Library

feed icon rss

Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
  • 1
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Pheochromocytoma ; MIBG scintigraphy ; Intraoperative staging
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary Metaiodobenzylguanidine (MIBG) imaging is a well-established method for locating intra-and extraadrenal pheochromocytomas. We investigated whether preoperative injection of 123-I-MIBG might be useful for intraoperative staging of chromaffine tumor cells. This was performed in a 46-year-old patient in whom the diagnosis of a malignant pheochromocytoma had been established by 123-I-MIBG imaging and enhanced catecholamine secretion. The rationale for intraoperative staging in this patient was a discrepancy between computed tomography (CI) of the abdomen and the radionuclide imaging, because scintigraphy revealed a mass with MIBG uptake in the right lower abdomen that could not be visualized by CT. We thus applied a preoperative dose of 4 mCi 123-I-MIBG and determined tissue activity by direct organ measurement. A right abdominal mass was thus identified with an activity of 10×104 impulses/s as compared to normal tissue (15×102). The left-sided tumor was found to be identified correctly by prior CT and MIBG imaging. We thus conclude that intraoperative application of this single probe measurement might help to identify chromaffine tumor cells that have not been located fully by CT.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 49 (1971), S. 628-634 
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Auswertung von 138 an der Chirurgischen Klinik der Universität München von 1949–1969 operierten Brustwandtumoren ergibt: 1. 79 (57%) der Brustwandtumoren waren maligne und entweder primäre Knochen- oder Weichteilsarkome, primäre Lungentumoren mit Übergreifen auf die Brustwand oder Metastasen. 2. 7 (5%) aller Brustwandtumoren waren Hypernephrom-metastasen, von denen in 5 Fällen der Primärtumor klinisch nicht erfaßt war. Deshalb sollte bei jedem nicht sicher diagnostizierten Brustwandtumor ein i.v.-Pyelogramm durchgeführt werden. 3. Häufigster (n=8) semimaligner Tumor ist das Chondrom, das in unserem Untersuchungsmaterial in 50% rezidivierte. 4. Bei der Diagnostik der Weichtciltumoren und Metastasen kann die cytologische Untersuchung des durch Feinnadelpunktion gewonnenen Materials wertvoll sein. 5. Auch benigne und semimaligne Tumoren sollen möglichst frühzeitig operativ entfernt werden, da kleine Tumoren ein geringes Operationsrisiko bieten bzw. eine maligne Entartung klinisch meist nicht erkannt werden kann.
    Notes: Summary The results of the study of 138 patients operated for chest wall tumors between 1949 and 1969 in the Department of Surgery of the University of Munich are as follows: 1. 79 (57%) of the chest wall tumors were malignant and consisting of either primary sarcoma of the bone or sarcoma of the soft parts, primary lung tumors with involvement of the chest or with metastases. 2. 7 (5%) of the chest tumors were metastatic hypernephroma, of which the primary tumor was not clinically recorded in 5 cases. Therefore an I.V. pyelogram should be performed on every chest wall tumor which has not been clearly diagnosed. 3. The most frequent semimalignant tumor (n=8) is the chondroma, with a 50% tendency to recidivity in our research material. 4. The cytological examination of material obtained by fine needle puncture can be valuable in diagnosing tumors of the soft parts and metastases. 5. Benign and semimalignant tumors should also be removed as early as possible, since small tumors present little surgical risk, and malignant degeneration, if present, cannot usually be recognized clinically.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 3
    ISSN: 1435-1420
    Keywords: Key words Intensive care medicine – personnel satisfaction –¶patient and family satisfaction – opinion formation ; Schlüsselwörter Intensivmedizin – Personalzufriedenheit – Patienten- und Angehörigenzufriedenheit – Meinungsbildung
