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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Oxford, UK : Blackwell Science Ltd
    British journal of dermatology 141 (1999), S. 0 
    ISSN: 1365-2133
    Source: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Oxford, UK : Blackwell Publishing Ltd
    British journal of dermatology 137 (1997), S. 0 
    ISSN: 1365-2133
    Source: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Topics: Medicine
    Notes: Wells’ syndrome, or eosinophilic cellulitis, is characterized by recurrent cutaneous swellings which resemble acute bacterial cellulitis, and by distinctive histopathological changes. Skin lesions show dermal eosinophilic infiltration and the characteristic‘flame figures, which are composed of eosinophil major protein deposited on collagen bundles. The idiopathic hypereosinophilic syndrome is a multisystem disease with a high mortality rate. It is characterized by peripheral blood eosinophilia and eosinophilic infiltration of many organs, including the skin. The most common skin lesions are pruritic maculopapules and nodules over the trunk and limbs, with urticaria and angio-oedema. In contrast to Wells’ syndrome, the pathology of these skin lesions is non-specific with variable eosinophil infiltration. We report overlapping clinical and histopathological findings characteristic of both syndromes in one patient. Our data favour the hypothesis that both syndromes represent an abnormal eosinophilic response to a variety of underlying diseases or causative agents and thus are different expressions of one disease entity linked to theimmunobiology of eosinophils.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Oxford, UK : Blackwell Publishing Ltd
    British journal of dermatology 134 (1996), S. 0 
    ISSN: 1365-2133
    Source: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Topics: Medicine
    Notes: The flashlamp-pumped pulsed dye laser (FPDL) was the first laser system specifically developed for the treatment of cutaneous vascular lesions such as port-wine stains (PWS), tckmgiectases and haemangiomas. Its theoretical advantages have been verified by numerous excellent clinical resultsAs there are few systematic studies on the adverse effects of this laser system, we investigated 100 consecutive patients who received FPDL therapy of PWS. Pain during and after laser therapy was a common complaint. Post-treatment erythema occurred in 29%. oedema in 73%. formation of hullae in 1%, and serous crusting in 46–83% of patients (based on our observations and the patients histories, respectively), all of which lasted for a maximum of 7 days. Furthermore, complications such as impetigo-like crusting occurred in 25%, bleeding in 12%. a pyogenic granuloma in 1%. hyperpigmentation in 27%, hypopigmentation in 1%, atrophic scarring in 3%, and an liypertrophic scar in 1%. Although most of these changes were only focal, and were predominantly transient, our results indicate that the incidence of side-effects and complications produced by the FPDI. (wavelength 585 nm, pulsewidth 450μs) may be higher than previously documented in the literature.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Oxford, UK : Blackwell Publishing Ltd
    British journal of dermatology 133 (1995), S. 0 
    ISSN: 1365-2133
    Source: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Topics: Medicine
    Notes: A total of 37 haemangiomas were treated in 28 patients by means of the flashlamp-pumped pulsed dye laser (FPDL). Twenty-nine haemangiomas were classified as superficial, and eight as mixed type. With FPDL treatment, excellent or good results were obtained in nearly 60% of superficial haemangiomas and 40% of mixed haemangiomas. In three of four patients with mixed type haemangiomas good results were obtained by means of Nd: YAG laser irradiation. In two patients, small superficial haemangiomas were removed by argon laser coagulation or CO2 laser vaporization, respectively.These results indicate that many children benefit from laser therapy of haemangiomas. Side-effects were rare.The FPDL is the treatment modality of choice for superficial haemangiomas. and the Nd: YAG laser for thicker lesions. Based on our results and the results reported in the literature, early laser therapy of childhood haemangiomas can be recommended.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    ISSN: 1435-604X
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine , Physics , Technology
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    ISSN: 1437-160X
