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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 361 (1983), S. 753-753 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Cyclosporin A ; Renal transplantation ; Immunosuppression ; Cyclosporin A ; Nierentransplantation ; Immunsuppression
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung 1982 wurden 75 erwachsene Nierentransplantatempfänger (6mal 3. Transpl., 11mal 2. Transpl.) mit einer Kombination aus Cyclosporin A (CyA) und Prednisolon behandelt. Die CyA Dosierung war 14 mg/kg p.o. in der ersten Woche postop., dann 11 mg/kg in der zweiten und 8 mg/kg als Dauertherapie. Prednisolon wurde hinzugefügt (2,0 mg/kg, schnelle Reduktion auf 0,15 mg/kg). Bei einer Mindestbeobachtungszeit von 4 Monaten ergab sich eine drastische Reduktion der Abstoßungsepisoden auf insges. 22 % der Patienten. Die Transplantatfunktion nach 12 Mon. (act. surv.) was 73 % (keine Ausschlüsse), die Nebenwirkungen gering. Wir halten diese Immunsuppression für die derzeit bestmögliche.
    Notes: Summary In 1982 75 renal transplant recipients (6 third transplants, 11 second transplants) were treated with cyclosporin A (CyA) and prednisolone. The CyA dose was initially 14 mg/kg post operative, reduced to a maintenance dose of 8 mg/kg after 2 weeks. Prednisolone was then added (2.0 mg/kg, fast reduction to 0.15 mg/kg). After a follow-up of at least 4 months we found a dramatic reduction of rejection episodes (22 % of all patients). Graft survival (actual survival) at 12 months was 73 % (no exclusions); side effects were few. We consider this protocol superior to other protocols nreviouslv used.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 364 (1984), S. 488-488 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Liver transplantation ; Cyclosporin A ; Portal decompression ; Lebertransplantation ; Cyclosporin A ; Pfortader-Bypass
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Lebertransplantationen sind als klinische Behandlungsform bei Lebererkrankungen im Endstadium akzeptiert worden. Ein mehrfaches an Operationen wird daher zu erwarten sein in mehreren Zentren. Operationstechnisch hat die Wiedereinführung des Dekompressionsbypasses die Folgen der anhepatischen Phase überwunden (Darmkongestion, Nierenschädigung). CyA erweist sich als wirksame Immunsuppression, macht aber individuelle Dosisanpassung notwendig. Protrahierte Abstoßungen können durch Retransplantationen erfolgreich behandelt werden. Bei Kleinkindern mit Gallengangsatresien sind Lebersegmente in orthotoper Position transplantiert worden.
    Notes: Summary Liver transplantation has been recently accepted as a clinical treatment for end-stage liver diseases, therefore requiring an increasing number of operating centers and transplantations. Reemployment of portal decompression bypass avoids the sequence of cross-clamping (renal function and bowel congestion). Cyclosporin A has proved to be important for immunosuppression, although individual dosage adjustment and blood liver monitoring are required. In cases of prolonged graft rejection hepatic retransplantation is possible. For treatment of small infants with biliary artresia, orthotopic transplantation of hepatic segments has been successfully performed.
    Type of Medium: Electronic Resource
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