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Intensivmedizinische Maßnahmen werden von den Patienten, den Angehörigen und dem Personal unterschiedlich bewertet. Ein mangelndes Verständnis für die Intensivtherapie kann zu einer negativen Einstellung zur Intensivmedizin führen, deren Bild in der Öffentlichkeit prägen und die Identifikation der Mitarbeiter mit der Intensivmedizin stören.¶   Zur Objektivierung führten wir auf unserer Intensivstation eine Befragung zur medizinischen Technik, zur räumlichen Umgebung, zu allgemeinen medizinischen Fragen und zum Ausmaß der intensivmedizinischen Therapie bei 40 Mitarbeitern (11 Ärzte, 23 Pflegekräfte, 6 Beschäftigte des Hilfspersonals) durch. Die Dauer der Beschäftigung auf der Intensivstation reichte von 1–240 Monaten (Median 18 M.), das Alter lag zwischen 21 und 53 Jahren (Median 30 J). 73% der Befragten hielten die Intensivmedizin in der jetzigen Form für sinnvoll, bei den Ärzten waren dies 100%, beim Pflegepersonal jedoch nur 57%. Nur 9% der Ärzte erachteten die Geräte als beängstigend für den Patienten gegenüber 61% beim Pflegepersonal. Die Geräuschkulisse wurde von 65% des Pflegepersonals als stark belästigend empfunden, 45% der Ärzte sahen dies genauso. Nur 22% des Pflegepersonals glaubten, dass sich die Patienten auf der Intensivstation wohl und beschützt fühlten, 48% gingen von unglücklich bis sehr unglücklich aus. 46% der Ärzte waren der Ansicht, dass sich die Patienten wohl fühlten. 100% des Pflegepersonals waren der Meinung, dass bei den verstorbenen Patienten die organersetzende Therapie zu lange fortgeführt würde, wohingegen nur 45% der Assistenzärzte dieser Meinung waren.¶   Vom ärztlichen Personal wurden die intensivmedizinischen Maßnahmen als sinnvoll, für den Patienten weniger belastend und effektiver eingestuft als durch das Pflegepersonal. Die Gruppe des Pflegepersonals vertrat in vielen Fällen eine konträre und negativistische Meinung, die ihre Ursache möglicherweise in Unsicherheit, mangelnder Information und in fehlenden Erfolgserlebnissen hat. Die kompetente Aufklärung und Information über Krankheit und Prognose, die wiederholte Besprechung diagnostischer und therapeutischer Maßnahmen innerhalb des Intensiv-Teams sind daher neben dem Patientenoutcome die entscheidenden Faktoren der Meinungsbildung zur Intensivmedizin.
    Notes: Summary The measures taken in intensive care medicine are rated differently by the patients, their family, and personnel. A lack of understanding for intensive care therapy can lead to a negative attitude towards intensive care medicine, which in turn makes an impression on public opinion, and disturbs the reputation of the co-workers in intensive care medicine.¶   To form an objective view, we carried out a survey of 40 co-workers (11 physicians, 23 from the nursing staff, and 6 ancillary personnel) regarding the medical technology, the environment in the unit, general medical questions, and the extent of intensive care therapy. The length of employment in the intensive care unit ranged from 1–240 months (median 18 months), the ages ranged from 21 to 53 years (median 30 years). Of those questioned 73% found intensive care medicine in its current form to be purposeful: 100% of the physicians and only 57% of the nursing staff were of this opinion. Only 9% of the physicians believed the equipment to be fear-inducing for the patients; in contrast, 61% of the nursing staff believed this to be true. The noise level was rated as very disturbing by 65% of the nursing staff and 45% of the physicians. Only 22% of the nursing staff believed that the patients felt comfortable and protected on the intensive care unit; 48% felt that they were unhappy or even miserable. Of the physicians 46% believed that the patients were comfortable. Of the nursing staff 100% were of the opinion that for the deceased patients, organ substitution therapy had continued too long. On the other hand, only 45% of the residents shared this opinion.¶   The medical staff rated the intensive care measures as purposeful, less disturbing for the patients and more effective than did the nursing staff. In many cases, the nursing staff as a group exhibited a contrary and negative opinion. This could possibly be caused by insecurity, lack of information and lack of successful experiences. Next to patient outcome, the competent explanation and information regarding the disease and prognosis and the recurrent communication within the intensive care team, with respect to diagnostic and therapeutic measures are the deciding factors in the opinion formation regarding intensive care medicine.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    World journal of surgery 16 (1992), S. 971-975 
