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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 369 (1986), S. 217-223 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Barrett's esophagus ; Precancerous stage ; Risk factors ; Indication ; Endobrachyoesophagus ; Precanceroue ; Risikofaktoren ; Indikation
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Der Endobrachyoesophagus ist eine Präcancerose, da in etwa 15 der Fälle eine maligne Entartung auftritt. Nach prospektiven Studien liegt das Risiko einer Carcinomentwicklung 30- bis 42mal höher als bei der Normalbevölkerung. Risikofaktoren für die maligne Degeneration sind Alkohol- und Nicotinabusus, chronischer gastro-oesophagealer Reflux, Zugehörigkeit zur weißen Rasse und zum männlichen Geschlecht. Eine Indikation zur Antirefluxchirurgie besteht nur beim Endobrachyoesophagus mit florider Reflux-oesophagitis. Der blande Endobrachyoesophagus bedarf einer endoskopischen Kontrolle. Das Adenocarcinom des Endobrachyoesophagus ist als Speiseröhrencarcinom anzusehen und kann wegen der vorwiegend aboralen Metastasierung durch transmediastinale Oesophagektomie behandelt werden.
    Notes: Summary Barrett's esophagus is a precancerous stage as a malign degeneration occurs in about 15 %. According to prospective studies the risk of development of cancer is 30 to 42 times higher than in the normal population. Risk factors for malign degeneration, which mostly concerns white males, are abuse of alcohol or nicotine and chronic gastroesophageal reflux. Antireflux surgery is only indicated in Barrett's esophagus in combination with active reflux esophagitis. The uncomplicated Barrett's esophagus should be controlled by endoscopy. The adenocarcinoma in Barrett's esophagus has to be considered as an esophageal carcinoma. Due to its metastatic spread in mostly aboräl direction it can be treated by blunt dissection of the esophagus.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 366 (1985), S. 652-652 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Intra-arterial chemotherapy ; Liver metastases ; Intraarterielle Chemotherapie ; Lebermetastasen
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung In einer prospektiven randomisierten Studie wurde die Wirksamkeit der kontinuierlichen intraarteriellen Cytostatica-Therapie (FUDR) über eine implantierbare Pumpe (n =19) mit der Bolusinjektion (n= 17) verglichen bei isolierten nicht resektablen Lebermetastasen. Es fand sich folgendes Ergebnis: Ansprechrate bei den Pumpen 58% vs. 41% bei den Ports. Progression bei kontinuierlicher Infusion 10,5% vs. 29,5% bei Bolusinjektion. Die Toxicität war bei kontinuierlicher Cytostatica-Applikation mit 58% gegenüber 23,5% deutlich erhöht.
    Notes: Summary In a prospective randomized study, the effectiveness of continuous intra-arterial cytostatics therapy (FUDR) via an implantable pump (n=19) on isolated, nonresectable liver metastases was compared with bolus injection (n=17). The following results were found: there was a 58% response rate in the pump group vs 41% in the port group. Progression with continuous infusion was 10.5% vs 29.5% with bolus injection. The toxicity of continuous cytostatics application was distinctly higher (58% vs 23.5%).
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 372 (1987), S. 900-900 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Fundoplication ; Refundoplication ; Functional results ; Fundoplicatio ; Refundoplicatio ; Funktionelle Ergebnisse
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Von 7/82 bis 12/86 wurden 45 Fundoplikationen und 35 Refundoplikationen durchgeführt. Nach Refundoplicatio waren intra- und postoperative Komplikationen wesentlich häufiger; die Letalität betrug 0% für die Fundoplicatio und 3% für die Refundoplicatio. Bei der Nachuntersuchung nach im Mittel 30 Monaten unterschieden sich die funktionellen Ergebnisse nicht: Der Ruhedruck des unteren Oesophagussphincters lag im Normbereich (15 bzw. 12 mm Hg); pH-metrisch konnte in beiden Gruppen kein gastrooesophagealer Reflux mehr nachgewiesen werden. Trotz des höheren Operationsrisikos und höherer Morbidität im Vergleich zur Erstoperation ist die erneute Fundoplicatio aufgrund gleich guter funktioneller Ergebnisse auch für den Zweiteingriff gerechtfertigt.
    Notes: Summary From July 1982 to December 1986, 45 fundoplications and 34 refundoplications were performed. After refundoplication, the postoperative complications were more frequent. There was no postoperative deaths after fundoplication, but lethality was 3% after refundoplication. The mean follow-up time was 30 months; functional results were comparable in both groups: lower esophagus sphincter pressure was normal in both groups (15 and 12 mm Hg); no gastroesophageal reflux could be detected either. Despite a higher operative risk and higher morbidity, a fundoplication is justified if the primary procedure fails, since equally good results can be obtained.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 366 (1985), S. 711-711 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Liver metastasis ; Regional chemotherapy ; Perfusion, isolated ; Perfusion with cytostatic drugs ; Lebermetastasen ; regionale Chemotherapie ; Perfusion, isoliert ; Cytostatika-Perfusion
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die isolierte Leberperfusion bzw. intraarterielle Chemotherapie kann zwar bei Lebermetastasen colorectaler Carcinome beachtliche Erfolge erzielen; jedoch treten in his zu 60% der Fälle Lokalrezidive auf. Unser Ziel war es, ein Modell zur isolierten hochdosierten Cytostatica-Perfusion des Gastrointestinaltraktes zu erarbeiten. Die bisher an 58 Schweinen durchgeführten Untersuchungen zeigen die Durchführbarkeit der isolierten Perfusion des GI-Trakts mittels extracorporalem Kreislauf bei einem Leck von weniger als 4,5%. Die Aufnahme des Cytostaticums FUDR erfolgt in der Leber and im Intestinum. Die Maximumdosis ist 8 mg/kg KG.
    Notes: Summary Isolated liver perfusion and intra-arterial chemotherapy of liver metastases of colorectal carcinomas are considerably successful; however, local recurrences occur in up to 60% of all cases. Our aim was to work out a model of isolated perfusion of the gastrointestinal tract with high-dosage cytostatics. To date, research has been carried out on 58 pigs; the results demonstrate the feasibility of isolated perfusion of the GI tract by means of extracorporeal circulation. The leakage rate is than 4.5 %. The cytostatic agent FUDR is absorbed in. the liver and intestine (maximum dose 8 mg/kg body weight).
    Type of Medium: Electronic Resource
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