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  • 1985-1989  (3)
  • Prognostische Faktoren  (2)
  • Angioplastic procedures  (1)
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 371 (1987), S. 85-101 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Bronchial carcinoma ; Bronchoplastic procedures ; Angioplastic procedures ; Surgical techniques ; Prognosis
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bronchoplastische und angioplastische Operationen beim Bronchialcarcinom stellen eine parenchymsparende Alternative zur Pneumonektomie dar. Diese Eingriffe sind vor allem bei Patienten mit einer eingeschränkten Lungenfunktion und zentralem Sitz des Neoplasmas indiziert. In einer retrospektiven Studie wurden insgesamt 248 broncho- und angioplastische Operationen aus den Jahren 1973–1983 ausgewertet. Stichtag der Überlebenszeitanalysen bildete der 1. Januar 1986. Die Mindestbeobachtungsdauer des Spätschicksals auch der erst 1983 operierten Patienten beträgt daher zwei Jahre. Für alle Patienten (n = 248) ergab sich eine 5-Jahres-Überlebensrate von 22% bei einer 30-Tage-Letalität von 13%. Die 5-Jahres-Überlebenszeit aller radikal operierten Bronchusmanschetten (Stadium I und II der TNM-Klassifikation,n = 44) beträgt 42% bei einer 30-Tage-Letalität von 7%. Bei allen bronchoplastischen Operationen in den Stadien I und II (n = 88) findet sich eine 5-Jahres-Überlebenszeit von 38% bei einer 30-Tage-Letalität von 14%. Verbessertes Nahtmaterial und Operationstechniken haben im Verlauf des Untersuchungszeitraums zu einer Senkung der Operationsletalität von 23% auf 8% geführt. Innerhalb der ersten 30 postoperativen Tage verursachten folgende Komplikationen einen letalen Ausgang: Hämoptoe (n = 5), Anastomoseninsuffizienz (n = 3), Rechtsherzversagen (n = 5), Lungenembolie (n = 4) und Sepsis (n = 1).
    Notes: Summary The various forms of bronchoplastic and angioplastic procedures are the best means of avoiding pneumonectomy. Essential indications are limited respiratory reserve and central site of a malignancy. In a retrospective study 248 broncho- and angioplastic operations carried out in the years 1973 to 1983 were analyzed. Reference date for the analysis of survival was January 1986. In consequence the minimum period of follow-up was two years. For all patients (n = 248) the 5-year-survival was 22% with a 30-day-lethality of 13%. The 5-year-survival of all bronchial sleeve resections operated radically (stage I and II of the TNM-classification) (n = 44) was 42% with a 30-day-lethality of 7%. The 5-year-survival of all bronchoplastic operations of stage I and II (n = 88) was 38% with a 30-day-lethality of 14%. Improved suture material and surgical techniques caused a reduction of operative lethality from 23% to 8% during the described period. In the first thirty postoperative days the following complications caused death: Hemoptysis (n = 5), insufficiency of the anastomosis (n = 3), right heart failure (n = 5), pulmonary embolism (n = 4) and sepsis (n = 1).
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 372 (1987), S. 891-891 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Liver metastasis ; Natural history ; Prognostic parameters ; Evaluation of therapeutic results ; Lebermetastasen ; Spontanverlauf ; Prognostische Faktoren
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Ergebnisse therapeutischer Massnahmen bei Lebermetastasen können nur unter Berücksichtigung des Spontanverlaufes dieser Erkrankung beurteilt werden. Dazu bedarf es einer Prognoseberechnung therapeutisch relevanter Gruppen. Für Patienten, die nach heute gültigen Kriterien für eine Therapie in Frage kommen, fand sich eine mediane Überlebenszeit von 11 Monaten und eine drei-Jahres-Überlebensrate von 17%. Hieran wird die Effektivität therapeutischer Verfahren zu messen sein.
    Notes: Summary The therapeutic results in treatment of liver metastasis can only be judged with regard to the natural history of the disease for which the prognosis of therapeutically relevant groups must be evaluated. The median survival time was 11 months and the probability of 3-year survival 17% for patients who today are potential candidates for the various therapeutic procedures available. These results must be taken into consideration as a measure of the effectiveness of the therapies applied.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 372 (1987), S. 813-819 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Lung metastasis ; Chest wall resection ; Chemotherapy ; Prognostic parameters ; Lungenmetastasen ; Brustwandresektion ; Chemotherapie ; Prognostische Faktoren
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bei 21 Patienten fand sich nach Resektion von Lungenmetastasen und befallener Brustwand unabhängig von der Grösse der Brustwandinfiltration eine mediane Überlebenszeit von 11 Monaten. Nur 1 Patient mit Hodenteratom-Metastasen überlebte 5 Jahre und ist tumorfrei. Die 30-Tage-Letalität betrug 0%. Hauptindikation sind Komplikationen, wie Exulceration und Schmerz. Trotz schlechter Prognose kann eine Lebensverlängerung bei verbesserter Lebensqualität erreicht werden. In seltenen Fällen ist nach Tumorreduktion bei chemotherapiesensiblen Tumoren eine Heilung möglich.
    Notes: Summary In 21 patients after combined chest wall and lung metastasis resection a median survival time of 11 months was found independent of the degree of the chest wall infiltration. Only 1 patient with metastasis from a testicular teratoma survived 5 years and is tumor free. There was no 30-day-lethality. The main indications are complications such as exulceration and pain. In spite of the poor prognosis a prolongation of survival time with improved quality of life may be achieved. In rare cases cure is possible by combined tumor reductive surgery and chemotherapy.
    Type of Medium: Electronic Resource
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