    ISSN: 1432-2323
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Résumé L'ablation chirurgicale sous-aponévrotique des veines perforantes incompétentes est le traitement le plus efficace des troubles trophiques des varices des membres inférieurs. Une nouvelle technique endoscopicue a été dévelopée pour sectionner les veines perforantes sous contrôle de la vue et avec un minimum de traumatisme. Entre Novembre 1986 et Juillet 1991, on a réalisé cette technique chez 72 patients (103 jambes). Les veines le plus souvent intéressées étaient la veine de Cockett (n=219), la veine perforante de 24 cm (n=83), et la veine de Boyd (n=82). La cicatrisation postopératoire a été retardée pour trois jambes (2.9%) avec de très importants troubles trophiques. Deux patients se sont plaints de dysesthésies dans le territoire du nerf saphène externe. On a également observé des hématomes souscutanés étendus au niveau de six jambes (5.8%) et une dysesthésie postopératoire dans le territoire du nerf saphène interne au niveau de dix jambes (9.7%). A l'examen de contrôle, (suivi moyen=27 mois), l'examen clinique et l'investigation par Doppler/échogaphie a démontré des néoveines perforantes et incompétentes dans deux cas seulement. Les phlébographies ont montré une veine de Dodd incompétente dans une seule jambe, ce qui a été le point de départ de varices récidivantes importantes. Après une période de suivi moyen de plus de deux ans, on a observé de nouvelles varices dans 9 jambes. Avec cette technique, le taux de guérisons enregistrés était supérieur par aux autres techniques pratiquées auparavant. L'état veineux était inchangé dans seulement 10% des patients. Il n'y a jamais eu de cas d'aggravation.
    Abstract: Resumen La ligadura subfascial de las venas perforantes incompetentes constituye el método terapéutico más eficaz en el tratamiento de las alteraciones tróficas de la piel secundarias a várices. Una técnica endoscópica recientemente desarrollada hace posible la sección precisa de las venas perforantes mediante la observación directa de las venas y con mínimo trauma. La sección endoscópica de las venas perforantes fue realizada en 72 pacicentes (103 extremidades) en el período noviembre 1986 a julio 1991. Las venas más frecuentemente seccionadas fueron las venas de Crockett (219), las perforantes a 24 cm (83) y las perforantes de Boyd (82). Se registró cicatrización retardada en tres piernas (2.9%) que presentaban marcadas alteraciones tróficas. Dos pacientes se quejaron de disestesia en el área de distribución del nervio sural. Otras complicaciones registrada fueron hematoma subcutáneo en 6 piernas (5.8%) y disestesia postoperatoria en el área de distribución del nervio safeno en 10 piernas (9.7%). En el seguimiento de control (período de seguimiento de 27 meses) el examne clinico y la sonografía Doppler demostró neoformación de venas perforantes incompetentes en sólo dos piernas. La radiografía de control reveló una vena perforante, lo cual significó el punto de partida de varicosidades recurrentes severas. En un período promedio de seguimiento de más de dos años, registramos el desarrollo de nuevas várices en nueve piernas. La estadifición de la incompetencia venosa crónica demostró una tendencia ascendente, desde el estadio de alteración hacia un estadio más favorable y hasta la curación completa en 90% de los casos. Los hallazgos permanecieron estacionarios en sólo 10% de los pacientes. No hubo casos de empeoramiento postoperatorio.
