Library

feed icon rss

Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
  • 1
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Chronic pancreatitis ; Obstructive jaundice ; Pancreatic head resection ; Duodenum preserving
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfasssung Bei 56 Patienten mit chronischer Pankreatitis und durch die Pankreatitis bedingtem Pankreaskopftumor wurde eine duodenumerhaltende Pankreaskopfresektion innerhalb eines 10-Jahres-Zeitraumes ausgeführt. Die Klinikletalität war 1,8%, die Reoperationsrate 3,6% sowie die Spätletalität nach einer mittleren Nachbeobachtungszeit von 24 Monaten (median 24 Monate, minimal 1 Monat, maximal 124 Monate) 3,6 %. Zum Nachuntersuchungszeitpunkt waren 87,3 % der Patienten wieder voll berufstätig, 58,1 % der Patienten hatten keine Bauchbeschwerden mehr, 7,4 % gelegentliche bis häufige Bauchschmerzen; eine postoperative Gewichtszunahme war bei 72,7 % der Patienten zu verzeichnen. Die duodenumerhaltende Pankreaskopfresektion besteht in der subtotalen Resektion des Pankreaskopfes mit Überbrückung des Pankreasparenchymeffektes durch ein Jejunuminterponat. Das Verfahren bietet gegenüber der Whipple-OP den Vorteil der Erhaltung von Magen, Duodenum und exkretorischen Gallenwegen.
    Notes: Summary During a ten years period duodenum preserving pancreatic head resection was performed in 56 patients with chronic pancreatitis and related pancreatic head tumor. Immediate lethality was 1.8 %, rate of reoperation 3.6 %, late lethality after an average follow-up of 24 months (minimum 1, maximum 124 months) 3.6 %. At the time of follow-up 87.3 % of the patients were back at work, 58 % were free of abdominal symptoms, 7.4 % complained about occasional to frequent abdominal pains. 72.9 % gained weight postoperatively. Duodenum preserving pancreatic head resection constitutes the subtotal resection of the pancreatic head and jejunal interpostition for the parenchymal defect. The procedure is advantageous as compared to Whipple's operation in so far as stomach, duodenum and bile duct remain intact.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. More information can be found here...