Library

feed icon rss

Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
Filter
  • 1990-1994  (1)
  • Survival times  (1)
Material
Years
Year
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 378 (1993), S. 68-72 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Gastric cancer ; Extensive resection ; Survival times
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Berichtet wird über die operative Behandlung von 589 Patienten mit einem Magenkarzinom aus den Jahren 1985–1990. Entsprechend einer Resektionsquote von 71 % wurden 416 Patienten reseziert bzw. gastrektomiert (kurativ: n = 330, palliativ: n = 86). Bei 15% der resezierten Patienten (n = 61) war wegen Fernmetastasen oder T4-Tumoren eine multiviszerale Resektion erforderlich (43mal kurativ, 18ma1 palliativ). Komplikationsraten (27 zu 26%) und die 30-Tage-Letalität (5,2 zu 3,3%) waren in beiden Gruppen der kurativ und erweitert Resezierten gleich. Die Berechnung der 5-Jahres-Überlebensraten ergab für die kurativ resezierten Patienten ohne Erweiterung einen Wert von 48 % gegenüber 22% mit Erweiterung. Werden jedoch aus der ersten Gruppe nur die T3-Tumoren berücksichtigt, so ergibt sich eine identische Überlebenszeit von 21 %. Die Ergebnisse lassen den Schluβ zu, daβ bei der gleichen Komplikations-und Letalitätsrate die kurative Resektion von T4-Tumoren gleiche Spätergebnisse wie die entsprechende Behandlung von T3-Tumoren erwarten läβt.
    Notes: Abstract From 1985 to 1990, 589 patients with gastric cancer were operated upon. Gastric resection was performed on 416 patients (71%); it was curative in 330 cases and palliative in 86 cases. Multivisceral resection was necessary in 61 patients (i.e. 15% of the resected patients) because of distant metastases or T4 tumors (curative: 43 cases — palliative: 18 cases). Compared to the group of curative resections without multivisceral extension, the complication rate (27% vs 26%) and 30-day lethality (5.2% vs 3.3 %) were similar, whereas the 5-year survival rate was lower (22% vs 48%). However, the survival rate (21 %) was nearly identical for T3 tumors in the group without multivisceral extension. These results show that curative gastric resections of T4 tumors lead to the same long-term results as resections of T3 tumors and the complication rate and lethality are equal.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. More information can be found here...