    Notes: Abstract Subfascial elimination of incompetent perforating veins is the most effective therapeutic principle in the treatment of trophic skin disorders associated with varicosis. A recently developed endoscopic technique allows accurate sectioning of perforating veins with direct observation of the veins and minor trauma. From November 1986 to July 1991 endoscopic sectioning of perforating veins was performed in 72 patients (103 legs). The most frequently transected perforating veins were Cockett's veins (n=219), 24 cm perforating veins (n=83), and Boyd's perforating veins (n=82). Postoperative delayed wound healing was observed in 3 (2.9%) legs with pronounced trophic skin disorders in the lower extremities. Two patients complained of dysesthesia in the area of distribution of the sural nerve. Further complications recorded were extended subcutaneous hematoma in 6 (5.8%) legs and postoperative dysesthesia in the area of distribution of the saphenous nerve in 10 (9.7%) legs. At follow-up examination (mean 27 months postoperatively) clinical investigation and Doppler sonography showed newly formed incompetent perforating veins in only 2 lower legs. Radiography at follow-up revealed one incompetent Dodd's perforating vein in 1 leg, which was the starting point of pronounced recurrent varicosis in the lower leg. After an average follow-up of 〉2 years, we recorded the occurrence of new varices in 9 lower legs. Staging of chronic venous incompetence showed an upward trend ranging from change to a more favorable stage to complete cure. Findings were unchanged in only 10% of the patients. There was no case of postoperative aggravation.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Chirurg 70 (1999), S. 1126-1130 
    ISSN: 1433-0385
    Keywords: Key words: Primary hyperparathyroidism ; Persistence ; Operative therapy ; Scintigraphy. ; Schlüsselwörter: Primärer Hyperparathyreoidismus ; Persistenz ; operative Therapie ; Szintigraphie.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung. Einleitung: In einer prospektiven Untersuchung zur Persistenz des primären Hyperparathyreoidismus nach Halsexploration wurde das Konzept der frühzeitigen Lokalisationsdiagnostik und Reoperation evaluiert. Methoden: Vom 1.8.1987 bis 31.10.1998 wurden 370 Patienten operiert. Von 94,6 % der Patienten liegen Informationen zum Verlauf vor (Nachbeobachtung: 1 Monat – 10 Jahre, Median 24 Monate). Ergebnisse: Bei 97,5 % (n = 353) der 361 Patienten mit Erstmanifestation sowie bei allen 9 Patienten mit persistierendem bzw. rezidiviertem Hyperparathyreoidismus nach auswärtiger Voroperation waren unsere Eingriffe erfolgreich. Eine über den 4. postoperativen Tag hinaus persistierende Hypercalcämie belegte die Erkrankungspersistenz (n = 9; 2,5 %). Die von uns innerhalb der ersten postoperativen Woche angestrebte Lokalisationsdiagnostik – bevorzugt mit 99mTc-MIBI-Szintigraphie – war bei 4 Patienten möglich. Bei 4 Patienten erfolgte sie unter Berücksichtigung der Patientenwünsche zu einem späteren Zeitpunkt. Schlußfolgerung: Innerhalb einer Woche nach dem Ersteingriff sind die Diagnose des persistierenden primären Hyperparathyreoidismus, eine Lokalisationsdiagnostik sowie cervicale Reexplorationen im Bereich der Schilddrüsenloge möglich. Sind Reeingriffe im Bereich der Schilddrüsenloge nicht innerhalb der ersten Woche nach dem Primäreingriff durchführbar, sollten sie erst nach 3 Monaten erfolgen. Reexplorationen außerhalb der Schilddrüsenloge im Mediastinum bzw. der Gefäßscheide können ohne Einhaltung eines Zeitintervalls erfolgen.
    Notes: Summary. Introduction: The persistence rate of primary hyperparathyroidism after cervical exploration was estimated and early diagnosis and reoperation were evaluated in a prospective study. Methods: Between 1 August 1987 and 31 October 1998, 370 patients underwent surgery. The postoperative course is known in 94.6 % of these patients (follow-up 1 month–10 years, median 24 months). Results: Cervical exploration was successful in 97.5 % (n = 353) of the 361 patients with the first manifestation of primary hyperparathyroidism and in all patients with recurrence or persistence of the disease after initial operation elsewhere. In persistent primary hyperparathyroidism serum calcium levels remained elevated 4 days after surgery (n = 9, 2.5 %). Localization studies, preferably