    Keywords: Key words Chemokines ; Systemic sclerosis ; RANTES ; Keratinocytes
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract Inflammatory infiltrates and upregulated collagen production are hallmarks of systemic sclerosis (SSc). There are indications that chemokines are involved in accumulation of inflammatory and matrix-synthesizing cells in SSc skin lesions. Therefore, we searched for the expression and localization of the chemokine RANTES (“regulated upon activation and normal T cells expressed and secreted”) in skin and esophageal biopsies from patients with SSc. Using immunohistochemistry and in situ hybridization, skin biopsies derived from clinically involved and noninvolved skin of 18 patients with early and long-term SSc were examined for RANTES expression and compared with nondiseased skin sections of seven patients without SSc. In addition, esophageal snap biopsies were taken in a subgroup of six SSc patients. Strong expression of RANTES could be detected in the epidermis in keratinocytes of patients with short-term and long-term disease, both on the mRNA and protein level. The percentage of RANTES-expressing cells were significantly higher in clinically noninvolved skin sections than in involved skin areas. In contrast, no RANTES expression was found in esophageal biopsies or in the control group. The results indicate that RANTES is present in human sclerodermatous skin. RANTES may be involved in early pathogenesis of SSc as well as in fibrosis pathways, either by chemoattraction of immunocompetent cells and/or by modulation of collagen production.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    ISSN: 1432-1173
    Keywords: Schlüsselwörter Skinresurfacing ; Laser-Faltenbehandlung ; Er:YAG-Laser ; CO2-Laser ; Scanner ; Key words Laser skin resurfacing ; Er:YAG laser ; CO2 laser ; Flashscanner
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary We compared a cw carbon dioxide flash-scanning laser system to an Er:YAG laser in laser skin resurfacing of facial rhytides. In all patients, CO2 laser treatment showed a better cosmetic result whereas erythema and postinflammatory hyperpigmentation were less marked in Er:YAG laser therapy.
    Notes: Zusammenfassung Anhand einer klinischen Studie vergleichen wir einen cw-CO2-Laser mit Scannersystem mit einem Er:YAG-Laser hinsichtlich Wirksamkeit und Nebenwirkungsspektrum bei der Laser-Faltenbehandlung. Bei sämtlichen behandelten Patienten zeigte sich der CO2-Laser bezüglich des kosmetischen Endergebnisses dem Er:YAG-Laser deutlich überlegen. Erythem und postinflammatorische Hyperpigmentierung als in jedem Fall reversible Nebenwirkungen waren beim Er:YAG-Laser dagegen deutlich geringer ausgeprägt als beim CO2-Laser.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    ISSN: 1432-1173
    Keywords: Schlüsselwörter Gütegeschalteter Rubinlaser ; Tätowierungen ; Lentigines ; Key words Q-switched ruby laser ; Tattoos ; Lentigines
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary The Q-switched ruby laser (QSRL) with its wavelength of 694 nm and a pulse duration of around 40 nsec is an effective modality for the removal of tattoos and cutaneous pigmented lesions. Based on the principle of selective photothermolysis, selective damage to cutaneous pigment or pigmented cells is possible, allowing the scar-free elimination of endogenous or exogenous pigment in the skin. Main indications for the treatment with the QSRL are tattoos (amateur, professional, accidental, or cosmetic) and lentigines but the QSRL can also be used for lightening or even removing other pigmented lesions such as nevus spilus or café au lait macules. Furthermore, pigmented lesions of mucous membranes can be removed easily. Since treatment results in postinflammatory hyperpigmentation, melasma, and Becker’ nevus have proven to be inconsistent, the QSRL cannot be routinely recommended for these lesions. Melanocytic lesions are generally not treated, with the exception of nevus of Ota and nevus of Ito where there exacts a lack of therapeutic alternatives. Non-pigmented cells, which exist in nearly all melanocytic lesions, do not absorb the light of the QSRL and, therefore, do not react to this particular treatment. No information is available on the risk of partially damaged cells to become malignant after QSRL treatment. The QSRL is an excellent therapy for the removal of endogenous and exogenous pigment because of both the excellent treatment results and the lack of side effects, which are limited to transient hypo- and hyperpigmentation. The QSRL has accurred a wide range of applications within the field of dermatology.
