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  • 1985-1989  (2)
  • Colorectal surgery  (1)
  • Extragonadal seminoma  (1)
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 374 (1989), S. 185-188 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Mediastinal tumor ; Extragonadal seminoma ; Resection of vena cava superior
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die seltenen primären extragonadalen Seminome sind mit in die Differentialdiagnose des unklaren Mediastinaltumors einzubeziehen. Die Symptomatik ist uncharakteristisch, die Diagnose wird in den meisten Fällen durch eine Thoracotomie bzw. Sternotomie gestellt. Therapeutisch steht das chirurgische Vorgehen mit kurativer Zielsetzung oder palliativer Tumorverkleinerung im Vordergrund. Bei makroskopisch vollständig entferntem Tumor ist die Nachbestrahlung des Mediastinums zu diskutieren, bei metastasierendem Tumor sollte postoperativ eine Chemotherapie mit Cisplatin enthaltenden Kombinationen durchgeführt werden.
    Notes: Summary Primary mediastinal seminoma is an uncommon lesion and should be included in the differential diagnosis of mediastinal tumors. Symptoms and signs may not be clear and in most cases the diagnosis is made by sternotomy or thoracotomy. Our recommendation is that patients with primary mediastinal seminoma should undergo curative resection or reductive surgery. Curative resection should be followed by radiation therapy. Chemotherapy with cisplatin-containing combinations should be reserved for patients who have metastases at the time of diagnosis.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 372 (1987), S. 830-831 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Colorectal surgery ; EEA stapler ; Colorectale Chirurgie ; Klammernahtanastomosen
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung In den Jahren 1982-1986 wurden bei 913 colorectalen Eingriffen in 165 Fällen die Kontinuität mit einem Klammernahtgerät wiederhergestellt (u. a. 116 Rectum- und Sigmacarcinome, 31 Diverticulitiden). Komplikationsrate von 20,3% versus 24% bei manueller Naht. Neun Nahtinsuffizienzen: dreimal Relaparotomie erforderlich, ein Patient verstorben. Anastomosenstenosen bei 5 Patienten — 1 Nachresektion. Technische Fehler bei 5 Patienten, davon nur einer durch das Gerät bedingt. Die locoregionäre Rezidivrate nach anteriorer Rectumresektion bei Patienten, deren Operation länger als 2 Jahre zurücklag, betrug 10,4% versus 17,8% bei Handnaht.
    Notes: Summary From 1982 to 1986, in 165 colorectal anastomoses we used a circular stapling device, the EEA Autosuture (e.g., 116 carcinomas of the rectum or sigma, 31 cases of diverticular disease). The complication rate was 20.3% versus 24% in hand-sutured anastomoses. Anastomotic dehiscence occurred in 9 cases: 3 patients required reoperation; 1 died. In 5 cases of stenosis, only 1 patient required further resection. Only one of five technical mistakes was caused by dysfunction of the EEA stapler; the others were the results of surgeon error. The local recurrence rate after anterior resection was 10.4% versus 17.8% in the hand-sutured group.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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