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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Clinical and experimental medicine 156 (1971), S. 151-156 
    ISSN: 1591-9528
    Keywords: Intestinal absorption ; Intraluminal pressure ; In vivo perfusion technique ; Intestinale Resorption ; Intraluminaler Druck ; In vivo-Perfusionstechnik
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Es wird eine früher beschriebene in vivo-Perfusionstechnik des Dünndarms an wachen Ratten benutzt, um die intestinale Resorption und Sekretion zu messen. Die Perfusion wird extrakorporal im offenen System durchgeführt. Hierbei wird fortlaufend das Gesamtgewicht der ein- und ausfließenden Flüssigkeit auf einer Waage registriert. Änderungen dieses Gesamtgewichtes entsprechen den Nettoflüssen durch die Mucosa. Die Na-Konzentration im Perfusat wird flammenphotometrisch verfolgt. Wird der intraluminale Druck im Bereich von 2 auf 25 mm Hg erhöht, so steigt auch die Nettovolumenresorption des Wassers von 2 auf etwa 6 ml/10 cm · Std. Gleichzeitig erhöht sich auch die im Perfusat auftretende Natriummenge von 300 auf etwa 500ΜVal/10 cm · Std. Beide Erscheinungen können nicht als Ergebnis der größeren Kraft eines intraluminalen Filtrationsdruckes verstanden werden. Vielmehr können sie durch eine Entfaltung des intestinalen Lumens erklärt werden, die auf einem Anstieg des intraluminalen Drucks beruht und zu einer vergrößerten inneren Resorptionsfläche führt.
    Notes: Summary A previously described in vivo perfusion technique of the small bowel in unanaesthetized rats is used to measure intestinal secretion and absorption. The perfusions are carried out in an extracorporal open system of circulation. During a perfusion the total weight of the inflowing and outflowing fluid is measured on a balance. Changes of this total weight correspond to transmucosal net fluxes. The sodium concentration is measured. An increase of the intraluminal perfusion pressure in the range of 2 to 25 mm Hg brings about a linear increase of net volume absorption of water from 2 to approx. 6 ml/10 cm · hr. Simultaneously, the amount of sodium appearing in the perfusate rises from 300 to about 500ΜVal/10 cm · hr. Both phenomenons cannot be understood as results of an increased force of intraluminal filtration pressure. They can be explained by an unfolding of the intestinal lumen due to an increased intraluminal pressure, thus leading to a larger internal absorptive surface.
    Type of Medium: Electronic Resource
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