    Notes: Zusammenfassung Der gütegeschaltete Rubinlaser mit einer Wellenlänge von 694 nm und einer Impulszeit im Nanosekundenbereich stellt eine effektive Behandlungsmöglichkeit für Tätowierungen und kutane pigmentierte Hautveränderungen dar. Aufgrund der selektiven Photothermolyse, dem Wirkungsprinzip des Rubinlasers, ist eine selektive Schädigung der Pigmentpartikel bzw. der pigmenttragenden Zellen in der Dermis möglich. Dadurch ist eine narbenfreie Entfernung von endogenem und exogenem Pigment möglich. Wichtige und häufige Indikationen für die Anwendung des gütegeschalteten Rubinlasers sind Tätowierungen (Amateur- und Profitätowierungen, Schmutztätowierungen, Permanent-Make-Up) und Lentigines solares. Der Rubinlaser eignet sich auch zur Behandlung weiterer pigmentierter Hautveränderungen wie Naevus spilus oder Cafe-au-lait-Flecken. Auch Veränderungen der Mundschleimhaut und der Lippen (Lentigines) können mit dem Rubinlaser problemlos entfernt werden. Da die Behandlung von postinflammatorischen Hyperpigmentierungen, Chloasma/Melasma und Becker-Nävi unterschiedliche Ergebnisse aufweist, ist der gütegeschaltete Rubinlaser für diese Indikationen nur eingeschränkt zu empfehlen. Prinzipiell ist von der Behandlung melanozytärer Hautveränderungen mit dem Rubinlaser abzuraten. Ausnahmen bilden der Nävus Ota sowie der Nävus Ito, da hier keine anderen Therapiemodalitäten zur Verfügung stehen. Nichtpigmentierte Zellen, die in fast allen melanozytären Hautveränderungen vorhanden sind, absorbieren das Rubinlaserlicht nicht und sind somit der Behandlung nicht zugänglich. Ob partiell geschädigte Zellen nach Rubinlaserbehandlung möglicherweise ein größeres Entartungsrisiko besitzen, ist nicht bekannt. Bei richtiger Indikationsstellung ist der gütegeschaltete Rubinlaser eine hervorragende Behandlungsmethode zur Entfernung von endogenem und exogenem Pigment der Haut. Aufgrund der Behandlungserfolge und der im Vergleich zu anderen Therapiemöglichkeiten geringen Nebenwirkungen, die sich auf eine transiente Hyper- oder Hypopigmentierung beschränken, hat der Rubinlaser sicher ein festes Anwendungsspektrum in der Dermatotherapie.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    ISSN: 1432-1173
    Keywords: Schlüsselwörter Besenreiser ; Sklerotherapie ; Blitzlampengepumpter gepulster Farbstofflaser ; Selektive Photothermolyse ; Key words Ectatic leg veins ; Sclerotherapy ; Flashlamp-pumped pulsed dye laser ; Selective photothermolysis
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary A new flashlamp-pumped pulsed dye laser with 1,5 ms pulse length and tunable wavelengths between 585 and 600 nm (Candela ScleroPLUS) is now available for the treatment of ectatic leg veins. We evaluated 232 single test treatments using 595 and 600 nm wavelength in 75 test persons. For smaller vessels up to a diameter of 0,5 mm, treatments at 16 and 18 J/cm2 showed good results in 60 and 82% respectively; for vessels up to 1 mm in 27 and 33%. Treatment at 595 nm was a little more effective than at 600 nm. Larger vessels could not be treated effectively. The main side effects consisted in hyper- (34%) or hypopigmentation (30%). Thus, in addition to the usual sclerotherapy, this laser is a useful device for the treatment of leg vein ectasia.
