosynthesen wurde anhand der Steifigkeit im elastischen und plastischen Verformungsbereich beurteilt. Die in unserem Versuch erreichte maximale Vorspannung betrug 2400 N und die maximale Vorbiegung 24°. Im Modell fand sich die geringste Verformung bei einem Vorbiegewinkel von 24° und einer Vorspannkraft von 1500 N. Im klinischen Einsatz erschwert eine so große Vorbiegung die Reposition, deshalb empfehlen wir nur einen Vorbiegewinkel von 9° und eine Vorspannung von 1000 N.
    Notes: Abstract To assess the behavior of the LC-DCP with prebending and pretensioning we tested: gap angle vs. tensioning force without prebending; Bending moment for different prebending angles; In a model using a fiber tube to simulate the bone for different prebending angles and pretensioning forces of the LC-DCP the deformation in 4 point bending open was tested. Maximum prebending angle was 24°, maximum pretensioning force was 2400 N; in human cadaver tibiae angles of 3°, 9°, 24° and forces of 300 N, 1000 N and 1500 N, were tested to look for the difference in a less idealized model. — Results: 1. A near linear curve for gap angle vs. force with an angle of 0.45°/100 N was found between 100 N and 1500 N; 2. We did not find a near linear bending moment/bending angle curve up to 8° like in the DCP but an exponential curve development as it had to be expected by the lower modulus of elasticity of titanium; 3. the maximum mechanical stability was found for a angle of 24° and a force of 1500 N. — The titanium LC-DCP shows a different mechanical reaction to prebending and pretensioning in the bone implant complex compared to stul DCP. Optimum prebending and pretensioning for axial compression and mechanical stability in the LC-DCP are by far greater than clinically possible. From our mechanical testing a prebending angle of 24° and a pretensioning force of 1500 N would allow the largest axial compression and show the most resistance against deformation in bending open. In the clinical setting this would result in difficult reduction and therefore, we recommend a prebending angle of 9° and a pretensioning force of 1000 N.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. More information can be found here...