with 99mTc-MIBI-scintigraphy were attempted during the first postoperative week and could be performed in 4 patients. Four patients wished the procedure to be performed later. Conclusion: Within one week after the initial intervention the diagnosis of persistent primary hyperparathyroidism can be established and localization studies as well as cervical reexploration can be carried out. An interval of 3 months from the initial operation to reexploration of the perithyroid area is recommended if the reexploration is impossible within one week. Mediastinal reoperations or surgical interventions in the neck sparing the perithyroid area may be carried out without consideration of specific intervals.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 6
    ISSN: 1433-0385
    Keywords: Key words: Rectum carcinoma ; Lymph node dissection ; Stage migration ; Local recurrence. ; Schlüsselwörter: Rectumcarcinom ; Lymphknotendissektion ; Stadienverschiebung ; Lokalrezidivrate.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung. Vom 1. 1. 1985 bis zum 31. 12. 1995 wurde bei 386 Patienten mit einem Rectumcarcinom im UICC-Stadium I–III nach konventionell chirurgischen Eingriffen und R0-Resektion des Tumors der Einfluß der Zahl der dissezierten Lymphknoten auf Tumorstaging und Lokalrezidivrate retrospektiv untersucht. In der univariaten Analyse fanden wir einen signifikanten Zusammenhang zwischen der Zahl der dissezierten und der Zahl der befallenen Lymphknoten, und damit einhergehend eine signifikante Zunahme des UICC-Stadiums III (p = 0,013) und der pTxpN2-Kategorie (p = 0,000). Eine signifikante Senkung der Lokalrezidivrate in Abhängigkeit von der Zahl der dissezierten Lymphknoten konnte nur für das UICC-Stadium I und II nachgewiesen werden. Im Gesamtkrankengut und in der multivariaten Analyse hatte die Zahl der dissezierten Lymphknoten keinen Einfluß auf die Lokalrezidivrate. Unsere Ergebnisse zeigen, daß die Senkung der Lokalrezidivrate im UICC-Stadium I und II nicht auf einen therapeutischen Effekt, sondern auf eine Stadienverschiebung im Rahmen eines exakteren Tumorstagings zurückzuführen ist. Dies weist auf den Einfluß anderer chirurgisch beeinflußbarer Faktoren, insbesondere die totale mesorectale Excision für die Entstehung eines locoregionären Rezidivs hin.
    Notes: Summary. In 386 patients with rectal carcinoma of UICC stage I–III operated on between 1 January 1985 and 31 December 1995 we investigated the influence of the number of dissected lymph nodes on tumor stage and local recurrence retrospectively. We found a significant correlation between the number of lymph nodes dissected and the number of detected lymph node metastases. Following this result we found an increase in UICC stage III (P = 0.013) and pTx pN2 tumors (P = 0.000) in correlation with the number of dissected lymph nodes. Significantly lower rates of local recurrence were found only in UICC stage I and UICC stage II. Overall and in a multivariate analysis the number of dissected lymph nodes had no influence on local recurrence. It was shown that lower local recurrence rates in UICC stage I and II did not depend on therapeutic benefit but on stage migration because of more exact tumor staging. The influence of other surgical factors, especially total mesorectal excision, remains to be discussed.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Chirurg 70 (1999), S. 1397-1401 
    ISSN: 1433-0385
    Keywords: Key words: Intestinal obstruction ; Cancer ; Surgical therapy. ; Schlüsselwörter: Ileus ; Malignom ; palliative Operation.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung. Die gastrointestinale Obstruktion stellt bei Tumorpatienten eine häufige Notsituation dar. Neben einem Tumorrezidiv, einem Zweittumor oder einer intraperitonealen Tumorausbreitung können auch im fortgeschrittenen Tumorstadium benigne Veränderungen (radiogene Stenosen, Briden) ursächlich sein. Im Vordergrund der Therapie steht der Versuch, durch operative Maßnahmen die Darmobstruktion zu beseitigen. Ist dies bei fortgeschrittener intraabdomineller Tumorausbreitung nicht möglich, stehen eine Reihe endoskopischer interventionell radiologischer und medikamentöser Maßnahmen zur Verfügung, die individuell und abhängig von der jeweiligen Erfahrung zur Anwendung kommen mit dem Ziel, eine Linderung der Beschwerden zu erreichen.