    Notes: Zusammenfassung Zur Behandlung kosmetisch störender Besenreiser steht ein neuer blitzlampengepumpter gepulster Farstofflaser mit 1,5 ms Impulsdauer und verschiedenen Wellenlängen zwischen 585 und 600 nm zur Verfügung (Candela ScleroPLUS). Wir evaluierten 232 einmalige Probebehandlungen mit 595 und 600 nm Wellenlänge bei 75 Probanden. Bei kleineren Gefäßen bis 0,5 mm Durchmesser konnte bei Behandlung mit 16 bzw. 18 J/cm2 unter Zusammenfassung beider Wellenlängen in 60 bzw. 82% der Fälle ein zufriedenstellendes Ergebnis erzielt werden, bei Gefäßen bis 1 mm noch in knapp 27 bzw. 33%, wobei bei 595 nm tendenziell bessere Ergebnisse als bei 600 nm beobachtet werden konnten. Bei größeren Gefäßen zeigte sich kein deutlicher Erfolg. Die Nebenwirkungen beschränkten sich im wesentlichen auf Hyper- (34%) und Hypopigmentierungen (30%). Dieser Laser stellt somit eine sinnvolle Ergänzung zur herkömmlichen Sklerosierungstherapie dar.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Hautarzt 49 (1998), S. 192-196 
    ISSN: 1432-1173
    Keywords: Schlüsselwörter Säuglingshämangiome ; Farbstofflaser (FPDL) ; Kryotherapie ; Key words Childhood hemangioma ; Flashlamp-pumped pulsed dye laser (FPDL) ; Cryotherapy
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary In our comparative study, 40 infants ranging in age from 1 week to six months, were treated for their hemangiomas. Cryosurgery was performed on 20 hemangiomas whereas the others were treated with flash lamp-pumped pulsed dye laser (FPDL). In 72% of initial macular, flat-topped, superficial hemangiomas a predominant (〉75%) or complete regression could be achieved. In 68% of cutaneous-exophytic lesions, both therapeutical modalities showed a sufficient regression (〉50%) or marked growth inhibition after two sessions with further improvement after additional treatment. Cutaneous hemangiomas and the cutaneous part of combined hemangiomas responded well to both therapies whereas subcutaneous hemangiomas were predominantly influenced by cryotherapy. Our data emphasise the efficiency of early treatment of childhood hemangiomas. Since FPDL therapy is easy to perform, less time-consuming and reduces post-therapeutic exsudation, this treatment is preferable in initial macular, flat-topped and superficial lesions while cryotherapy is considered to be superior in lesions with marked elevated and/or subcutaneous parts.
    Notes: Zusammenfassung In einer Vergleichsstudie behandelten wir 40 Säuglinge im Alter zwischen 1 Woche und 6 Monaten. Zwanzig Hämangiome wurden kontaktkryochirurgisch und weitere 20 Hämangiome wurden mittels blitzlampengepumptem, gepulstem Farbstofflaser behandelt. Bei den planen und initialen Hämangiomen ließ sich bei 72% nach einer Behandlung mit beiden Therapieverfahren eine überwiegende (〉75%) bis vollständige Rückbildung erzielen. Bei den kutan-exophytischen Läsionen zeigten sich bei 68% nach der zweiten Behandlung beide Verfahren in der Lage, eine befriedigende Rückbildung (〉50%) bzw. einen markanten Wachstumsstop zu induzieren. Zusätzliche Behandlungszyklen verbesserten diese Ergebnisse nochmals. Die kutanen Anteile der kombinierten kutan-subkutanen Angiome sprachen wie die isolierten, kutan exophytischen Läsionen auf beide Modalitäten an. Deren subkutane Anteile schienen, wenn überhaupt, in erster Linie mit der Kryotherapie beeinflußbar. Unsere Ergebnisse unterstreichen die Effektivität einer Frühtherapie von Säuglingshämangiomen. Bei planen, flächigen und initialen Läsionen geben wir wegen der geringeren posttherapeutischen Exsudation und der schneller durchzuführenden Behandlung dem FPDL den Vorzug. Bei ausgeprägter Exophytie und/oder subkutanem Anteil sehen wir Vorteile beim Kryokontaktverfahren.
    Type of Medium: Electronic Resource
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