    Notes: Summary. Gastrointestinal obstruction is a frequently observed emergency with tumor patients. In addition to tumor relapse, the development of a second tumor or intraperitoneal tumor spreading, and benign alterations in advanced tumor stages (radiogenic stenosis, adhesions) may also be the cause for the obstruction. The main objective of therapy is an attempt to eliminate the intestinal obstruction through surgery. If this is not possible because of advanced intra-abdominal tumor expansion, several endoscopic or interventional radiology methods, and drugs are available, that are used on an individual basis and based on prevailing experience to relieve the patient's condition.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 8
    ISSN: 1433-0385
    Keywords: Keywords: Pathogenesis – Varicose veins – Vein wall – Elastic properties – Extracellular matrix. ; Schlüsselwörter: Pathogenese – Varicen – Venenwand – Elastizität – extracelluläre Matrix.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung. Die Frage nach der Pathogenese der Varicen führte zu Untersuchungen varicöser V. saphena magna im Vergleich mit klinisch noch gesunder Vene und klinisch und histologisch gesunder Vene. Untersucht wurde das mechanische Verhalten und die extracelluläre Matrix. Es zeigte sich, daß die Varicenwand rigider war als die Wand normaler Venen, davon war auch die Venenwand unterhalb einer noch intakten Venenklappe betroffen. Die Veränderung der Vene und damit die Ursache für die Änderung der Zugfestigkeit lag in der Venenwand und hier insbesondere an den Bestandteilen der extracellulären Matrix. Die Matrixproteine lagen vermehrt vor, die elastischen Fasern waren reduziert und fragmentiert. In der Zusammenschau der mechanischen Versuche und der immunhistochemischen Ergebnisse läßt sich die Theorie der primären Klappenzerstörung und der anschließenden varicösen Umbildung der Vene nicht bestätigen, viel eher kommt es zunächst zu einer Veränderung der Venenwand und damit auch zu einer Klappeninsuffizienz.
    Notes: Abstract. The aetiology of varicosis is still unclear. Investigation of changes in normal veins which result in the formation of varicosis led to examination of elastic properties and histomorphological alterations in the region of the extracellular matrix in the vessel wall of the long saphenous vein in normal and varicose veins. The rigidity of varicose veins was higher than that of normal veins; there was no difference between the varicose vein above a competent valve and the „normal“ vein below this competent valve. The matrix proteins demonstrated an increase in total fibres, whereas the elastic fibres were reduced and fragmented, explained the rigidity of varices. These results suggest that the role of the venous valves in the development of varicose veins is secondary to changes of the vein wall.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 329 (1971), S. 851-851 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Colon, Dünndarm und Magen eignen sich zum Speiseröhrenersatz, dagegen ist die Hautschlauchplastik abzulehnen, da häufig bei entsprechender Latenz Carcinome in der Ersatzspeiseröhre entstehen. Darmtransplantate erfahren aus der Umgebung innerhalb von 2–3 Wochen eine Capillarisierung, die nach dieser Zeit auch bei Ausfall des ursprünglich ernährenden Gefäßstiels eine Nekrose des Transplantats verhindert. Funktionell besonders günstig ist die Jejunumplastik, sie setzt allerdings Vagotomie-Pyloroplastik voraus. Bei Resektion der oberen und mittleren Speiseröhre bleibt trotz Vagotomie und Entspannung des Oesophagus die Cardiafunktion erhalten.
    Notes: Summary The large and small intestines and the stomach are suitable as oesophagus substitutes. On the other hand, we feel that artificial skin tubes are not to be recommended since carcinoma frequently develops in them according to the length of time they are in the human organism. Within 2 to 3 weeks intestinal transplants are supplied with capillaries from the immediate vicinity, which prevent necrosis of the transplant even when the original vascular petical is occluded. The artificial jejunum functions especially well, nevertheless on the premise that vagotomy pyloroplasty is also performed. The function of the cardia is maintained inspite of vagotomy and relaxation of the oesophagus, if we resect the upper and middle oesophagus. We should try to preserve the cardia whenever possible.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 334 (1973), S. 918-918 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Eine iatrogene Perforation der Halsspeiseröhre bei gutartiger Grundkrankheit gab Veranlassung, die verschiedenen Möglichkeiten der Korrektur durchzudenken, die Übernähung, die Resektion, die Überbrückung und schließlich ein atypisches Verfahren zu wählen: Die freie Transplantation eines Darmwandlappens mit Gefäßanschluß an die arteria thyreoidea inferior und vena jugularis interna. Die Technik der Operation und die Befunde der Untersuchung nach komplikationslosem Verlauf sind Gegenstand des Referates.
    Notes: Summary A case of iatrogenic perforation of the cervical esophagus with underlying benign disease gave rise to a discussion of the different methods of repair: oversewing of the perforation, resection of the gullet or bridging of the defect. Finally an atypical technique was chosen, i.e. the free transplantation of an intestinal patch pedunculated on its vessels. The vascular pedicle was anastomosed to the artery thyreoidea inferior and vena jugularia interna. The surgical technique and the clinical result after an uncomplicated healing process are discussed.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. More information can be found here...